  • 1. Data: 2010-12-06 19:19:48
    Temat: drżenie kierownicy powyżej 100km/h
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Cześć.

    Rano się na działce w górach zakopałem, masa śniegu mi wlazła gdzieś w
    okolice komory silnika i zderzaka przedniego. Przy setce nie dało się
    jechać - straszliwe wibracje, mimo usunięcia większości brył
    śnieżnych. Pojechałem na karchera i dokończyłem dzieło na wewnętrznej
    stronie zderzaka przedniego i umyłem dokładnie felgi i nadkola.
    Problem ustąpił, ale nadal się zastanawiam dlaczego taki zalegający
    śnieg ma aż taki wpływ na wrażenia podczas jazdy ?

    Chodzi o felgi w których zalega śnieg ? z tego co mi się wydaje to
    wibracje podczas jady (nie hamowania - to raczej krzywe tarcze nie?)
    powoduje złe wyważenie kół. Czyżby taka bryła śniegu np mogła
    spowodować to, że koło mogło być źle wyważone ?

  • 2. Data: 2010-12-06 19:29:35
    Temat: Re: drżenie kierownicy powyżej 100km/h
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-06 19:19, Mateusz pisze:
> [...]
    > powoduje złe wyważenie kół. Czyżby taka bryła śniegu np mogła
    > spowodować to, że koło mogło być źle wyważone ?

    Skoro np odważnik 75g czasami wystarcza aby wyważyć dość mocno bijącą
    felgę wyobraź sobie co może robić bryła lodu umieszczona losowo...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 3. Data: 2010-12-06 19:35:23
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Mon, 6 Dec 2010 10:19:48 -0800 (PST), Mateusz wrote:

> [...]
    > powoduje złe wyważenie kół. Czyżby taka bryła śniegu np mogła
    > spowodować to, że koło mogło być źle wyważone ?

    No jak na czesci felgi jest lod/snieg, a na reszcie go nie ma, to dziala
    jak taki wieeeelki ciezarek :].
    Mialem to samo - tez drzalo jak cholera, ale zdjalem kolpaki, wywalilem
    snieg i ustapilo.

    Natomiast jak zmienialem kola i zdejmowalem letnie felgi to od wewnatrz
    byly rownomiernie oblepione sniegiem, wiec nie drgaly. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2010-12-06 19:36:40
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 6 Gru, 19:29, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Skoro np odważnik 75g czasami wystarcza aby wyważyć dość mocno bijącą
    > felgę wyobraź sobie co może robić bryła lodu umieszczona losowo...

    Haos znaczy się. Spoko ;) Masa takiej bryły też zależy od prędkości
    obrotowej chyba za sprawą siły odśrodkowej/ Nie pamiętam, słaby z
    fizyki byłem ;)

  • 5. Data: 2010-12-06 20:22:00
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.12.2010 Mateusz <m...@g...com> napisał/a:
    > Haos znaczy się. Spoko ;) Masa takiej bryły też zależy od prędkości
    > obrotowej chyba za sprawą siły odśrodkowej/ Nie pamiętam, słaby z
    > fizyki byłem ;)

    Bardzo słaby... przyjmij, że w tym przypadku masa nie zależy od
    prędkości.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 6. Data: 2010-12-06 20:30:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-06 19:36, Mateusz pisze:

    > Haos znaczy się. Spoko ;) Masa takiej bryły też zależy od prędkości
    > obrotowej chyba za sprawą siły odśrodkowej/ Nie pamiętam, słaby z
    > fizyki byłem ;)

    To jakiś armagiedon... Mechanika klasyczna - siła będzie zależała
    od prędkości, ale nie masa ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 7. Data: 2010-12-06 20:43:57
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

    > Bardzo słaby... przyjmij, że w tym przypadku masa nie zależy od
    > prędkości.

    Pomylił kolega masę z ciężarem a Ty się czepiasz ;-)

  • 8. Data: 2010-12-06 21:02:59
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > jechać - straszliwe wibracje, mimo usunięcia większości brył
    > śnieżnych. Pojechałem na karchera i dokończyłem dzieło

    powód takich objawów koledzy juz wyjaśnili,
    ja miałem to samo ostatnio w trasie, nie miałem dostępu do myjki
    ciśnieniowej więc zużyłem prawie cały odmrażacz do szyb na usunięcie śniegu
    i lodu z felg - nie uśmiechało mi się jechać 600km z prędkością max 100km/h,

    brat

  • 9. Data: 2010-12-06 21:08:04
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.12.2010 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał/a:

    > Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"

    > Pomylił kolega masę z ciężarem a Ty się czepiasz ;-)

    Ciężar też nie zalezy od prędkości ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 10. Data: 2010-12-06 21:26:42
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-06, Mateusz <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > powoduje złe wyważenie kół. Czyżby taka bryła śniegu np mogła
    > spowodować to, że koło mogło być źle wyważone ?

    Bez problemu wyczujesz niewyważenie koła jak Ci odpadnie ciężarek rzędu
    10-20g. Ile waży większa bryła zlodowaciałego śniegu?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski