  • 1. Data: 2022-03-04 18:20:43
    Temat: drukowanie na androidzie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    chciałbym coś wydrukować z telefonu, bezpośrednio na udostępnioną w
    sieci drukarkę usb. drukarka nie ma wifi. Wszystkie komputery w sieci,
    moga na niej drukować, ale "ścieżka dojścia" to
    smb://komputer_z_drukarką. w androidzie można wskazać drukarę jedynie po
    ip, ale wskazanie ip kompa do której jest podłączona drukarka nic nie
    daje- nie jest wykyrwana. epson printer enabler sciągnąłem - też nie działa
    Próbowałem jakichś poradników - nie działa. Coś mi się wydaje ze będzie
    działać tylko na drukarce sieciowej, która ma swoje ip.
    Czy komus udało się w 2022 roku drukowac z androida na drukarce usb
    udostępnionej w sieci?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2022-03-04 22:09:30
    Temat: Re: drukowanie na androidzie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2022 18:20:43 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > działać tylko na drukarce sieciowej, która ma swoje ip.
    > Czy komus udało się w 2022 roku drukowac z androida na drukarce usb

    Ja mam u siebie PrintBot Pro oraz PrintHand.
    Zdarza mi się drukować coś u klientów na różnych drukarkach, w różny sposób
    dostępnych, począwszy od udostępniania windowsowego bądź linuksowego, przez
    IP, LPR, skończywszy na "chmurach" i drukarkach via ftp lub e-mail.

    Nie pamiętam teraz, który z programów które połączenia obsługuje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam