  • 11. Data: 2019-08-01 16:23:57
    Temat: Re: elektronika praktyczna
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 12:20, Queequeg pisze:

    > Mam coś podobnie, tylko głównie Elektronika dla Wszystkich.

    EdW dostaję gratis jako 3-ci tytuł. To jest cieńsze i jeszcze nie
    myślałem o wyrzuceniu.
    Właśnie zmierzyłem - mam ich 35cm (leżą w stosiku).
    P.G.

  • 12. Data: 2019-08-01 22:28:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > EdW dostaję gratis jako 3-ci tytuł. To jest cieńsze i jeszcze nie
    > myślałem o wyrzuceniu.
    > Właśnie zmierzyłem - mam ich 35cm (leżą w stosiku).

    W sumie możeby sobie znów prenumeratę zamówić...

    Piszą tam teraz w ogóle coś ciekawego, są jakieś ciekawe projekty?

    Eh, najlepsza byłaby e-prenumerata, tylko żeby epuby albo mobi wysyłali,
    a nie pdfy. Na kindlu by się czytało. Ciekawe czy już to oferują.

  • 13. Data: 2019-08-02 10:11:14
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2019-08-01 o 22:28, Queequeg pisze:
    [...]
    > Piszą tam teraz w ogóle coś ciekawego, są jakieś ciekawe projekty?

    Elektronika dla Wszystkich jest rzeczywiście dla wszystkich. Są tam
    artykuły dla początkujących, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Niedawno
    skończył się krótki kurs Piotra Wyderskiego bezboleśnie wprowadzający w
    świat PSoC, sporo się nauczyłem. Dzięki, Piotrze!
    Elektronika Praktyczna zeszła na psy. Przeglądam kolejne numery w naszej
    bibliotece, może raz w roku znajdzie się tam coś, co warto przeczytać.

    > Eh, najlepsza byłaby e-prenumerata, tylko żeby epuby albo mobi wysyłali,
    > a nie pdfy. Na kindlu by się czytało. Ciekawe czy już to oferują.

    Tylko pdf. Więc raczej tablet :-)

    Paweł

  • 14. Data: 2019-08-02 10:28:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 22:28, Queequeg pisze:

    > W sumie możeby sobie znów prenumeratę zamówić...
    >
    > Piszą tam teraz w ogóle coś ciekawego, są jakieś ciekawe projekty?

    Czasy kiedy się wczytywałem są dawno minione. Teraz przeglądam tylko
    obrazki i najwyżej przejrzę pocztę - ciekawe jakie problemy/zdanie mają
    czytelnicy.
    Jedno takie pytanie ze stycznia 2014 skłoniło mnie raz do odezwania się
    do pana Piotra Góreckiego.

    Ja uważam, że EdW jest obecnie ciekawsza niż EP.
    P.G.

  • 15. Data: 2019-08-02 12:26:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

> [...]
    > skończył się krótki kurs Piotra Wyderskiego bezboleśnie wprowadzający w
    > świat PSoC, sporo się nauczyłem. Dzięki, Piotrze!

    Żeby był taki o FPGA... albo o DSP... choć może był / jest? :)

    > Tylko pdf. Więc raczej tablet :-)

    Szkoda :( Kindle kiepsko pokazuje PDF-y. Niby się da, ale nie jest to
    najczytelniejsze i najwygodniejsze. Tak czy inaczej kolorów nie pokaże.

    Tablet to jakaś opcja, mam jakiegoś iPada (tylko dlatego, że znajoma
    oddawała za darmo), ale leży, bo nie mam dla niego zastosowania. Może
    to i sposób.

    A ta prenumerata w PDF jest tańsza od papierowej?

  • 16. Data: 2019-08-06 23:24:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    > skończył się krótki kurs Piotra Wyderskiego bezboleśnie wprowadzający w
    > świat PSoC, sporo się nauczyłem. Dzięki, Piotrze!

    Jest mi bardzo miło to słyszeć Pawle, cieszę się, że Ci się to przydało.
    Kurs z założenia miał być znacznie dłuższy, ale fxbeb jlqnjavpgjb cemrm
    cół ebxh (!) cbfgnabjvłb avr cłnpvć, gb mqrplqbjnłrz fvę bqfgącvć łnzl
    vaalz. Gdybym mógł w czymś pomóc, to śmiało pytaj na priv.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2019-08-06 23:30:37
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.08.2019 o 23:24, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > cół ebxh (!) cbfgnabjvłb avr cłnpvć, gb mqrplqbjnłrz fvę bqfgącvć łnzl
    > vaalz. Gdybym mógł w czymś pomóc, to śmiało pytaj na priv.

    :-)

    Paweł

  • 18. Data: 2019-08-06 23:59:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Ja uważam, że EdW jest obecnie ciekawsza niż EP.

    Też dokładnie tak uważam. A na pewno jest bardziej zróżnicowana.

    Wprowadziłbym tylko jakiś limit dla "zegarmistrzów", np. jeden zegar na
    Nixie na pół roku. Był czas, że to się pojawiało niemal co numer, więc
    na kilka miesięcy
    zawiesiłem kupowanie. Gdyby jeszcze ktoś chciał zrobić *dokładny* zegar,
    to z chęcią bym to przeczytał, ale ludkowie się skupiali na najmniej
    istotnym elemencie, czyli wyświetlaczu, a dokładność pomiaru czasu była
    "jakaś".

    Druga sprawa to brak w ofercie *wyłącznie* prenumeraty elektronicznej.
    Papierową wersję otrzymuję tylko dlatego, że inaczej się nie dało.
    Często nawet nie otwieram opakowania.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2019-08-07 00:53:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Żeby był taki o FPGA... albo o DSP... choć może był / jest? :)

    Chodziło o to, by jak najmniejszym wysiłkiem i kosztem zacząć zabawę z
    PLD. PSoC nadawał się do tego idealnie. FPGA to naturalny następny krok.
    Do tego środowisko Creator jest bardzo intuicyjne, przynajmniej dla
    mnie. Instalujesz i działa, do tego można je całe "objąć umysłem".
    I jest masa dobrej dokumentacji. Nie widzę szans, by amator bez żadnego
    doświadczenia w temacie potrafił poprawnie użyć Quartusa, o odjechanym
    Vivado nawet nie wspominając.

    A jak już masz FPGA, to po co Ci DSP? :-)
    W najmniejszym Cyclone V masz bodaj 86 sprzętowych mnożarek i 15.
    tysięcy ALMów. Jedyna przewaga DSP to znacznie wyższa wydajność z wata
    pobieranej energii, co w zastosowaniach amatorskich ma niewielkie znaczenie.

    > A ta prenumerata w PDF jest tańsza od papierowej?

    Literalnie rzecz biorąc tak, ale kiedyś się elektronicznej nie dało
    kupić bez papierowej i musiałeś wziąć obie. Nie mam pojęcia, czy coś
    się zmieniło.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2019-08-07 01:05:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, August 6, 2019, 11:24:29 PM, you wrote:

> [...]
    > cół ebxh (!) cbfgnabjvłb avr cłnpvć, gb mqrplqbjnłrz fvę bqfgącvć łnzl
    > vaalz. Gdybym mógł w czymś pomóc, to śmiało pytaj na priv.

    Pół roku? Czekałem prawie 3 lata...

    --
    Best regards,
    RoMan