  • 41. Data: 2014-11-01 20:31:22
    Temat: Re: dxo optics pro za darmo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 19:45, XX YY pisze:

    > nie rozumiesz najprostszych rzeczy.
    > jak ocenisz wyglad zdjecia ?
    > na monitorze .
    > powiedzmy ze drukarka drukuje " cieplo "
    > potrzebujesz wrzucic taki profil monitora , ktory pokaze kolory tak samo cieplo jak
    to jest na wydruku .
    > czyli emulacja profilu barwnego drukarki na monitorze.

    Bzdura kompletna, nie rozumiesz o co chodzi w zarządzaniu barwą i
    próbujesz teoretyzować.
    Weź sobie włącz w Lr czy Ps softproofing, ściągnij z jakiegoś labu
    profile dla konkretnych papierów, włącz symulowanie atramentu i papieru
    i zobacz jaka jest różnica.
    Gdyby dało się to tak prosto załatwić profilami monitora, to producenci
    oprogramowania (w tym Adobe) nie implementowali by rozwiązań do
    softproofingu.
    Monitor ma jak najwierniej oddawać barwy (po to się go kalibruje),
    oprogramowanie w oparciu o konkretne profile ma symulować warunki druku.
    W jaki sposób za pomocą chociażby profili monitora załatwisz sprawę
    podświetlania obszarów zdjęcia, które wychodzą poza gamut drukarki?

    > pewnych rzeczy nie znasz , nie kojarzysz i to jest ok. nie ma obowiazku wiedziec
    wszystko najlepiej. ale jesli czegos nie wiesz , to nie oznacza, ze to nie istnieje.

    Na razie to ty teoretyzujesz i nie rozumiesz najprostszych rzeczy.

    > mozesz koryghowac profile obiektywow

    Dokupując odpowiednią wtyczkę i wtedy dalej wykastrowane PSE będzie
    kosztować tyle co Lr, jaki jest tego sens?

    > mozesz emulowac drukarke , choc akurat ta opcja nie jest istotna w programie jakby
    nie bylo amatorskim.

    Nie możesz i skończ już mieszać ludziom w głowach, bo jak ktoś ma
    mniejsze doświadczenie to jeszcze się nabierze na te twoje bajki.

    --
    marcin

  • 42. Data: 2014-11-01 22:05:16
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-01 09:58, JDX pisze:
    > On 2014-10-30 15:51, JDX wrote:
    > [...]
    > http://www.dxo.com/intl/dphotographer
    >
    > Hehe, a teraz napisali, że strona będzie dostępna 4 listopada. :-)
    > Wniosek: DxO Optics to szmelc sądząc po dotychczasowych działaniach
    > firmy w tym temacie. :-)

    A to szuje. Korzystałem kiedyś z ich promocji, by pobrać DxO FilmPack 3
    Essential Edition. Z tego powodu trzeba było zapisać się na ich stronie
    do newslettera, by móc otrzymać kod aktywacyjny wspomnianego programu.

    Newsletter otrzymuję co jakiś czas, ale o obecnej promocji na DxO Optics
    żadnego mailingu nie było.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 43. Data: 2014-11-01 23:31:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Bzdura kompletna, nie rozumiesz o co chodzi w zarządzaniu barwą i
    > próbujesz teoretyzować.

    wiem , wiem
    co drugi post zaczynasz w ten sposob.
    nie chce mi sie instalowac pse dlatego przywolam link:

    http://simplephotoshop.com/eplus/v6/en/soft_proof.ht

    jesli masz profil fabryczny to nie ma gwarancji , ze egzemplarz drukarki , ktory
    akurat posiadasz dokladnie odpowiada temu profilowi.
    Profil mozesz zrobic sam , pytanie tylko z jakim bledem.
    symulacja urzadzenia wyjscia jest z jakims przyblizeniem.

    instalujesz drukarke i widzisz jej profil w oknie dialogowym.
    co wiecej potrzebujesz dla pse?

  • 44. Data: 2014-11-01 23:51:38
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 23:31, XX YY pisze:

    > wiem , wiem
    > co drugi post zaczynasz w ten sposob.
    > nie chce mi sie instalowac pse dlatego przywolam link:
    >
    > http://simplephotoshop.com/eplus/v6/en/soft_proof.ht

    Ty w ogóle wiesz do czego linki podajesz? Przecież to jest kolejne
    rozszerzenie, które trzeba dokupić aby ta funkcjonalność była, więc robi
    się już drożej niż Lr, który ma dużo więcej niż PSE z pluginami.

    --
    marcin

  • 45. Data: 2014-11-02 09:31:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 23:51:44 UTC+1 schrieb mt:

> [...]
    > rozszerzenie, które trzeba dokupić aby ta funkcjonalność była, więc robi
    > się już drożej niż Lr, który ma dużo więcej niż PSE z pluginami.

    istnieje w pse mozliwosc symulacji drukarki.

    mozesz to zrobic tak jak ja pisalem juz, tworzac odpowiedni profil monitora.
    Np za pomoca bezplatnego Qickmonitorprofile.
    drukujesz na interesunacej drukarce tablice testowa , i recznie tak ustawiasz monitor
    aby uzyskac zgodnosc kolorow. zapisujesz ten profil monitora.
    Sa programy , ze skanujesz te tablioce testowa i masz profil automatycznie - nie
    pamietam nazwy programow , nie chce mi sie szukac.

    jesli chcesz miec symulacje tej drukarki , przywolujesz ten wlasnie profil.

    mozesz tez w oparciu np o colornavigator do eizo wprowadzic poprawki do profiu i go
    zapisac.

    masz mozliwosc w pse symulacji drukarki i do wcale nie mniej dokladnie niz w ps/ltr.

    powinno ci wystrczyc , jesli rzuce haslo i jesli jestes fachowcem .
    powinens sqmac o co chodzi.

    te profile do symulacji drukarek to nic innego jak nakladki na profile monitorow.
    profile sie na siebie nakladja , jeden po drugim.

    po raz kolejny moge powiedziec :

    mozesz obrabiac w 16bn
    mozesz wczytac profile obiektywow
    mozesz jesli trzeba symulowac wydruk na monitorze.

    twierdziles autorytatywnie , ze sie nie da.
    Da sie !
    po co sie spierasz ? racje ci przyznalem juz dawno.

    nie tylko ja , ale wielu uwaza ze PSE jest fajna choc uproszczona alternatywa dla LT
    . Jansne, ze to nie to samo, ale z drugiej strony niewielu wykorzystuje pelne
    mozliwosci mozliwosci LTR - inne niz tych ktore sa w module wywolanie , no i
    oczywiscie przeglad.
    W LTR nie zrobisz np precyzyjnego retuszu , fotomontazu itp - tutaj PSE daje te
    mozliwosci , operacje na warstwach itd, itp.
    PSE to fajny kompromis pomiedzy jakoscia wyniku , cena i mozliwosciami.
    masz w najwazniejsze zalety ACR do dyspozycji , a reszte w module obrobki obrazu RGB.

  • 46. Data: 2014-11-02 11:18:44
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-02 09:31, XX YY pisze:

> [...]
    monitor aby uzyskac zgodnosc kolorow. zapisujesz ten profil monitora.

    Nie uzyskasz zgodności kolorów, możesz co najwyżej tak przekłamać obraz
    na monitorze, aby ten był mniej więcej podobny (z naciskiem na mniej) do
    tego co wychodzi z drukarki. Dalej nie masz chociażby kontroli gamutu
    drukarki i program nie podświetli fragmentów zdjęcia, które ten gamut
    przekraczają.

    > masz mozliwosc w pse symulacji drukarki i do wcale nie mniej dokladnie niz w
    ps/ltr.

    W gołym PSE, które podawałeś jako tańszą alternatywę dla Lr nie ma,
    dopiero po dokupieniu odpowiednich rozszerzeń.

    > te profile do symulacji drukarek to nic innego jak nakladki na profile monitorow.
    profile sie na siebie nakladja , jeden po drugim.

    Bzdura, profil drukarki w softproofingu nie zmienia globalnego
    wyświetlania obrazu na monitorze.

    > mozesz wczytac profile obiektywow
    > mozesz jesli trzeba symulowac wydruk na monitorze.

    Po wydaniu kilkudziesięciu dolarów na wtyczki i wtedy PSE już nie jest
    tańszą alternatywą dla Lr.

    > twierdziles autorytatywnie , ze sie nie da.

    Twierdziłem, że w samym PSE, który miał być tańszy się nie da.

> [...]
    > W LTR nie zrobisz np precyzyjnego retuszu , fotomontazu itp - tutaj PSE daje te
    mozliwosci , operacje na warstwach itd, itp.

    Do tego są chociażby darmowe narzędzia jak GIMP czy Paint.net, które
    dalej możliwościami są poza zasięgiem PSE i taki zestaw Lr+GIMP wyjdzie
    tyle samo cenowo co ten twój owtyczkowany PSE.

    > PSE to fajny kompromis pomiedzy jakoscia wyniku , cena i mozliwosciami.
    > masz w najwazniejsze zalety ACR do dyspozycji , a reszte w module obrobki obrazu
    RGB.

    Który to moduł jest wciąż mocno ograniczony.

    --
    marcin

  • 47. Data: 2014-11-02 14:48:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > tego co wychodzi z drukarki. Dalej nie masz chociażby kontroli gamutu
    > drukarki i program nie podświetli fragmentów zdjęcia, które ten gamut

    zgadujesz teraz.

    zgodnosci pelnej w 100 % nigdy nie uzyskasz rowniez w LTR chocby dlatego ze drukarki
    moga pracowac w przestrzeni CMYK zas na monitorze tej przestrzeni nie ma . Mamy RGB -
    one sie nieco roznia.
    Profil fabryczny jaki masz wgrany do programu , moze sie roznic od rzeczywistego
    obrazu jaki daje konkretny egzemplarz drukarki.
    na monitorze w symualacji otrzymujesz zawsze obraz przybliozony , ale z jakims tam
    bledem , dajacy poglad na temat wygladu przyszlego wydruku.
    Blad jaki popelnisz robiac sam profil wcale nie musi byc wiekszy od tego jaki
    uzyskasz stosujac profil fabryczny.

    Ale to nie jest przedmiotem dyskusji , na ile te profile sa dokladne.
    Pokazelem jedynie, ze w pse nie ma tych trzech ograniczen , ktore wymieniles.
    I zrobic to mozna rownie dokladnie , gdyz to dziala na tej samej zasadzie - zmiany
    profilu monitora .

    Co najmniej 2 , moze 3 lata pracowalem intensywnie i rownolegle w tym samym czasie
    wymiennie nastepujacymi programami :
    pse
    corel paintshop
    PS
    LTR
    DPP

    w zaleznosci od potrzeb , a kazdy z nich ma jakas mocna strone ktorej nie ma inny.
    Raczej mam pojecie o czym pisze.
    Nie zgaduje , nie wyczytuje w sieci mozliwych wariantow odpowiedzi.

    W sumie konkluzje mam taka - kazdym programem mozna dojsc do tego samego wyniku
    koncowego jesli sie go dobrze pozna. Niuanse sa niewielkie bez znaczenia , lub tylko
    niekiedy odgrywaja istotna role .

  • 48. Data: 2014-11-02 15:28:31
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-02 14:48, XX YY pisze:

    > zgodnosci pelnej w 100 % nigdy nie uzyskasz rowniez w LTR chocby dlatego ze
    drukarki moga pracowac w przestrzeni CMYK zas na monitorze tej przestrzeni nie ma .
    Mamy RGB - one sie nieco roznia.

    Żadna maszyna w fotolabie, czy to naświetlarka czy drukarki foto nie
    pracują w CMYKu, domowe drukarki foto też nie pracują w CMYKu.

    > Profil fabryczny jaki masz wgrany do programu , moze sie roznic od rzeczywistego
    obrazu jaki daje konkretny egzemplarz drukarki.

    A kto mówi o używaniu profili fabrycznych. Każdy lepszy lab udostępnia
    profile generowane spektroprooferem na miejscu w oparciu o konkretną
    partię podłoża na jakim drukują oraz tuszy dla konkretnej maszyny
    drukującej, profile są często uaktualniane.

    > na monitorze w symualacji otrzymujesz zawsze obraz przybliozony , ale z jakims tam
    bledem , dajacy poglad na temat wygladu przyszlego wydruku.

    Na monitorze dostaniesz przekłamane globalne wyświetlanie obrazu, nie ma
    to nic wspólnego z softproofingiem.

    > Pokazelem jedynie, ze w pse nie ma tych trzech ograniczen , ktore wymieniles.

    W gołym PSE nie ma tylko ograniczeń 8 bit, reszta jest, a jak chce się
    pozbyć części ograniczeń, to trzeba dopłacić i wyjdzie drożej niż Lr.

    > I zrobic to mozna rownie dokladnie , gdyz to dziala na tej samej zasadzie - zmiany
    profilu monitora .

    Przestań tę bzdurę powtarzać, podpięcie profilu drukarki w Lr nie
    zmienia profilu monitora, gdyby tak było, to zmiana wyświetlania byłaby
    dla całego obrazu, w tym palet narzędziowych itd, natomiast tak się nie
    dzieje.

    > Raczej mam pojecie o czym pisze.

    No właśnie nie.

    --
    marcin

  • 49. Data: 2014-11-02 16:39:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 2. November 2014 15:28:38 UTC+1 schrieb mt:

> [...]
    > zmienia profilu monitora, gdyby tak było, to zmiana wyświetlania byłaby
    > dla całego obrazu, w tym palet narzędziowych itd, natomiast tak się nie

    miotasz sie juz prawie 24 godziny.
    wybijam ci jeden argument po drugim
    to co piszesz nie jest prawda.
    nie masz nie uzywasz pse - znasz pewnie z opisu.
    masz jakas manie przesladowcza , zeby przypadkiem nie przyznac sie do pomylki.

    mozesz obrabiac w 16b
    mozesz wczytac profile obiektywow
    mozesz symulowac drukarke ,

    co do ceny , to z tym roznie bywa.
    do niektorych uzadzen dodawany jest PSE gratis w dodatku.
    cos takiego masz , wlasciwie wszystkie zadania w fotografii poza obrobka w gpx jestes
    w stanue wykonac. jesli nie wiesz jak , to nie znaczy ze sie nie da.

    juz podnosisz takie beznadziejne argunty , ze profile niefabryczne , ´ze to nie cmyk
    w labie. to nie ma zadnego znaczenia dla mozliwosci ktorych jakoby nie bylo. Bronisz
    sie jak tonacy , ktory lapie sie brzytwy.
    ja sobie rade daje.
    szkoda swieta na przezbywanie sie .
    juz ci racje przyznalem - masz racje.

  • 50. Data: 2014-11-02 16:49:21
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-02 16:39, XX YY pisze:

    > to co piszesz nie jest prawda.
    > nie masz nie uzywasz pse - znasz pewnie z opisu.

    Miałem triala, podziękowałem, wybrałem korzystniejszy cenowo Lr.

    > mozesz wczytac profile obiektywow
    > mozesz symulowac drukarke ,

    W cenie wyższej niż Lr, więc przestań ciągle te bajki wciskać, bo tylko
    ludzi na minę wsadzisz.

    > co do ceny , to z tym roznie bywa.
    > do niektorych uzadzen dodawany jest PSE gratis w dodatku.

    Lr też, np. do aparatów Samsunga czy Leiki.

    > juz podnosisz takie beznadziejne argunty , ze profile niefabryczne , ´ze to nie
    cmyk w labie.

    Jakie beznadziejne? Profile z labu a nie fabryczne są podstawą przy
    obróbce jak chce się drukować w nim zdjęcia i mieć przewidywalne wyniki.

    --
    marcin