  • 41. Data: 2012-04-06 00:16:12
    Temat: Re: delphi
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 05/04/2012 21:03, Przemek O wrote:

    > Może takie, które do Ciebie nie docierają? Że z Delphi jest lepiej niż
    > Tobie się wydaje?

    Może. Ale to, że firrmy, z którym współpracujesz to cośtam cośtam, to
    słaba przesłanka.

    > Trendiii... Jak nic, mocny argument... :/

    Na Tiobe Community Index też to nie wygląda super różowo (chociaż być
    może nieco lepiej). Przede wszystkim oczywiście jednak to nie jest tak,
    że swoją wiedzę o świecie czerpię z tych stron, tylko jak zapuściłem
    gugla na ten temat, to znalazło to na dzień dobry, i onw właśnie
    mniej-więcej potwierdzają to, co wiem skądinąd: z czasopism, z
    rozmawiania z ludźmi, z programów konferencji, z programów firm
    prowadzących szkolenia i tak dalej.

    > Ja zakładam ze każdy programista potrafi pisać programy, bo inaczej nie
    > jest programistą.

    Tylko że jeden potrafi lepiej, inny gorzej.

    > No dobrze, ale w czym on jest lepszy? Szybciej klepie w klawiaturę czy
    > co? Zresztą nieważne.

    Nie klepie szybciej w klawiaturę. Jak nieważne, to nie chce mi się dalej
    odpowiadać.

    > Wybacz, to niby jest po polsku, ale kompletnie pozbawione sensu i logiki.

    Jeśli chcesz zastąpić pięciu programistów trzema i oczekiwać, że zrobią
    ci produkt takiej samej wartości w tym samym czasie, to raczej będą
    musieli to być lepsi programości. Na tym właśnie bycie lepszym
    programistą polega.

    > Aaa... nareszcie sobie przypomniałem. Ekspert programista + projektant +
    > analityk + tester w jednym. Może jeszcze do tego handlowiec, serwisant,
    > sekretarka i sprzątaczka. Po co się ograniczać.

    Nie wiem co to jest to, co opisujesz. Ja jestem zwolennikiem sensownego
    podziału pracy: analityk, programista, menedżer produktu, tester, autor
    techniczny, support - czemu nie? A projektant od rysowania obrazków to
    może potrzbnym być i owszem - na przykład jak ktoś ma zaprojektować ikonki.

    > Właśnie sobie zdałem sprawę, że dalsza dyskusja nie ma sensu.
    > Znasz taką opowieść o dwóch którzy spotkali się na wąskiej ścieżce? Ja
    > właśnie Tobie ustępuje.

    Znaczy co? Przekonałem cię, że jak piszę, że mnie się wydaje, to
    rzeczywiście mi się tak wydaje?

  • 42. Data: 2012-04-25 20:42:19
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > ciekaw jestem jakie jest zdanie grupowiczow o delphi,
    > (ja nie mam o nim (o niem) wiekszego pojecia, nigdy nie
    > widzialem nawet kompilatora itp)
    >
    > czy delphi ma sie dobrze czy raczej stracilo na
    > popularnosci, jak sie ma do popularnych jezykow
    > typu java, python, c++, czy mozna powiedziec ze
    > delphi to wspolczesny paskal (czyli ze wspolczesny
    > paskal to wlasnie delphi?), jak sie ma sprawa z tym
    > jezykiem?

    trafilem na dosyc ciekawy artykul w ktorym wirth opisuje
    jak to pascal wzial sie z niezadowolenia w temacie fortranu
    i algola/u

    Pascal was born in 1969 out of an act of liberation [0]. In more than one
    sense. Confronted with the duty to teach programming, I had been faced with
    the dire options of Fortran and Algol. The former did not appeal to my taste
    as a scientist, the latter not to those of the practical engineer. I
    liberated myself from this jail by designing Pascal, convinced that an
    elegant style and an effective implementation were not mutually exclusive.

    dalej jest tez wspomniane troche o moduli i oberonie

  • 43. Data: 2012-04-25 20:44:07
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    http://www.swissdelphicenter.ch/en/niklauswirth.php