  • 1. Data: 2013-09-13 18:55:26
    Temat: dobry materiał na styk na wcz
    Od: "KS" <...@o...pl>

    Witam,

    Szukam sposobu na poprawienie jakości styku metalowego bloku o wymiarach
    10x10x50mm z drugim takim blokiem.
    W oryginalnej wersji do jednego bloku była przykręcona blaszka w kształcie
    litery U.
    Do drugiego bloku nie mozna przykręcic gdyz musi być rozbieralne a nie ma
    tam dostępu po złozeniu.
    W przekroju wygląda to mniej więcej tak.

    [blok1]U[blok2]

    Ten styk w kształcie litery U na długosci tych 50 mm ma nacięcia co około
    5mm mniej wiecej do połowy tego U.
    Nacięcia jak się domyslam są po to aby taki styk pracował jak kilka
    odrębnych styków, gdyż gdyby był w całości to najmniejsza
    nierównoległość obu boków tego U spowodowałaby że powierzchnia kontaktu
    byłaby b. mała.
    Raz już taki styk się upalił (tzn wyparował prawie w całości) i wtedy został
    dorobiony prawdopodobnie z fosforobrązu.
    Ten dorabiany wytrzymałponad rok i się upalił.
    Generalnie nie bardzo chcę zmieniac kształt tego styku, szukam raczej
    dobrego materiału i ewentualnej powłoki.
    Na 90% oryginalnł wraz z blokiem do którego się styka był pozłacany.
    Blok jest wykonany prawdopodobnnie z miedzi.
    Styk oryginalny nie wiem z czego.
    Przez styk płynie prąd o częst. 100MHz i całośc jest w niskim ciśnieniu
    około 200mBar temperatura koło 20 st.
    Pytanie jakie materiałytu zastosowac na ten styk i powłokę aby działało
    długo bez problemów?
    Jeśli złoto na powłoke to gdzie szukać kogoś kto naniesie taką powłokę?

    K.S.

  • 2. Data: 2013-09-14 23:59:51
    Temat: Re: dobry materiał na styk na wcz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2013 18:55:26 +0200, KS napisał(a):
> [...]
    > Ten dorabiany wytrzymałponad rok i się upalił.
    > Na 90% oryginalnł wraz z blokiem do którego się styka był pozłacany.

    Srebro najlepiej przewodzi prad. Miedz tez dobrze.
    Ale sie szybko pokrywaja tlenkami i siarczkami, wiec styki sie zloci.
    Ale moze w twojej atmosferze nie trzeba.

    Przy 100MHz to i tak ma mniejsze znaczenie, bo to sie wszedzie
    przecisnia, a plynie i tak po powierzchni.

    J.