  • 1. Data: 2017-03-12 12:13:11
    Temat: drukowanie z androida
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam potrzebę, albo drukowania bezpośrednio z telefonu. czyli robię fotkę
    etykiety z kartonu, program automatycznie kadruje, przycina zapisuje
    (jpg, pdf), a ja "jakoś" wysyłam ją na drukarkę. starą drukarkę
    podłączoną do kompa kablem usb. drukarka niema swojego adresu email (ma
    fax!) nie wydrukuje załącznika. odbieranie emaila na kompie i drukowanie
    z kompa odpada. teraz tak jest, kilka razy dziennie, emaile trzeba
    kasować, a proces trzeba uprościć
    Dzięki
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-03-12 16:10:19
    Temat: Re: drukowanie z androida
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-03-12 o 12:13, ToMasz pisze:
> [...]
    > fax!) nie wydrukuje załącznika. odbieranie emaila na kompie i drukowanie
    > z kompa odpada. teraz tak jest, kilka razy dziennie, emaile trzeba

    Kup nową drukarkę z interfejsem integrującym się z Google Cloud Print.
    Powoli taka integracja staje się standardem. Zainstaluj tą usługę na
    telefonie i pozamiatane.

    Twoje pytanie brzmi mniej więcej ta: potrzebuję samochodu by do pracy
    dojeżdżać. Mam miejsce parkingowe, stary, przypalony garnek i doniczkę,
    z czego wykorzystanie tej ostatniej nie jest możliwe bo wiosna idzie i
    chcę kwiatki w niej sadzić. Jak z tego zrobić samochód? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2017-03-12 17:31:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kup nową drukarkę z interfejsem integrującym się z Google Cloud Print.

    najpierw miałem hp 1512 czy cośtam. takie ze skanerem - delikatne jak
    cholera. działało, o ile były dobre tusze. posłuchałem rady, kupiłem
    laser. na orygynalnych tonerach działał super miodzio. na zamiennikach
    (tylko 150zł) co 8cm mazy, teraz już nie bierze kartek. nie wiem czy w
    życiu zrobił 2000 stron (brother) w międzyczasie okazało się że
    potrzebuję drukować kolorowo, więc kupiłem atramentowego brothera z
    wifi. 300 kartek, 2 miesiące po gwarancji błąd f4- zajrzyj do
    podręcznika. zajrzałem też do internetu- głowica do wymiany.
    Straciłem ochotę na nowe.
    prawie na śmietniku znalazłem starego hp z faksem. dostał jakieś tusze,
    działa aż miło.
    Teraz wiem że napewno nie chcę nowych. kupie sobie najstarszego hpka z
    jakiejś serii biznes, do którego jeszcze będzie można kupić tusze. i
    zgaduje że tusze będą miały pół szklanki objętości, nie 3 kropelki

    ToMasz

    PS
    epsona z ciągłym podawaniem tuszu nie chcę, bo robię maks 1000stron
    rocznie.

  • 4. Data: 2017-03-12 20:18:36
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 17:31, ToMasz pisze:

> [...]
    > potrzebuję drukować kolorowo, więc kupiłem atramentowego brothera z
    > wifi. 300 kartek, 2 miesiące po gwarancji błąd f4- zajrzyj do

    Za mało drukowałeś.

    Próbowałeś iść tropem routera WiFi i udostępniania drukarek w sieci?

  • 5. Data: 2017-03-12 20:41:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.03.2017 o 20:18, Smok Eustachy pisze:

    > Za mało drukowałeś.
    >
    > Próbowałeś iść tropem routera WiFi i udostępniania drukarek w sieci?

    nie. ale mam sieć z wifi, kompem i podłączoną do niego drukarką. mogę ją
    udostępnić w dowolny sposób. jak "na nią" drukować z andka?

  • 6. Data: 2017-03-12 20:56:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > fax!) nie wydrukuje załącznika. odbieranie emaila na kompie i drukowanie
    > z kompa odpada. teraz tak jest, kilka razy dziennie, emaile trzeba

    Osobiście korzystam z PrintBot Pro.

    Obsługuje różne typy drukarek, w tym także win-drukarki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-03-13 01:46:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.03.2017 o 20:41, ToMasz pisze:
    /.../
    > nie. ale mam sieć z wifi, kompem i podłączoną do niego drukarką. mogę ją
    > udostępnić w dowolny sposób. jak "na nią" drukować z andka?

    Może pomóc:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.js
    ecurity.printbot.pro&hl=pl

    Udostępniasz drukarkę na kompie i może to coś ja wykryje. Z jednym
    obrazkiem powinno sobie poradzić. 13 zł przebolejesz.

  • 8. Data: 2017-03-13 09:08:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Mar 2017 12:13:11 +0100, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > fax!) nie wydrukuje załącznika. odbieranie emaila na kompie i drukowanie
    > z kompa odpada. teraz tak jest, kilka razy dziennie, emaile trzeba

    Samsungi maja jakies dodatki do drukowania, HP print, ale nie
    uzywalem. Pewnie wymaga drukarki HP, i to jeszcze "samodzielnej", a
    nie przez kompa.

    J.

  • 9. Data: 2017-03-13 09:46:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.03.2017 o 09:08, J.F. pisze:

    > Samsungi maja jakies dodatki do drukowania, HP print, ale nie
    > uzywalem. Pewnie wymaga drukarki HP, i to jeszcze "samodzielnej", a
    > nie przez kompa.

    Swoją drogą, to jest głupie że przez dekady dopracowano się działających
    standardów, tego że z aplikacji się drukuje, tego że są jakieś protokoły
    (IPP, CUPS), demony wydruku itd... po to żeby w takim androidzie
    wszystko zostało cofnięte do etapu kamienia łupanego, kiedy każdy
    program odkrywał po swojemu jak by tu mógł dogadać się z drukarką.

    p. m.

  • 10. Data: 2017-03-13 10:25:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >wszystko zostało cofnięte do etapu kamienia łupanego, kiedy każdy
    >program odkrywał po swojemu jak by tu mógł dogadać się z drukarką.

    Dopracowywano, ale kazdy w swoja strone ciagnal.
    Demony drukarki sa, ale unix ma swoje, windows ma swoje.
    Drukarka potrafi miec swoje, tzn czesto te unixowe, ale trzeba kupc
    drozsza "sieciowa", a nie "tylko do kompa".

    Dodaj do tego przygotowanie danych - drukarki graficzne, moze miec
    format danych dowolny, na szczescie czesto jest to tylko kilka rodzin.
    I trzeba driverow.
    Drivery sa pod Windows, czasem pod linuxa pecetowego, a dla Androida
    nie ma, bo po co ...

    Teraz sie dorobilismy WSD ... ale znow to tylko czasem zadziala.

    J.