  • 1. Data: 2012-06-16 14:24:02
    Temat: docieranie hamulców
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Wkurzało mnie to, ze Vectra kiepsko trzyma się w zakrętach
    i kiepsko hamuje. Wymieniłem zawias na gwintowany oraz
    wsadziłem zaciski, tarcze i klocki od Vectry 3.2 V6.
    Tarcze, klocki i zaciski są większe. Do tego tyły
    są wentylowane. Czyli zepsułem samochód. :D

    Mechanik powiedział, że mam teraz bardzo ostrożnie
    jeździć tym autem, bo te hamulce to bla bla bla bla
    mogą się spalić i bla bla bla będzie źle.

    Jak to jest z tym układaniem/docieraniem hamulców?
    Nie rozpędzać się? Hamować długo łagodnie, czy krótko
    ostro? I jak długo ta męka ma trwać?

  • 2. Data: 2012-06-16 15:23:23
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 06/16/2012 02:24 PM, megrims wrote:
> [...]
    > mogą się spalić i bla bla bla będzie źle.
    >
    > Jak to jest z tym układaniem/docieraniem hamulców?
    > Nie rozpędzać się? Hamować długo łagodnie, czy krótko

    Długo i łagodnie ale nie za długo czyli dużo się nie rozpędzać :-)
    Chodzi o to, że po zmianie klocków/tarcz+klocki całość nie jest ułożona
    i może hamować tylko częścią powierzchni klocka więc łatwo o spalenie
    albo zwichrowanie tarczy. 200 km w zupełności powinno wystarczyć.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-06-16 15:49:53
    Od: to <t...@i...pl>

    begin megrims

> [...]
    > klocki od Vectry 3.2 V6. Tarcze, klocki i zaciski są większe. Do tego
    > tyły są wentylowane. Czyli zepsułem samochód. :D

    Mam taką teorię, że w Vectrze C prowadzenie powinno się wyraźnie poprawić
    po założeniu dystansów ok. 20 mm z przodu. :>

  • 4. Data: 2012-06-16 15:58:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-16 15:49, to pisze:
    > begin megrims

    > Mam taką teorię, że w Vectrze C prowadzenie powinno się wyraźnie poprawić
    > po założeniu dystansów ok. 20 mm z przodu. :>

    Vectra na gwincie -40mm i tak wygląda pomału jak auto
    z japońskiej kreskówki, szczególnie jak jest OPC Line. :D

    Nie będę bardziej psuł tego auta, chociaż na tym gwincie
    nie jest już takie miękkie i dużo lepiej trzyma się drogi.

    Chociaż jak będzie mi się nudziło, to zobaczę co dalej.

  • 5. Data: 2012-06-16 16:02:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin megrims

    > Vectra na gwincie -40mm i tak wygląda pomału jak auto z japońskiej
    > kreskówki, szczególnie jak jest OPC Line. :D

    Ale one mają coś dziwnego -- większy rozstaw kół z tyłu niż z przodu.
    Dość nietypowo jak na FWD. Niedziwne, że to nie skręca. :>

  • 6. Data: 2012-06-16 16:24:45
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-16 16:02, to pisze:
    > begin megrims

    > Ale one mają coś dziwnego -- większy rozstaw kół z tyłu niż z przodu.
    > Dość nietypowo jak na FWD. Niedziwne, że to nie skręca. :>

    A po zaczipowaniu z 150 na 195 KM podczas przyśpieszania wyrywa łapy
    ze stawów.

  • 7. Data: 2012-06-16 18:53:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 16 Jun 2012 14:24:02 +0200, megrims wrote:

> [...]
    > mogą się spalić i bla bla bla będzie źle.
    >
    > Jak to jest z tym układaniem/docieraniem hamulców?
    > Nie rozpędzać się? Hamować długo łagodnie, czy krótko

    Producenci hamulców piszą o 200-300km, ale spokojnie można to zrobić
    szybciej.

    Na początku należy hamować delikatnie.
    Niezbyt długie, niezbyt mocne hamowania bez zatrzymywania samochodu,
    zostawiając czas na stygnięcie hamulców.

    Chodzi o dotarcie klocków i tarcz żeby stykały się całą powierzechnią przy
    hamowaniu.

    Myślę że po kilkudziesięciu takich delikatnych hamowaniach spokojnie można
    już zacząć zwiększać siłę.

    Jak się na nowych okładzinach od razu zrobi ostry test, działa tylko mała
    część powierzchni klocka, część tarczy nagrzewa się silnie, a reszta
    zostaje zimna. Duże naprężenia wyginają tarczę.

  • 8. Data: 2012-06-17 08:52:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Podczepię się pod wątek. Jest jakiś sposób żeby poprawić spowalniacze
    w Octavii 2?

    L.

  • 9. Data: 2012-06-17 09:32:41
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-17 08:52, Lisciasty pisze:
    > Podczepię się pod wątek. Jest jakiś sposób żeby poprawić spowalniacze
    > w Octavii 2?
    >
    > L.

    Wydaje mi się, że w każdej marce w zależności od mocy i masy pojazdu
    stosowane są różne hamulce. Znajomy mechanik przełożył w astrze
    III do 1.7 CDTi zaciski, klocki i tarcze od 1.9 CDTi. Piasty są te
    same więc nie było problemu. I tak trzeba wszystko rozebrać, bo
    tarcze kotwiczne rónież trzeba wymienić (albo zdjąć zupełnie).

    Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100
    km na tych nowych hamulcach ale już czuję, że hamuje lepiej.

    Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Jeśli tylko karcze, klocki
    i zaciski to pewnie warto z tą Octavią coś robić. Jeśli jeszcze
    piasty/łożyska czy co tam jeszcze jest to może nie być sensu.

  • 10. Data: 2012-06-17 10:15:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 09:32:41 +0200, megrims wrote:

    > Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Jeśli tylko karcze, klocki
    > i zaciski to pewnie warto z tą Octavią coś robić. Jeśli jeszcze
    > piasty/łożyska czy co tam jeszcze jest to może nie być sensu.

    Często jeszcze felgi na większe.