  • 1. Data: 2013-03-01 20:25:17
    Temat: dlaczego brudzi przepustnicę
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    co pół roku muszę ją czyścić :/

    Może wstawić od czegoś filtr w drogę węża? W golfie ten problem nie
    występuje.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 2. Data: 2013-03-01 20:28:16
    Temat: Re: dlaczego brudzi przepustnicę
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-01 20:25, PiteR pisze:
    > co pół roku muszę ją czyścić :/
    >

    > Może wstawić od czegoś filtr w drogę węża? W golfie ten problem nie
    > występuje.

    Odma...

    Lewis

  • 3. Data: 2013-03-01 20:38:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Lewis pisze tak:

    > Odma...

    argh :/

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-03-01 22:35:10
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-03-01 20:28, Lewis pisze:

    > Odma...

    Ale co z nią?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 5. Data: 2013-03-02 00:39:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-01 22:35, R2r pisze:

    > Ale co z nią?

    Idą nią drobinki oleju wpadają do dolotu przed przepustnicą i zalepiają
    ją, taka to już koństrukcja

    Lewis

  • 6. Data: 2013-03-02 01:07:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Lewis pisze tak:

    > Idą nią drobinki oleju wpadają do dolotu przed przepustnicą i
    > zalepiają ją, taka to już koństrukcja

    Czy we wszystkich nowszych samochodach jest ten problem z zalepianiem?
    Bo na jutubie jest dużo filmików o czyszczeniu przepustnicy.

    Nigdzie nie widzę w passacie oddzielnej puszki separatora. Z merca też
    nie pamiętam takiej. Nie wiem co jest pod pokrywą zaworów ale wolałbym
    jej nie odkręcać. Czy tylko jest jakiś labirynt w głowicy?

    Podobno w Peżotach jest osobny mały filtr (jak powietrza) na wejsciu do
    rury za przepływomierzem. Ludzie też wkładają gąbkę.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2013-03-02 01:16:31
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-02 01:07, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Podobno w Peżotach jest osobny mały filtr (jak powietrza) na wejsciu do
    > rury za przepływomierzem. Ludzie też wkładają gąbkę.

    Można wywalić seryjną odmę, kupić oil catch tank odpowiedni podłączyć i
    zapomnieć raz na zawsze.

    Lewis

  • 8. Data: 2013-03-02 01:26:30
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Można wywalić seryjną odmę, kupić oil catch tank odpowiedni podłączyć i
    > zapomnieć raz na zawsze.

    tylko na zimę demontować lub zrobić zawór bezpieczeństwa, bo gdy kacztank
    zamarznie silnik może rozwalić

  • 9. Data: 2013-03-02 10:42:40
    Temat: Re: dlaczego brudzi przepustnic
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-02 01:26, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > tylko na zim? demontowa? lub zrobi? zaw?r bezpiecze?stwa, bo gdy kacztank
    > zamarznie silnik mo?e rozwali?

    A co za różnica czy masz "kacz tank" czy fabryczny separator? Jedynie
    dbasz żeby nie był zapełniony.
    Z resztą jak masz zdezelowany silnik i jeździsz 10km dziennie to i
    zwykła odma bez separatora się zapcha majonezem i zamarznie.

    Lewis

  • 10. Data: 2013-03-02 11:14:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 01:16:31 +0100, Lewis napisał(a):

    > Można wywalić seryjną odmę, kupić oil catch tank odpowiedni podłączyć i
    > zapomnieć raz na zawsze.

    Nie zapomnieć na zawsze, a wtedy co jakiś czas wylewać to co się w catch
    tanku zbiera (głównie woda + trochę oleju).
    Bo jak to się napełni do 100% to przy większości małosprytnych konstrukcji
    na jakimś zakręcie Ci się to przepompuje do dolotu w dużej ilości.