  • 1. Data: 2010-10-04 18:00:01
    Temat: Dziwne zachowanie w zakrętach.
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość. Jadąc po ekspresówce, po łuku, z
    prędkością ok 120-130km/h mam wrażenie, że zaraz ucieknie mi tył. Auto
    zachowuje się bardzo niestabilnie. Dzieje się tak tylko przy łukach w
    prawo. W lewo wszystko jest ok. Jeszcze niedawno było wszystko ok (nawet
    przy większych prędkościach). Samochód przednionapędowy.

    Sprawdziłem amortyzatory - wszystko ok. Felgi proste, opony prawie nowe.

    Macie jakiś pomysł?

  • 2. Data: 2010-10-04 18:29:55
    Temat: Re: Dziwne zachowanie w zakrętach.
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-10-04 18:00, CUT_INZ pisze:

    > Macie jakiś pomysł?

    Jakie auto?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 3. Data: 2010-10-04 18:34:41
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 04-10-2010 18:29, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    > Jakie auto?

    Corsa C 1.8

  • 4. Data: 2010-10-04 19:38:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > przy większych prędkościach). Samochód przednionapędowy.
    >
    > Sprawdziłem amortyzatory - wszystko ok. Felgi proste, opony prawie nowe.

    Amor /sprezyna (peknieta).
    Amory zapewne sprawdziles... no wlasnie: jak?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2010-10-04 22:41:45
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-10-04 18:34, CUT_INZ pisze:

    > Corsa C 1.8
    Pytalem o samochod, bo mialem bardzo podobny przypadek z tym ze w
    samochodzie o innej konstrukcji tylnego zawieszenia. W BX gdzie z tylu
    jest belka skretna, a wahacze lozyskowane tyl uciekal w nierownosciach i
    zakretach - winne bylo mocowanie belki do nadwozia. Po prostu przegnilo.
    W Xantii, gdzie zawieszenie jest identyczne, tylko z minimalnymi
    zmianami tez mi tyl uciekal, ale tu ewidentnie winne byly lozyska
    wahaczy, gdyz tylne kolka staly zdecydowanie w negatywie, a w zwiazku z
    tym wystepowal bardzo duzy luz. Jesli zawieszenie Corsy C nie rozni sie
    zbytnio od B to szukalbym gdzies w mocowaniu wahacza, a dokladnie w osi
    jego mocowania. Sprawdz, czy oba kola masz pod tym samym katem, czy nie
    widac ewidentnego pochylenia jednego z tylnych kol.

  • 6. Data: 2010-10-05 09:30:28
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Oct 2010 18:00:01 +0200, CUT_INZ napisał(a):

> [...]
    > przy większych prędkościach). Samochód przednionapędowy.
    >
    > Sprawdziłem amortyzatory - wszystko ok. Felgi proste, opony prawie nowe.

    Ja tak niedawno miałem. Napompowałem koła. Pomogło. :)

    --
    Yakhub

  • 7. Data: 2010-10-05 10:29:31
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy większych prędkościach). Samochód przednionapędowy.
    >
    > Sprawdziłem amortyzatory - wszystko ok. Felgi proste, opony prawie nowe.

    Sprawdź mocowanie do nadwozia belki na której wiszą tyle koła - miałem
    podobne objawy jak wytłukły mi się takie gumowe tuleje w elemencie mocującym
    belkę do nadwozia...

    mz

  • 8. Data: 2010-10-05 16:23:02
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    CUT_INZ wrote:
> [...]
    > przy większych prędkościach). Samochód przednionapędowy.
    >
    > Sprawdziłem amortyzatory - wszystko ok. Felgi proste, opony prawie nowe.

    Zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia w oponach -- nawet "w prawie nowych"
    może być za niskie :)

    pzdr
    \SK

  • 9. Data: 2010-10-05 18:58:10
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 04-10-2010 19:38, MarcinJM pisze:

    > Amor /sprezyna (peknieta).
    > Amory zapewne sprawdziles... no wlasnie: jak?

    Na "trzepaczkach" w Stacji Kontroli Pojazdów