  • 11. Data: 2008-11-10 15:14:49
    Temat: Re: dorobic jako ISP
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Wasyl pisze:
    > mam określone w umowie jako 100% tp
    >

    > pozdro
    > Wasyl

    a nie do routera brzegowego?
    bo z tego co ja wiem, to daja lacza z zalozeniem ze do TP bedzie 20%

  • 12. Data: 2008-11-10 16:28:11
    Od: "Teresa" <t...@t...pl>

    wysycałem swego czasu ok 50% i lecialo bez problemu,
    nie mialem mozliwosci sprawdzic wiecej bo nie dysponowalem wiekszym laczem w
    tp

    pozdro
    Wasyl

  • 13. Data: 2008-11-10 19:28:42
    Od: Robert Bogacz <r...@l...4game.pl>

    Wasyl pisze:
    > mam określone w umowie jako 100% tp
    >

    > pozdro
    > Wasyl

    Wystaw coś większego ja mogę "pociągnąć" od TP zobaczymy ile poleci.
    ;)

    -----------
    Rob^

  • 14. Data: 2008-11-11 23:49:13
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Portale raczej rezyduja w datacenter. Watpie abys znalazl chetnych na
    takie rozwiazanie zwlaszcza wsrod portali. Ci wola rozwiazania typu
    Amazon Web Services np.

    Szykuje sie do odpalenia paru portali w najblizszym czasie, i
    spodziewamy sie duzego ruchu. Powiem, ze wynegocjowanie sensownych cen
    na start z operatorami czy datacenter to ciezka sprawa.

    Za odra juz datacenter potrafia zaoferowac o wiele lepsze warunki za
    duza nizsza cene. Tylko dojazd do serwerowni w razie w jest tez
    masakrujacy zwlaszcza, ze do pokonania jest 300 km w jedna strone
    powiedzmy.

    Zamiast targetowac usluge do duzych firm pomyslalbym o hostingu dla
    malych/srednich firm czy klientow indywidualnych. Serwisow ktore nie
    wymagaja uptime 99% jest calkiem sporo. Mysle, ze za rozsadna cene
    klientow znajdziesz bez problemu. Wartoby tez rozwazyc hostowanie
    aplikacji nie tylko php-based a rowniez opartych o pythona, jave ...

    --
    Matt Rutkowski

  • 15. Data: 2008-11-12 07:54:33
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    dziekuje Wam za opinie,

    na poczatek najchetniej to udostepnilbym serwerownie, miejsce na serwer i
    lacze
    nie chce zajmowac sie kupowaniem serwerow i dbaniem o czesc softwarowa,
    obecnie mam juz jednego klienta ktory ma u mnie swoj serwer z duzym sklepem
    internetowym i jest ok
    ale lacza nadal mam sporo,

    czy sama kolokacja ma sens?

    z tego co obczailem na necie to w Krakowie (tu mieszkam) jest centrum
    kolokacji serwerow szara . net i
    widze ze moglbym zaproponowac duzo lepsze warunki cenowe niz oni, choc na
    pewno
    majac jednego operatora nie dam takich gwarancji jakosciowych.

    pozdro!
    Wojtek

  • 16. Data: 2008-11-12 12:49:52
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > obecnie mam juz jednego klienta ktory ma u mnie swoj serwer z duzym sklepem

    Podaj cenę za kolokację 1 serwera, jaką byłbyś zainteresowany.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2008-11-12 18:05:50
    Od: "Krzysztof Adamski" <k...@c...pl>

    Piszesz, ze udostepnilbys serwerownie. Serwerownia to sporo wiecej niz tylko
    samo "szerokie" lacze. Glownym problemem jest zapewnienie zasilania
    bezprzerwowego. Nawet jesli w Twojej serwerowni jest zasilacz awaryjny to
    nadal troche za malo. Przy dluzszych awariach zasilania powinien byc
    agregat pradotworczy z automatyka do samostartu. Do tego przy wiekszej
    ilosci maszyn przydalaby sie takze klimatyzacja. Oczywiscie mozesz oferowac
    tego typu uslugi, ale na pieniadze zblizone do cen DC bym na Twoim miejscu
    nie liczyl.

  • 18. Data: 2008-11-12 19:44:10
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej, przyznam ze nie zastanawiam sie nad konkretnymi cenami
    a dziekuje za pytanie bo to zmobilizowalo mnie aby sie nad tym zastanowic;)
    mysle ze minimum chcialbym:

    kolokacja (100zl netto) + prad (pewnie ok 50zl) + net (jakies 60zl
    netto/Mbit) bez limitu transferu oczywiscie
    moglbym udostepnic pasmo od 1 - 40Mbit na dzien dziesiejszy, w perspektywie
    czasu wiekszy wolumen

    przykladowo za lacze 10Mbit cena bylaby:
    100zl + 50 + 500zl = 650zl netto

    czy to rynkowa cena?
    czy powinienem obnizyc/podwyzyc? ;)

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 19. Data: 2008-11-12 19:57:41
    Od: "Krzysztof Adamski" <k...@c...pl>

    www.kolokacja.org tam masz spis Data Centers i mozesz wejsc na strony firm i
    porownac ceny

  • 20. Data: 2008-11-12 20:01:57
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    dziekuje za bardzo trafne uwagi,
    wszystkie dokladnie analizuje;)

    zaczynam zauwazac ze nie jest to taka prosta sprawa i trzeba pomyslec o
    wielu
    kwestiach, przyznam ze obecnie serwerownia nie jest klimatyzowana,
    jest natomiast w budynku ze scianami o grubosci 90cm i mieści sie od strony
    polnocy
    wiec nigdy słonce sie tam nie "opiera",
    trzymam tak swoje serwery juz dobre kilka lat i nic sie nie dzieje (moze
    malo przekonywujace:) ),
    jestem oczywiscie skłonny zainwestowac w jakas klime

    jesli chodzi o prad to obecnie mam jednego dostawce pradu ale
    w przeciagu 2 miesiecy bede mial prąd od niezaleznego innego dostawcy
    (nie zartuje) obecnie serwery podtrzymywane są przez upsy APC
    w przypadku dlugiej przerwy (w przeciagu ostatnich kilku lat wystapila jedna
    8h i chyba jedna ok 5h)
    mam przygotowany agretat, niestety nie jest automatyczny i trzeba go recznie
    uruchomic oraz zgasić;/
    agregat (KIPOR - prawie idealna sinusoida)jest podlaczany oczywiscie przed
    upsami wiec serwery pracuja non-stop

    nie licze na kokosy, chcialbym "cos" dorobic na tym;)

    jaka wg Ciebie powinienem ustalic cene za tego typu usluge w takich
    warunkach?

    pozdrawiam
    Wojtek