  • 1. Data: 2014-10-29 12:44:51
    Temat: dxo optics pro za darmow
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    http://www.spidersweb.pl/2014/10/alternatywa-lightro
    om-za-darmo-dxo-optic
    s-pro-8.html
    Program do obrobki fotek (glownie RAW).
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-10-29 17:20:44
    Temat: Re: dxo optics pro za darmow
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-29 o 12:44, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > http://www.spidersweb.pl/2014/10/alternatywa-lightro
    om-za-darmo-dxo-optic
    > s-pro-8.html
    > Program do obrobki fotek (glownie RAW).

    Tylko uwagi do wersji:

    - nie podlega upgrade'owaniu więc jeśli komuś się spodoba to i tak płaci
    od zera

    - wersja 8 nie ma tego co jedynie godne uwagi w DxO 9 - odszumiania w
    trybie prime

    - a tak na marginesie - nazywanie DxO największym konkurentem
    Lightrooma, jak głosi artykuł, jest w mojej opinii sporą przesadą choćby
    z uwagi na brak masek/gradientów czy gorsze radzenie sobie z
    przepaleniami, do tego relatywnie powolne narzędzie, czasem koszmarnie
    (jeśli tylko do roli wywoływarki ograniczymy rozważania). Nazwałbym to
    raczej kiepskim narzędziem do obróbki fotek nawet w wersji 9.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 3. Data: 2014-10-29 17:51:44
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-29 17:20, Marek pisze:
    om-za-darmo-dxo-optic

    > Tylko uwagi do wersji:
    >
    > - nie podlega upgrade'owaniu więc jeśli komuś się spodoba to i tak płaci
    > od zera

    A była oferta za tyle:
    http://sharewareonsale.com/s/dxo-optics-pro-paid-sal

    > - wersja 8 nie ma tego co jedynie godne uwagi w DxO 9 - odszumiania w
    > trybie prime
    >
    > - a tak na marginesie - nazywanie DxO największym konkurentem

    Moim zdaniem, przy obecnej cenie LR nie ma konkurenta.
    Kiedyś miał, było to Bibble 5.xx Pro,
    ale od momentu kupienia ich przez Corela,
    AfterShotPro nie jest już konkurencją dla Lightrooma,
    jest coraz gorszy.

    JDgorszy

  • 4. Data: 2014-10-29 19:24:00
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2014 17:20:44 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > (jeśli tylko do roli wywoływarki ograniczymy rozważania). Nazwałbym to
    > raczej kiepskim narzędziem do obróbki fotek nawet w wersji 9.

    Hmm, czytałem i oglądałem jakieś testy w sieci, z których wynikało, że
    DxO 9 jest nieco lepszy od Lightrooma na wszystkich polach, czyli:
    - odszumianie - ogromna różnica na korzyść DxO
    - przepały - widoczna różnica na korzyść DxO
    - ostrość i ilość detali - na korzyść DxO

    Jeszcze lepiej oceniano Capture One pod względem jakości obrazu
    wynikowego.

    Zaletą LR jest pełen workflow i dodatkowe narzędzia edycyjne.

    DxO 8 może być faktycznie nieco słabszy, no ale darowanemu koniowi... ;)

    PS. Żeby nie było, używam LR, ale jakość faktycznie stanęła w miejscu, a
    konkurencja idzie do przodu... co zrobić :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 5. Data: 2014-10-29 22:28:08
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-29 o 17:51, JD pisze:

    > A była oferta za tyle:
    > http://sharewareonsale.com/s/dxo-optics-pro-paid-sal

    W zasadzie nadal jest w podobnej, jeśli nie identycznej cenie jeśli
    dobrze poszperać :-)

    > Moim zdaniem, przy obecnej cenie LR nie ma konkurenta.

    A to kolejny argument do mojej tezy. Zresztą nie tylko o cenę chodzi, bo
    ona się zmienia dość mocno. Przede wszystkim braki funkcjonalne
    dyskredytują DxO. Przypuszczam, że nawet jeśli by teraz je wyrównali w
    wersji 10 czy 11, to engine jest na tyle wolny, że korzystanie z softu
    stałoby się niemożliwe.

    > Kiedyś miał, było to Bibble 5.xx Pro,
    > ale od momentu kupienia ich przez Corela,
    > AfterShotPro nie jest już konkurencją dla Lightrooma,
    > jest coraz gorszy.

    Prawda, polityka Corela jest zdumiewająca. Od czasu kiedy wprowadzili
    dodatkową opłatę za możliwość otrzymywania update'ów dla Draw'a
    (poprawek błędów) - zrezygnowałem z ich produktów mimo posiadanych
    wysokich rabatów. Z jakiegoś dziwacznego powodu strzelają sobie w kolano
    regularnie i konsekwentnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2014-10-29 22:57:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-29 o 19:24, Sylwester Zarębski pisze:

    > Hmm, czytałem i oglądałem jakieś testy w sieci, z których wynikało, że
    > DxO 9 jest nieco lepszy od Lightrooma na wszystkich polach, czyli:
    > - odszumianie - ogromna różnica na korzyść DxO

    To właśnie zaznaczyłem - DxO w tym względzie pozostawia daleko w tyle
    konkurencję. Mógłbym dorzucić jeszcze jedną funkcjonalność in plus:
    manualna korekta FishEye. W ACR czy LR zabrakło skali...

    > - przepały - widoczna różnica na korzyść DxO

    Kiedyś, toczyliśmy dyskusję na ten temat, gdy poznawałem wywoływarki.
    Przepalona prostokątna latarnia uliczna, przypominająca kulę światła, w
    DxO stanie się mniej przepaloną kulą. W ACR (i pewnie w LR też, bo to
    ten sam engine) dodatkowo udaje się odzyskać kształt.

    Mało tego - jest i tak z tym pewien feler. Jakość odzyskiwania przepaleń
    zależna jest od korekty ekspozycji. Jeśli przepalenia chce się dobrze
    odzyskać (porównywalnie a może i lepiej względem LR), to trzeba
    dodatkowo z ekspozycją zjechać. Tylko wtedy szlag trafia resztę
    zdjęcia... ale światła będą odzyskane. Pytanie czy to jest na korzyść
    DxO? Ja bym polemizował.

    > - ostrość i ilość detali - na korzyść DxO

    Moim zdaniem jako skutek lepszego odszumiania. No chyba, że ktoś podbija
    ostrość poprzez unsharp mask, czego brak jest w LR. Zresztą ta opcja
    powinna być moim zdaniem funkcją edytorów graficznych a nie wywoływarek.

    > DxO 8 może być faktycznie nieco słabszy, no ale darowanemu koniowi... ;)

    Racja. Jednakże z drugiej strony warto poświęcić trochę czasu na triale
    różnych softów gdy wgłębia się w temat. Nierzadko darowany koń
    rozleniwia. Tak więc uważam, że należy wspomnieć o jego zepsutych zębach
    mimo wszystko :-)

    > PS. Żeby nie było, używam LR, ale jakość faktycznie stanęła w miejscu, a
    > konkurencja idzie do przodu... co zrobić :).

    Oby w wersji 10 nastąpiła większa zmiana niż ta, powiedzmy symboliczna,
    między 8 a 9.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2014-10-30 01:59:16
    Temat: Re: dxo optics pro za darmo
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2r44v$8oj$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

> [...]
    > (jeśli tylko do roli wywoływarki ograniczymy rozważania). Nazwałbym to
    > raczej kiepskim narzędziem do obróbki fotek nawet w wersji 9.

    Jasne.
    Tylko, ze mimo wszystko sa to wciaz porownywalne programy. Niektore
    ficzery sa lepiej rozwiazane w jednym programie, inne w drugim.
    Trzeci to Capture Pro. No i byl jeszcze Aperture.

    Ja uzywam z LR5 z ktorego jestem zadowolony i ktory wart jest swojej
    ceny.
    I nie zamierzam sie przesiadac.

    Sadze jednak, ze osoby, ktore nie maja zadnych przyzwyczajen, i w
    szczegolnosci te, ktore nie chca wydawac na programy powinny sie tym
    darmowym dxo ucieszyc.
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-10-30 14:53:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-30 o 01:59, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    >
    > Sadze jednak, ze osoby, ktore nie maja zadnych przyzwyczajen, i w
    > szczegolnosci te, ktore nie chca wydawac na programy powinny sie tym

    Nie pamiętam czy mieliśmy okazję porozmawiania jakieś 2 lata temu na tym
    forum gdy zapoznawałem się z programami tego typu, potem
    eksperymentowałem aż w końcu wypracowałem sobie zdanie. Generalnie
    stanęło na tym, że zacząłem używać wtedy ACR (czyli odpowiednik LR) a
    tylko w bardzo wyjątkowych sytuacjach, gdzie wysokie ISO było używane -
    DxO 9 bo 8ka nie pomogłaby mi. A dlaczego taki wybór? Bo - tak jak
    wcześniej napisałem - tu nie chodzi o brak jakiegoś tam "ficzeru" lecz
    brak podstawowej funkcjonalności jaką jest możliwość skorygowania
    wybranego fragmentu zdjęcia (czyjejś twarzy, która zbyt ciemno / jasno
    wyszła itp). Nie wyobrażam sobie pracy z programem, który wymusza na
    mnie korygowanie całości czy chcę czy nie chcę. Obawiam się, że osoba,
    która "nie ma żadnych przyzwyczajeń" i do tego nie przejawia
    zainteresowań technicznych skłaniających do poznawania innych produktów,
    osiądzie na mieliźnie i zniechęci się do fotografowania bawiąc się
    darmowym DxO 8. Dlatego uważam, że warto napisać "masz darmowe DxO 8,
    jak masz czas i ochotę - pobaw się tym, ale jeśli myślisz o osiągnięciu
    satysfakcji, to póki co sprawdź LR lub ACR".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2014-10-30 15:51:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-30 01:59, T...@s...in.the.world wrote:
    [...]
    > Sadze jednak, ze osoby, ktore nie maja zadnych przyzwyczajen, i w
    > szczegolnosci te, ktore nie chca wydawac na programy powinny sie tym
    > darmowym dxo ucieszyc.
    No nie wiem. Ja to bym chętnie usłyszał opinię ludzi znających różne
    wywoływarki na temat darmowego RawTherapee ponieważ tylko tego softu do
    tej pory używałem (do wywoływania DNG z Canona A650+CHDK i czasami CR2 z
    40D).

    A co się tyczy DxO to po wejściu na wskazaną stronę otrzymujemy "This
    page is under maintenance and will be available on October 31, 2014". A
    wczoraj stało tam, że będzie dostępna 30 października. :-)

  • 10. Data: 2014-10-31 00:02:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5452505a$0$18080$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> wrote:

    > A co się tyczy DxO to po wejściu na wskazaną stronę otrzymujemy "This
    > page is under maintenance and will be available on October 31, 2014". A
    > wczoraj stało tam, że będzie dostępna 30 października. :-)

    2-3 dni temu dzialalo.
    Ja zdazylem.
    --
    TA