  • 1. Data: 2008-03-18 21:14:28
    Temat: dostawca internetu / lokalizacja: toruń
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Jak w temacie poszukuje sprawdzonego dostawcy internetu, wolumen jaki
    wchodzi w grę to do 10 Mbit symetryk.
    Rozwiązanie - kabel czy radio - mniej istotne.
    Istotny dobry styk z Telekomuną Polską.

    ---
    GTS zlał mnie na dzień dobry - gościu przyjechał na wywiad techniczny, mówił
    że ok, coś tam sprawdzą i tak miła Pani z GTS Energis nie zadzwoniła od
    dwóch miesięcy ;-) więc leje na nich.
    Mam na szczególnej uwadze Exatel (po radio), jednak nigdy nie miałem z nimi
    styczności, ani z nikim kto by od nich coś brał. Opinie o firmie Exatel -
    mile widziane.
    ---

    Dzięki !

  • 2. Data: 2008-03-19 14:59:45
    Temat: Re: dostawca internetu / lokalizacja: toruń
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    W Toruniu masz jeszcze Netię i TKTelekom więc jeszcze z nimi porozmawiaj o
    warunkach przyłączenia i o cenie za łącze.

  • 3. Data: 2008-03-19 20:45:25
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik " dragonite" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W Toruniu masz jeszcze Netię i TKTelekom więc jeszcze z nimi porozmawiaj o
    > warunkach przyłączenia i o cenie za łącze.

    Wybacz ale do Netii mam uraz :-) TKT mam na uwadze.
    Obecnie mam łącze do TP - szukam zapasu.

    Czy nikt nie korzysta w kraju np. z interesującej mnie firmy Exatel i nie
    może się wypowiedzieć o jakości, cenach, problemach, kruczkach itp. ? :-)
    Więcej współpracy! :-)

  • 4. Data: 2008-03-19 21:26:45
    Od: <a...@g...pl>

    > Czy nikt nie korzysta w kraju np. z interesującej mnie firmy Exatel i nie
    > może się wypowiedzieć o jakości, cenach, problemach, kruczkach itp. ? :-)
    > Więcej współpracy! :-)

    Nie wiem jak trafisz - autopsja ze "stolycy"

    Wady exatela
    - zeeeeeeeeeeeeeeeeeestawiaja lacze dluuuuuuuuuuuuuugo
    - przy sla 4h naprawa czasem okazuje sie ze problem dotyczy klikniecia w
    klawisze ale
    "klawiszo-wladny" dowiedział się o tym 7h po zgłoszeniu i po next 10 min
    bylo po problemie
    - jak trafisz na niekumatego handlowca to zlote góry ci obieca i tylko
    obieca

    Zalety
    - Jak już zestawią i nikt nie grzebie to dobrze dziala - odpal-zapomnij

    Porada
    Od razu w umowie wstepnej zapis o odszkodowaniu za:
    - brak uruchomienia w uzgodnionym okresie np 10x abonament
    - przekroczenie czasu naprawy SLA - np 1x abonament za kazda godzine
    przekroczenia
    - przekroczenie czasu sla umozliwia zerwanie umowy z przyczyn..operatora

  • 5. Data: 2008-03-19 21:46:16
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    a...@g...pl pisze:
    > Wady exatela

    hm... mój termin realizacji łącza z Exatela minął 6 stycznia. Aktualnie
    .... czekamy :)
    prawie jak Tepsa

    wojtek

  • 6. Data: 2008-03-19 22:00:05
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekroczenia
    > - przekroczenie czasu sla umozliwia zerwanie umowy z przyczyn..operatora

    Przy moim wolumenie to chyba bardzo za wysokie wymagania, aczkolwiek
    spróbuję.

  • 7. Data: 2008-03-19 22:11:18
    Od: Jan Koniecka <k...@r...gmail.com>

    Łukasz Pierzchalski wrote:
> [...]
    > styczności, ani z nikim kto by od nich coś brał. Opinie o firmie Exatel -

    Proponowałym ziantersować się też TORMAN-em, ale nie wiem jak idzie u
    nich ruch do TP-sa. Mają łącza, chyba przez NASK i jak kiedyś byłem na
    uniwerku to do naszych serwerów (były w sieci TPSA) nie było tak super.
    Może to się zmieniło.

    Pozdrawaim Jan Koniecka

  • 8. Data: 2008-03-19 22:15:34
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Jan Koniecka" <k...@r...gmail.com> napisał w
    wiadomości news:frs328$hdv$1@news2.task.gda.pl...
> [...]
    > to do naszych serwerów (były w sieci TPSA) nie było tak super. Może to się

    Światła do mnie nie pociągną bo za daleko od węzła.
    Po radiu jest opcja ale sam bym musiał odbierać od nich.
    Ze stykiem lepiej niż kiedyś, stykają sie na wysokości Pioniera bo od nich
    biorą łącze (o Nasku nie słyszałem?).

  • 9. Data: 2008-03-19 22:23:36
    Od: Jan Koniecka <k...@r...gmail.com>

    Łukasz Pierzchalski wrote:

> [...]
    > Po radiu jest opcja ale sam bym musiał odbierać od nich.
    > Ze stykiem lepiej niż kiedyś, stykają sie na wysokości Pioniera bo od nich

    Mozliwe, że Pionier. Dlaczego nie możesz wziąść styku od TP.SA? O ile
    wiem w ofercie mają takie coś jak Internet VPN i dają chyba od 10Mb/s do
    100Mb. Dochodzą światłem zakończonym Ethernetem. To jest tania
    alternatywa dla ATM-u i lepsze od FrameRelay-ów.

    Pozdrawiam Jan Koniecka

  • 10. Data: 2008-03-19 22:35:48
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Jan Koniecka" <k...@r...gmail.com> napisał w
    wiadomości news:frs3p9$mna$1@news2.task.gda.pl...

> [...]
    > Dochodzą światłem zakończonym Ethernetem. To jest tania alternatywa dla

    Tak tak masz rację...
    pare pięter wyżej pisałem że mam już TPSA. :-)
    A jeśli chodzi o VPN internet, a dla bardziej wtajemniczonych - opcja "VC"
    czyli sam dostęp do internetu, zakończony eth na RADzie to cena nie jest
    taka przystępna. Mnie wyszło przy wolumenie 10 Mbit - ~ 300 zł za Mbit .....
    więc chyba bez rewelacji ?