  • 1. Data: 2014-10-29 03:41:40
    Temat: fotografowanie w museum cd
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Zajrzalem do Muzeum Narodowego [waw]
    Tam ostatnio Galerie Faras otwarto po remoncie, wiec warto wpasc.
    Zreszta ja tam od 40 lat wpadam.
    Widze ze w srodku ostanio sporo ludzi pstryka zdjecia, wiec poszedlem ze
    sprzetem.
    - Czy mozna robic zdjecia? - upewniam sie, bo zadnej informacji pisemnej
    nie ma.
    - Mozna, tylko bez flesza.
    - Jasne.
    Sam bym nawet nie uzywal flesza, bo nie lubie. A poza tym zabytki chyba
    rzeczywiscie blyskow nie lubia, no i przeszkadza sie innym.
    Rozlozylem statyw, pani z obslugi tylko pyta czy nie bede filmowal, bo
    filmowac nie mozna.
    No i ide z tym statywem do glownej czesci galerii Faras, a tu - jakas
    inna pani z obslugi biegnie 'ze statywem nie wolno!!!'
    I sie zaczelo.
    - Dlaczego nie wolno?
    - Bo taki mamy przepis.
    - A czy moge go zobaczyc na pismie?
    - Nie, ale nie wolno.
    Potem byla rozmowa z innymi paniami, z ochrona (znaczy ze Straza
    Muzealna) i z pania z Informacji.
    Wszyscy zgodnie twierdzili ze fotografowac ze statywu nie wolno i koniec.
    Pani z Informacji poinformowala mnie ze pewnie jest to napisane na
    stronie www Muzeum i na tym sie skonczylo.
    Jak juz wychodzilem, to jedna z pan podeszla do mnie i tryumfalnie
    machnala mi jakims drukiem z ktorego wynikalo, ze faktycznie filmowac
    ani fotografowac ze statywu nie mozna. Z tego co katem oka zauwazylem,
    bylo to jakies zarzadzenie dyrektora, ale nie dala mi sie z tym blizej
    zapoznac.
    Co wg was mozna z tym zrobic?
    Pismo do dyrekcji z opisem zajscia juz wyslalem.
    Czy oni moga stosowac jakies swoje wewnetrzne przepisy bez ich
    oficjalnego ogloszenia?
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-10-29 07:04:19
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Pismo do dyrekcji z opisem zajscia juz wyslalem.
    > Czy oni moga stosowac jakies swoje wewnetrzne przepisy bez ich

    co za sens isc do muzeum , czyli instytucji z obszaru kultury , po to zeby tam sie
    wyklocac czyli wnosic ze soba chamstwo ?

    jesli zwracaja uwage , ze nie nalezy , to nie nalezy.
    mozna wczesniej poprosic o zgode.
    widac jestes rzadkim gosciem w muzeach .

    wiele muzeow ma taka regulacje , aby statywem nie utrudniac zwiedzania innym.

    Z kolei istnieja takze muzea , ktore odnosze takie wrazenie , wpadaja z tego powodu
    w zachwyt jak np krakowskie ML. Wtorki sa bezplatne - mozesz tam pojechac ze
    statywem.

  • 3. Data: 2014-10-29 09:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >zauwazylem,
    >bylo to jakies zarzadzenie dyrektora, ale nie dala mi sie z tym

    A z flash tez byl tam wymieniony ?
    A filmowac bez statywu mozna ? :-)

    >Czy oni moga stosowac jakies swoje wewnetrzne przepisy bez ich
    >oficjalnego ogloszenia?

    Rozstawianie statywu podpada pod utrudnianie innym ...

    J.

  • 4. Data: 2014-10-29 10:25:58
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-29 03:41, T...@s...in.the.world pisze:

    > Co wg was mozna z tym zrobic?

    Zacząć się zachowywać jak człowiek przystosowany do życia w
    społeczeństwie a nie jak pępek świata z wiecznymi pretensjami do wszystkich.
    Dla większości ludzi normalnym jest, że do muzeum idzie się celem
    obejrzenia wystawy a nie rozstawiania się z całym majdanem, statywami
    itd. Jak chce się robić dokumentację fotograficzną wystawy, to się
    wcześniej występuje o stosowne pozwolenie, a o normalne zdjęcia z ręki
    nikt nie robił problemów jak sam zauważyłeś.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-10-29 11:01:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-10-29 03:41, T...@s...in.the.world wrote:

    > Co wg was mozna z tym zrobic?

    Sprobowac z monopodem, albo z tej okazji pocwiczyc fotografie
    z reki. Warto.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-10-29 11:19:28
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2qdt5$eaa$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > Sprobowac z monopodem, albo z tej okazji pocwiczyc fotografie
    > z reki. Warto.

    Trik z monopodem dziala tylko w krajach amglojezycznych.
    Tam statyw to tripod. Wiec jesli w przepisach jest zakaz fotografowania
    z tripodem, to obsluga jest skonsternowana uzyciem monopoda i z reguly
    pozwala.
    U nas statyw to statyw.

    Za druga rade tez dziekuje.
    --
    TA

  • 7. Data: 2014-10-29 11:21:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5450b2a9$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>,
    mt <f...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wcześniej występuje o stosowne pozwolenie, a o normalne zdjęcia z ręki
    > nikt nie robił problemów jak sam zauważyłeś.

    Widze z nie zrozumiales opisu wydarzenia, gdzie dosc precyzyjnie
    opisalem co robilem.
    Jakos mnie to nie dziwi.
    Uaktualniam kfa, bo nie mam czasu na dyskusje z przyglupami.
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-10-29 11:26:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5450a41e$0$11139$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A z flash tez byl tam wymieniony ?
    > A filmowac bez statywu mozna ? :-)

    Toz mowie, ze to bylo 'tajne' zarzadzenie z ktorym sie dane mi bylo sie
    zapoznac.

    > Rozstawianie statywu podpada pod utrudnianie innym ...

    E tam, zaraz tam 'rozstawianie'.
    To nie byl statyw typu kinowego, a lekki statyw.
    A Muzeum Narodowym w Warszawie, nawet w weekendy tlumow nie ma.
    Czesto sie jest samemu na sali.
    W takiej sytuacji statyw nie utrudnia bardziej niz stojacy w pustej sali
    czlowiek.
    --
    TA

  • 9. Data: 2014-10-29 11:42:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Toz mowie, ze to bylo 'tajne' zarzadzenie z ktorym sie dane mi bylo sie
    > zapoznac.

    jako zwiedzajacy czulbym niesmak , gdyby jakis facet ze statywem w reku i aparatem na
    szyi wyklocal sie z pracownikami o jakies tam zarzadzenie.
    Zwyczajnie wchodzisz , pytasz sie czy mozna, jesli nie to zdjec nie zrobsz ze
    statywu , jesli mozna to robisz spoko i bezstresowo.

    moze lepiej nie wchodzic do muzeow ze sloma w butach ?

  • 10. Data: 2014-10-29 12:18:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-29 o 11:19, T...@s...in.the.world pisze:

    > Trik z monopodem dziala tylko w krajach amglojezycznych.

    Właśnie o to chciałem spytać - czy w PL rozróżnia się monopod od statywu
    - czy jak wiele aspektów życia, robi się pod górkę gdzie tylko się da...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek