  • 1. Data: 2011-01-16 19:09:55
    Temat: Jacuzzi 230V/41A
    Od: digitech <b...@z...pl>

    Witam!

    Klient ma Jacuzzi z usa, zasilane jest jednofazowo i pobór prądu to
    skromne 40A, pewnie przy załączeniu wszystkich podgrzewaczy i pomp.

    Sterownik to SmartTouchDigital 2000A. Jak takie g.. podłączyć w polskich
    warunkach? Przerabiał ktoś coś takiego na 3fazy??

    A może od razu zwiększać przydział w energetyce...

    dt

  • 2. Data: 2011-01-16 19:27:39
    Temat: Re: Jacuzzi 230V/41A
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    digitech wrote:

> [...]
    > warunkach? Przerabiał ktoś coś takiego na 3fazy??
    >
    > A może od razu zwiększać przydział w energetyce...

    Nawet, jak by się dało, to w USA masz międzyfazowe 220V, a w RP 400V.
    Przydział mocy z energetyki i tak musisz mieć przynajmniej 10kW, inaczej buj
    w chucie (><). Kwestia czy, w przypadku posiadania sieci trójfazowej 3x32A,
    będzie opłacalne zainstalowanie transformatora 3x230V -> 1x230V/10kVA, czy
    nie lepiej zapisać się na 3x63A. Jak już ktoś instaluje pół basenu w domu
    powinien mieć parę drobnych na zwiększenie mocy.
    O ile grzałki są załączane stycznikami, to pewnie się da je rozparcelować na
    różne fazy, ale nie brałbym się za to u klienta. Możesz wdepnąć w niezły
    nawóz.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-01-17 09:57:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Klient ma Jacuzzi z usa, zasilane jest jednofazowo i pobór
    > prądu to skromne 40A,

    A te 40 A to przypadkiem nie przy 110 V? Bo to może być
    zasadniczy problem ;-)

  • 4. Data: 2011-01-17 10:48:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.01.2011 20:09, digitech pisze:
> [...]
    > warunkach? Przerabiał ktoś coś takiego na 3fazy??
    >
    > A może od razu zwiększać przydział w energetyce...

    Zapewne zasilane jest to z 110V.
    Jeżeli tak, to grzałki i pompy lepiej wymienić na na nasze 230V.
    Nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości, może by się dało grzałki
    szeregowo po dwie sztuki połączyć?
    pompy ostatecznie przez trafo 230V-110V.

    Co do elektroniki to jeżeli jest ona w jakiś prosty sposób zasilana
    przez jakieś trafo/zasilacz to można by to go wymienić na nasze, jak
    nie, to dodać nowe trafo 230V-110V o odpowiedniej mocy.

    Może się okazać że zasilacz na wejściu łyknie nasze 230V, powinno być
    napisane.

    Podsumowując, moc powinna zostać oryginalna, jak "dźwigniesz napięcie
    zasilania podzespołów" ~*2 to prąd spadnie do rozsądnych wartości.

    Jeżeli zaś nie rozumiesz powyższego, to lepiej nie bierz się za
    przeróbkę. Zabijesz jeszcze kogoś!

  • 5. Data: 2011-01-17 10:52:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2011 10:57, schrieb Robert_J:

    > A te 40 A to przypadkiem nie przy 110 V? Bo to może być zasadniczy
    > problem ;-)
    Tak guglając: napisano, że główna grzałka ma 5.5kW, do tego dochodzą
    pompy i oświetlenie. Czyli będzie wszystkiego załóżmy 8kW, może ciut
    więcej. No i sterowniki są podobnoż przełączalne 120/220V. Czyli
    pasowałoby 220V. Ale problem pozostaje.
    Tak bajdełej, to ludzie mają pomysły ciągnąć takie rzeczy ze stanów.
    Może postawić w piwnicy porządny transformator i zrobić kompletną
    instalację wg norm amerykańskich ;-).

    Waldek

  • 6. Data: 2011-01-17 12:48:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-17 11:52, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > Tak bajdełej, to ludzie mają pomysły ciągnąć takie rzeczy ze stanów.
    > Może postawić w piwnicy porządny transformator i zrobić kompletną

    Przecież można to wpiąć między fazę i zero i ewentualnie rozbić różne
    grzałki na różne fazy. Ja w takiej sytuacji w pompie cieplnej wymieniłem
    sprężarkę z 3*220 na 3*400 a grzałki przepiąłem z trójkąta na gwiazdę i
    wszystko działa.

    MD

  • 7. Data: 2011-01-17 13:29:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2011 13:48, schrieb Mario:

> [...]
    > grzałki na różne fazy. Ja w takiej sytuacji w pompie cieplnej wymieniłem
    > sprężarkę z 3*220 na 3*400 a grzałki przepiąłem z trójkąta na gwiazdę i

    Móc można, ale u siebie. Dla KLIENTA bym bał się robić. W szczególności
    jesteś w tym momencie producentem i odpowiadasz za wszystko gaciami. To,
    że przez ciebie opisana możliwość istnieje już pisałem wczoraj.

    Waldek

  • 8. Data: 2011-01-17 15:40:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-17 14:29, Waldemar Krzok pisze:

    > Móc można, ale u siebie. Dla KLIENTA bym bał się robić. W szczególności
    > jesteś w tym momencie producentem i odpowiadasz za wszystko gaciami. To,
    > że przez ciebie opisana możliwość istnieje już pisałem wczoraj.

    Masz rację ale robienie w piwnicy instalacji na 110 to chyba też nie dla
    klienta :)

    MD

  • 9. Data: 2011-01-17 15:56:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2011 16:40, schrieb Mario:

    > Masz rację ale robienie w piwnicy instalacji na 110 to chyba też nie dla
    > klienta :)
    Dlatego dałem ;-), nieprawdaż ;-)?
    Po prostu dziwię się, co to rodacy ciągają zza morza. Komputery to
    jeszcze rozumiem, to samo oprzyrządowanie do takowych. Samochody też
    można, chociaż przerabianie coniektórych by spełniały normę EU kosztuje
    niekiedy zdrowe pieniądze. Ale różne miksery, telewizory, radia (i ww
    jakuzzi) nie wchodzą mi do łba. Choć kupienie młynka do odpadów do
    zmywarki bardzo mnie nęci ;-). Ale wiem co robię i transformatorów
    220/110 1kVA w obudowach, konfigurowalnych w obie strony jeszcze parę mam.
    Zresztą przy biurku mam też listwę zasilającą wg norm USA, ale na 230V.
    Mam parę zasilaczy z amerykańską wtyczką, uniwersalne 90-250V, na ogół
    5V i jak mi do testów europejskich brakuje, to mam możliwość podłączenia
    reszty. A zasilacze przydają się za to, jak jadę za ocean na roboty.

    Waldek

  • 10. Data: 2011-01-17 20:23:29
    Od: digitech <b...@z...pl>

    W dniu 2011-01-17 10:57, Robert_J pisze:

    > A te 40 A to przypadkiem nie przy 110 V? Bo to może być zasadniczy
    > problem ;-)

    No właśnie nie. Na sterowniku pisze 240v/41A.
    Jak odepnę grzałkę i z poziomu sterownika nie załączę pomp, to działa
    menu, oświetlenie itp.

    Na silnikach pomp widnieje 240V/60Hz
    Wszystko załączane jest poprzez styczniki, więc rozdzielić na
    poszczególne fazy pewnie się da, ale z tym nawozem to Waldek ma dużo
    racji, poza tym nie mam czasu..

    Googlałem ale pewnie słabo - ile może kosztować takie trafo z 3x400V na
    1x230V 10kW , jaki to rząd wielkości może być???

    PS