  • 11. Data: 2010-10-05 08:12:14
    Temat: Re: dzikie dudnienie w kombi
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-05 00:24:39 wowa

    > Ktoś ma nowe kombi i może sprawdzić ten efekt?
    > Może występuje tylko w starych autach?

    Powiem więcej, Mazda6 Sedan i też jest dudnienie.
    W Fabii HB też było... W każdym aucie jest hałas
    w mniejszym lub większym stopniu. Pretensję zgłaszaj
    do Boga, że taką fizykę wymyślił. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2010-10-05 08:16:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-05 00:24, wowa wrote:
    > Ktoś ma nowe
    > kombi i może sprawdzić ten efekt?

    Czy nowe to nie wiem ;) ale w Lagunie II dudni. Otwieram okna na
    przestrzał (drugie wystarczy delikatnie uchylić).

  • 13. Data: 2010-10-05 08:19:22
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2010-10-05 00:01, wowa pisze:

    > Oczywiście, macie rację :) Ale ja chcę mieć możliwość otwierania okien
    > jak mi pasuje, w końcu za nie zapłaciłem :)
    Masz taką możliwość. Dudni powietrza (a konkretnie fala która powstaje)a
    nie samochód. Równie dobrze mógłbyś się wkurzać, że jak otworzysz
    jakąkolwiek szybę przy prędkości powyżej 140km/h, to huczy.

    > Przejrzałem instrukcję obsługi i nie znalazłem zakazu ich otwierania :)
    Jak jeżdżę po kamieniach, to mi coś strasznie dudni i stuka w podłodze.
    W mojej instrukcji nie było zakazu jazdy po takiej drodze...

    > Jestem ciut ździwiony, że nikt wcześniej tego nie zaobserwował.
    Jak to nikt - ja zaobserwowałem, cała moja rodzina i większość
    znajomych. Znam ten efekt od ponad 20 lat.

    > należy złożyć zbiorowy pozew o wymianę aut na pozbawione tej wady :)
    Akcja serwisowa będzie polegała na dodaniu stosownej adnotacji do Twojej
    instrukcji obsługi :D

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 14. Data: 2010-10-05 08:34:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ja wiem, że to może wydawać się śmieszne, ale to jest naprawdę dokuczliwe
    > :( Wcześniej myślałem, że to wada tylko mojego Golfa i stosowałem metody
    > opisane przez kolegów (prócz dyfuzora :)) Ktoś ma nowe kombi i może
    > sprawdzić ten efekt? Może występuje tylko w starych autach? Jakbym
    > zapłacił 100kzł za pojazd z taką wadą, to idę podpalić fabrykę :)
    > Wojtek

    A mi to występowało w hatchbacku Civic i teraz w Avensis.

  • 15. Data: 2010-10-05 08:47:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-05 00:24, *wowa* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > stosowałem metody opisane przez kolegów (prócz dyfuzora :)) Ktoś ma nowe
    > kombi i może sprawdzić ten efekt? Może występuje tylko w starych autach?
    > Jakbym zapłacił 100kzł za pojazd z taką wadą, to idę podpalić fabrykę :)

    Też tak mam, miałem tez w Astrze II kombi - to normalne.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 16. Data: 2010-10-05 10:39:08
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

    > Witam
    > W obu moich kombi (Golf i Omega) występuje dziwne zjawisko akustyczne.
    > Należy otworzyć tylko tylną szybę więcej niż 1/3 i jechać powyżej 80km/h.

    Chyba w większości aut tego nie unikniesz. U mnie zaczyna przy 90 a przy 130
    przestaje dudnić. Auto z segmentu Omegi. Ja mam prostą metodę, włączam klimę
    i zamykam okno :) Z obserwacji, częściowo pomaga zmiana szerokości otwarcia
    okna :) Inna metoda to jechać szybciej niż te 130, ale wtedy zaczynam
    odczuwać nadmiar "świeżego" powietrza w kabinie :)

    mz

  • 17. Data: 2010-10-05 11:18:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > instrukcję obsługi i nie znalazłem zakazu ich otwierania :)
    > Jestem ciut ździwiony, że nikt wcześniej tego nie zaobserwował.

    Raczej wszyscy to zaobserwowali, tylko nikt nie chce się kłócić z prawami
    fizyki.

  • 18. Data: 2010-10-05 13:35:58
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    wowa wrote:

    > Witam
    > W obu moich kombi (Golf i Omega) występuje dziwne zjawisko
    > akustyczne. Należy otworzyć tylko tylną szybę więcej niż 1/3 i jechać
    > powyżej 80km/h. Pojawia się wtedy bardzo silne dudnienie które
    > powoduje fizyczny ból uszu :( Na tylnym siedzeniu nie da się
    > wytrzymać. Uchylenie przedniej szyby lub dachu likwiduje ten efekt.
    > Przypuszczam, że powstaje jakiś rezonans powodujący te wibracje. Jest
    > to niezależne od wypełnienia samochodu bagażem czy ludźmi. Czy ktoś
    > się z tym spotkał i wie jak to zlikwidować? Wojtek

    Otworzyć trochę drugie tylne, u mnie pomaga. Zresztą to chyba było
    nawet opisane w instrukcji.

  • 19. Data: 2010-10-05 23:02:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Oct 2010 00:05:40 +0200 osobnik zwany Yogi\(n\)
    wystukał:

    najlepiej zamontować F-duct :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl