  • 1. Data: 2007-11-12 12:26:31
    Temat: dokladniejsza baza niz ripe.net
    Od: "mrowienie" <m...@...gaciach.pl>

    Gdzie znaleźć jakąś dokładniejszą baze danych dla europejskich adresów
    IP?
    ta wyszukiwarka okazuje się do niczego
    http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois
    np mój adres IP z Neostrady 79.184.125.246
    inetnum: 79.184.0.0 - 79.191.255.255
    org: ORG-PT1-RIPE
    netname: PL-TPSA-20070615
    descr: Polish Telecom
    country: PL
    bez jakiegokolwiek podziału na miasta i rejony
    Tymczasem na jakiejś stronie www moje dane były bardzo dobrze rozpoznane
    i wyświetlało Poznań, Wielkopolska, Poland
    więc muszą być jakieś inne bazy

  • 2. Data: 2007-11-12 20:59:40
    Temat: Re: dokladniejsza baza niz ripe.net
    Od: "looser" <e...@p...fm>

    Dokladniejsza to juz chyba w Telekomunikacji Polskiej S.A. maja, tylko nie
    wiem czy beda sie chcieli podzielic z Toba ta wiedza :D

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-11-12 21:56:34
    Od: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > bez jakiegokolwiek podziału na miasta i rejony
    > Tymczasem na jakiejś stronie www moje dane były bardzo dobrze rozpoznane
    > i wyświetlało Poznań, Wielkopolska, Poland
    > więc muszą być jakieś inne bazy

    Zasadniczo chodzi o to, ze dokladniejsze miasta (chyba wg stref) sa
    wprowadzone w klasie adresowej 83.0.0.0/11. Ta ktora Ty podales jest nowsza i
    jak widac (poki co) taki podzial nie zostal upubliczniony.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-11-12 21:56:39
    Od: "mrowienie" <m...@...gaciach.pl>

    Użytkownik "looser" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Dokladniejsza to juz chyba w Telekomunikacji Polskiej S.A. maja, tylko
    > nie wiem czy beda sie chcieli podzielic z Toba ta wiedza :D

    To jakim cudem jakiś skrypt na jednej ze stron www jednak dobrze to
    rozponał, skoro wpis tej klasy jest, jaki jest?

  • 5. Data: 2007-11-12 21:57:01
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <l...@k...torun.pl>

    Użytkownik "mrowienie" <m...@...gaciach.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tymczasem na jakiejś stronie www moje dane były bardzo dobrze rozpoznane
    > i wyświetlało Poznań, Wielkopolska, Poland

    route: 79.184.0.0/13

    ojojoj ale numerków nachapali :-) nerwozdrada sie rozrasta.

    Przy neosach nie pamiętamy żeby można było sprawdzić region czy miasto.
    Przy DSL-ach funkcjonuje to super.

  • 6. Data: 2007-11-12 21:59:25
    Od: "mrowienie" <m...@...gaciach.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowsza i
    > jak widac (poki co) taki podzial nie zostal upubliczniony.

    Tyle że to jest nowa klasa to ja wiem, nie strzępiłbym jednak
    klawiatury, gdyby nie to
    że adres z tej klasy IP został jednak w jakiś sposób prawidłowy
    rozpoznane, mimo braku wpisu w Ripe, więc jakoś da się, tylko jak?

  • 7. Data: 2007-11-12 22:30:47
    Od: "mrowienie" <m...@...gaciach.pl>

    Użytkownik "Łukasz Pierzchalski" <l...@k...torun.pl> napisał w
    wiadomości news:fhaiqa$55f$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ojojoj ale numerków nachapali :-) nerwozdrada sie rozrasta.
    >
    > Przy neosach nie pamiętamy żeby można było sprawdzić region czy
    > miasto.
    > Przy DSL-ach funkcjonuje to super.

    Owszem poprzednie klasy mają przypisane miasto wojewódzkie, albo z
    głównym węzłem, nie wiem jak to działa
    bo np Elbląg jest widoczny jako Gdańsk
    ja akurat jestem z Poznania, ale równie dobrze ktoś z Kalisza czy Piły
    pewnie też będzie tak widoczny
    tu przykładowe info z Ripe na temat Neo
    inetnum: 83.27.0.0 - 83.27.255.255
    netname: NEOSTRADA-ADSL
    descr: Neostrada Plus
    descr: Wroclaw
    country: PL

  • 8. Data: 2007-11-13 10:55:31
    Od: markooff <m...@i...pl>

    looser napisał(a):
    > Dokladniejsza to juz chyba w Telekomunikacji Polskiej S.A. maja, tylko nie
    > wiem czy beda sie chcieli podzielic z Toba ta wiedza :D

    :) Watpie . Istnieje cos takiego jak ochrona danych firmy, oraz o wiele
    mocniejsze ochrona danych klienta/konsumenta czyli zakaz
    rozpowszechniania informacji do ktorych maja dostep pracujacy wewn firmy
    takiej jak np. TPsa. Podpisane przy umowach aneksy i oswiadczenia mowia
    wyraznie co grozi za zlamanie takiej poufnosci informacji.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-11-13 10:57:22
    Od: markooff <m...@i...pl>

    mrowienie napisał(a):
    > Użytkownik "Pawel" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Gdzies juz widzialem baze wg ktorej mozna bylo identyfikowac z
    odkladnoscia do strefy (czyli np dawnego wojewodztwa)
    i to publicznie dostepna.. Byc moze tamten skrytp korzystal z podobnego
    rozwiazania :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-11-13 10:59:08
    Od: markooff <m...@i...pl>

    mrowienie napisał(a):
> [...]
    > bo np Elbląg jest widoczny jako Gdańsk
    > ja akurat jestem z Poznania, ale równie dobrze ktoś z Kalisza czy Piły

    Zalezy od wielkosci danego osrodka, no i od historycznych uwarunkowan
    (podobnie jak z dawnymi numerami kierunkowymi - nie odzwierciedlaly
    wprost mapy geograficznej, a tylko rozrastajace sie sieci 'metropolii'
    tkaich jak Krakow, Katowice, Gdansk , Wroclaw ...etc)