  • 1. Data: 2011-01-16 16:22:23
    Temat: długi kabel zasilający 400V
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Jaki kabel dobrać do zasilenia pompy- odcinek kabla to 100 metrów.
    Jeśli pompa będzie miała;
    -1,5kW
    -a jaki dla 2,5kW

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-01-16 17:37:53
    Temat: Re: długi kabel zasilający 400V
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Jaki kabel dobrać do zasilenia pompy- odcinek kabla to 100 metrów.
    > Jeśli pompa będzie miała;
    > -1,5kW
    > -a jaki dla 2,5kW

    1.5mm^2 dla 1.5kW i 2.5mm^2 dla 2.5kW powinno być ok.
    A poniższe znalazłem podczas liczenia w pamięci:
    http://www.prs.pl/page690.html

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2011-01-16 18:13:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > 1.5mm^2 dla 1.5kW i 2.5mm^2 dla 2.5kW powinno być ok.
    > A poniższe znalazłem podczas liczenia w pamięci:
    > http://www.prs.pl/page690.html

    Dałbym jednak numer większe, przy 100m. Znaczy 2.5mm^2 dla 1500W i 4mm^2 dla
    2500W. Kalkulator potwierdza. Spadek napięcia 1.1% to trochę dużo, przy cos
    fi 0.8.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-01-16 18:22:46
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.01.16 17:22, BAREK pisze:
    > Dzień Dobry,
    > Jaki kabel dobrać do zasilenia pompy- odcinek kabla to 100 metrów.
    > Jeśli pompa będzie miała;
    > -1,5kW
    > -a jaki dla 2,5kW

    Co do obciążalności prądowej, to już Ci inni napisali. Skoro samemu nie
    potrafisz tego obliczyć, to sądze, że nie masz do czynienia na co dzień
    z tego typu problematyką, dlatego wtrącę tu swoje 3 grosze...
    Gdzie będzie układany ten kabel? I jaki planujesz zastosować? Poza
    obciążalnością prądową musisz wziąć pod uwagę wytrzymałość mechaniczną.
    Mam nadzieję, że nie planujesz zwykłego kabla elektroinstalacyjnego
    2.5mm2 wkopać w ziemię bez żadnej osłony :).

    Konop

  • 5. Data: 2011-01-16 20:23:34
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    No specem od prądu to ja nie jestem.
    Myślę o takim długim 100m przedłużaczu do różnego wykorzystywania w terenie.
    W tej chwili muszę go rozciągnąć przez pole/sad, żeby zasilić pompę w
    studzience melioracyjnej do przepompowywania wody.
    Na końcu przed pompą pewnie pasuje dołożyć jakieś zabezpieczeni-małą
    skrzynkę, to tak przy okazji myślę i trzy gniazdka 230V od razu dać.
    Taki przedłużacz 100 metrów myślę, że się w przyszłości nie raz przyda.

    Dodatkowo się spytam;
    jeśli miało by to iść na metrów 300 to dużo grubszy przewód musiałby być?

    Jak taki przedłużacz może wyjść kosztowo?

  • 6. Data: 2011-01-16 20:52:13
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Dodatkowo się spytam;
    > jeśli miało by to iść na metrów 300 to dużo grubszy przewód musiałby być?

    3 razy większy przekrój (nie średnica!)

    > Jak taki przedłużacz może wyjść kosztowo?

    Trójfazowy 2.5mm^2 kosztuje z 5.5zł za 1m.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 7. Data: 2011-01-16 20:54:50
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Dałbym jednak numer większe, przy 100m. Znaczy 2.5mm^2 dla 1500W i 4mm^2 dla
    > 2500W. Kalkulator potwierdza. Spadek napięcia 1.1% to trochę dużo, przy cos
    > fi 0.8.

    Dużo?!
    Wielu producentów różnego rodzaju maszyn nie przeprojektowywało uzwojeń,
    przy przejściu z 220V na 230V, bo niby po co wchodzić w bezsensowne koszty.
    Poza tym na wioskach nierzadko napięcie nominalne 230V to 212-218V.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2011-01-16 21:15:01
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > 3 razy większy przekrój (nie średnica!)

    Uff!....
    A czym się różni przekrój od średnicy?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 9. Data: 2011-01-16 21:20:45
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Uff!....
    > A czym się różni przekrój od średnicy?

    Ty sobie jaja robisz?!!!
    Nie zachowuj się jak pewien pracownik obi, który tego nie rozróżnia.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 10. Data: 2011-01-16 23:03:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BAREK,

    Sunday, January 16, 2011, 10:15:01 PM, you wrote:

    > Uff!....
    > A czym się różni przekrój od średnicy?

    Skończyłeś szkołę podstawową?

    --