  • 1. Data: 2004-03-23 10:45:37
    Temat: defragmentacja Polpak <-> O2
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    Witam grupę.

    Zauważyłem na swoich serwerach w Polpaku wiszące sesje SMTP z serwerów O2
    (212.126.20.*) Wysłałem sobie (z O2) małego maila (<1500b) i doszedł, wysłałem
    dużego (2000b) i już nie doszedł, tylko jego sesja mi się znowu powiesiła. Jak
    dla mnie klasyczny problem z defragmentacją. Polpak potwierdził, że moje łącze
    jest OK więc nie bawiłem się tcpdumpem na moim ruterze brzegowym aby wykryć czy
    te fragmenty dochodzą czy nie, tym bardziej że problem pojawił się na innych
    moich serwerach Polpakowych.
    Polpak oczywiście zadowolony, bo moje łącze działa poprawnie (w ramach ich
    sieci)
    Czy ktoś ma podobny problem? Z góry dziękuję za wszelkie uwagi. Dodam, że moje
    serwery nie były rekonfigurowane w ciągu ostatnich miesięcy (nawet jądra rzadko
    wymieniam;) no i rzecz dotyczy dwóch różnych końcówek polpakowych. Awarie mają
    okresowy charakter, tzn. co jakiś czas maile przechodzą od razu, czasem z
    opóźnieniem (jeżeli opóźnienie jest większe od timeoutów SMTP to nie dochodzą)

    http://www.pajacyk.pl/ - jeden klik == 5gr dla dzieciaków

  • 2. Data: 2004-03-23 11:12:27
    Temat: Re: defragmentacja Polpak <-> O2
    Od: "Grzegorz" <n...@n...expero.nospam.pl.nospam>

    Moze admin O2 radosnie wyciał całe ICMP?

    Grzegorz

  • 3. Data: 2004-03-23 11:19:05
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Zmien MTU. Jesli poczta wowczas zadziala to na 99% jest to wynik
    blokowania dostepu do operatorów którzy nie chcą zapłacić TPSA haraczu i
    kierują ruch przez zagranicę. Napisz reklamacje do TP ze skarga na
    blokowanie dostepu do zasobow internetu. Kopie skargi do UOKiK i URTiP.

  • 4. Data: 2004-03-23 19:44:33
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    Dobra, wszystko już jasne gdy pogoglowałem sobie na 'peering tpsa'
    Sieć szkieletowa widzę ma te same problemy co sieć telefoniczna.

    0-800120810 jest bezpłatne, więc będę zgłaszał codziennie problem dopóki nie
    zacznie działać, bo klientem Polpaku jestem m.in. dlatego, że skrzynkę mam na O2

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-23 20:43:03
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Tue, 23 Mar 2004 19:44:33 +0000 (UTC), maciek kanski wrote:
    > 0-800120810 jest bezpłatne, więc będę zgłaszał codziennie problem dopóki nie
    > zacznie działać, bo klientem Polpaku jestem m.in. dlatego, że skrzynkę mam na O2

    nie tak, to zły sposób! TPSA tak robi, bo ma taką politykę i już. Twoje
    telefony nie dosyć że nic nie pomogą, to nawet nie będziesz miał dowodów
    że cokolwiek w tej sprawie próbowałeś z TPSA wyciągnąć. Trafią w czarną
    dziurę i tyle - nie szkoda Ci czasu na mówienie do ściany? Posłuchaj
    rady "mlopaci". Nie musisz od razu iść do UOKiK czy URTiP, ale musisz
    mieć *dowody na piśmie*, że składałeś reklamacje. Bo inaczej szkoda
    Twojej fatygi.

    B.

    --
    Popieram program obniżenia podatków: www.odpowiedzialnosc.org

  • 6. Data: 2004-03-23 21:22:46
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Tue, 23 Mar 2004 21:43:03 +0100, Bronek Kozicki wrote:
    > nie tak, to zły sposób! TPSA tak robi, bo ma taką politykę i już.
    Dobra, posłucham rady. Zgłoszenie ma swój numer, ale OK.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-03-24 16:52:06
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    maciek kanski wrote:

    > Dobra, posłucham rady. Zgłoszenie ma swój numer, ale OK.

    To posluchaj jeszcze jednej dobrej rady i napisz do UOKiKu. UOKiK wszcza
    postepowanie przeciwko TPSA, ale musi miec dowody, ze postepowanie TPSA
    szkodzi nie tylko przedsiebiorcom, ale rowniez abonentom. Twoja skarga
    moze byc bardzo przydatna w tym postepowaniu.