  • 21. Data: 2019-08-07 09:21:39
    Temat: Re: elektronika praktyczna
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Pół roku? Czekałem prawie 3 lata...

    Cbjnżavr fą nż gnxvr ceboyrzl? Yrqjb jvążą xbavrp m xbńprz, pml enpmrw fą
    glcbjlzv fxarenzv?

  • 22. Data: 2019-08-07 09:33:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Wprowadziłbym tylko jakiś limit dla "zegarmistrzów", np. jeden zegar na
    > Nixie na pół roku.

    Bo to taki wdzięczny temat do dłubania jest... więc ludzie dłubią i się
    chwalą. Nixie ciekawsze od dokładnego RTC, bo wygląda i świeci :)

    Nie wiem czy pamiętacie, jak wyglądały ogłoszenia ~15 lat temu. 3/4
    zaczynało się od "przyjmę za darmo komputer". Też powinni wtedy limit
    wprowadzić.

    > Druga sprawa to brak w ofercie *wyłącznie* prenumeraty elektronicznej.
    > Papierową wersję otrzymuję tylko dlatego, że inaczej się nie dało.
    > Często nawet nie otwieram opakowania.

    Słabo. Oszczędziliby. Z drugiej strony zawsze możesz zapakowane opakowania
    wystawić na Allegro albo innym OLX-ie i odzyskać chociaż część pieniędzy.

  • 23. Data: 2019-08-07 12:07:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Wednesday, August 7, 2019, 9:21:39 AM, you wrote:

    > Cbjnżavr fą nż gnxvr ceboyrzl? Yrqjb jvążą xbavrp m xbńprz, pml enpmrw fą
    > glcbjlzv fxarenzv?

    Długa historia. Upierają się na dziwną ,,umowę", która nie określa
    wprost wynagrodzenia i jest bardzo niesymetryczna. To jest problem
    całego wydawnictwa a nie tylko poszczególnych tytułów.
    Usiłowałem uzyskać od nich normalną umowę - nie da się.

    Nie mam pojęcia, po co ROTujesz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2019-08-07 12:08:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, August 6, 2019, 11:59:07 PM, you wrote:

    > Też dokładnie tak uważam. A na pewno jest bardziej zróżnicowana.

    [...]

    > Druga sprawa to brak w ofercie *wyłącznie* prenumeraty elektronicznej.
    > Papierową wersję otrzymuję tylko dlatego, że inaczej się nie dało.
    > Często nawet nie otwieram opakowania.

    Dziwne - mam tylko elektroniczną wersję prenumeraty EdW.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2019-08-07 12:39:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

> [...]

    > całego wydawnictwa a nie tylko poszczególnych tytułów.
    > Usiłowałem uzyskać od nich normalną umowę - nie da się.

    A co w ogóle publikowałeś? Poczytałbym, bo pewnie o cewkach, a cewki są
    ciekawe ;)

    > Nie mam pojęcia, po co ROTujesz...

    Bo Piotr rotował. Widocznie nie chciał, żeby informacja i/lub dyskusja,
    która z niej wyniknie, była googlowalna.

  • 26. Data: 2019-08-07 12:45:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Wednesday, August 7, 2019, 12:39:41 PM, you wrote:

    > A co w ogóle publikowałeś? Poczytałbym, bo pewnie o cewkach, a cewki są
    > ciekawe ;)

    Na LinkedIn masz linka...

    > Bo Piotr rotował. Widocznie nie chciał, żeby informacja i/lub dyskusja,
    > która z niej wyniknie, była googlowalna.

    Wystarczy nie podawać nazw własnych...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-08-07 13:15:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Gdyby jeszcze ktoś chciał zrobić *dokładny* zegar,
    > to z chęcią bym to przeczytał, ale ludkowie się skupiali na najmniej
    > istotnym elemencie, czyli wyświetlaczu, a dokładność pomiaru czasu była
    > "jakaś".

    Środkami dostępnymi mi w 1981, na tyle na ile potrafiłem to ocenić,
    uzyskałem dokładność wzorca 1MHz około 1ppm. Mój wzorzec miał wymiary
    około 8x10x4cm.

    W okolicy 1997 zmierzyłem wzorzec w moim fabrycznym częstościomierzu z
    szacowaną przeze mnie dokładnością rzędu 0.1ppm (porównywałem z nośną
    DCF zakładając, że ona jest stabilizowana atomowo - czego nie jestem
    pewny). Wyszło mi, że ten częstościomierz po wygrzaniu ma odchyłkę
    4.7ppm (w tej chwili nie pamiętam w którą stronę).
    Kilka lat później zdarzyło mi się kupić zegarek ścienny za chyba 9.99 zł
    który miał odchyłkę rzędu kilkunastu sekund na dobę. Dobrałem kwarc
    uwzględniając te zmierzone kiedyś 4.7ppm i uzyskałem zegarek, który miał
    podobną odchyłkę ale nie na dobę tylko od zmiany czasu do zmiany.

    Myślałem kiedyś o zrobieniu sobie dokładniejszego wzorca, ale w końcu po co.
    P.G.

  • 28. Data: 2019-08-07 14:54:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > Bo Piotr rotował. Widocznie nie chciał, żeby informacja
    > i/lub dyskusja, która z niej wyniknie, była googlowalna.

    Gugiel OCRuje napisy na obrazkach i indeksuje, cholera wie,
    może też odROTowuje teksty.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2019-08-07 15:59:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Na LinkedIn masz linka...

    Ano jest. A nawet dwa. Tak jak myślałem, tematy okołoindukcyjne ;) zerknę.

    > Wystarczy nie podawać nazw własnych...

    Ja nie wiem, co Piotr miał na celu. Wiem, że rotował, więc stwierdziłem,
    że nie bez powodu, i też zarotowałem...

  • 30. Data: 2019-08-07 15:59:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Długa historia. Upierają się na dziwną ,,umowę", która nie określa
    > wprost wynagrodzenia i jest bardzo niesymetryczna. To jest problem
    > całego wydawnictwa a nie tylko poszczególnych tytułów.

    Umowa na projekty jest odlotowa, generalnie oddajesz wszystkie prawa do
    projektu + nerkę. I tak, to wszystko są problemy wydawnictwa, a nie
    tytułu. Z tytułem i jego naczelnym współpracowało mi się wręcz
    fantastycznie, czysta przyjemność.

    > Usiłowałem uzyskać od nich normalną umowę - nie da się.

    A mnie się udało! :-D Przy artykule o wzmacniaczach magnetycznych
    odmówiłem podpisania przesłanej mi umowy, zagroziłem wycofaniem zgody na
    publikację i zaproponowałem własną umowę jako warunek konieczny. Poszli
    na to, więc teoretycznie dalej mogę czerpać dochody z produkcji własnego
    wynalazku. Ale od tamtego czasu nie miałem już pomysłów publikowania
    żadnych projektów. Z cyklami edukacyjnymi jest inaczej,
    umowa aż tak abuzywna nie jest. Za to reszta jak w ROT-cie pomimo
    wyraźnych deklaracji o innej treści na stronie miesięcznika.

    Pozdrawiam, Piotr