  • 1. Data: 2011-05-14 17:10:50
    Temat: elektrozawór - jaki?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    mam taki kompresorek:
    http://allegro.pl/pompa-powietrza-aco-388d-5400-l-h-
    70w-kompresor-i1605493530.html
    zasila powietrzem dwie rurki
    potrzebuję zasilać je naprzemiennie, myślę o jakimś elektrozaworze
    trójdrożnym, który w stanie spoczynku ma otwarte jedno wyjście, a po
    podaniu zasilania zamyka je i otwiera drugie, oczywiście mogę to
    zrobić sprzęgając dwa zawory NO i NZ, ale problem jest w czymś innym,
    większość elektrozaworów pracuje pod ciśnieniem, a tu ono nie jest za
    duże, poza tym nie chcę mieć strat na sprężu... pomóżcie coś dobrać za
    niewielkie pieniądze, może coś z motoryzacji... a może są gotowe
    rozwiązania

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-05-15 14:56:39
    Temat: Re: elektrozawór - jaki?
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 14-05-2011 19:10, s_13 pisze:
> [...]
    > duże, poza tym nie chcę mieć strat na sprężu... pomóżcie coś dobrać za
    > niewielkie pieniądze, może coś z motoryzacji... a może są gotowe
    albo dwa takie;
    http://allegro.pl/elektrozawor-co2-230-v-do-reduktor
    -220-v-zawor-i1592867748.html
    lub
    jeden taki;
    http://allegro.pl/zawor-sirai-3-2-1-2-d332-i16007673
    25.html

  • 3. Data: 2011-05-16 07:09:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > albo dwa takie;http://allegro.pl/elektrozawor-co2-230-v-do-re
    duktor-220-v-zawor-i159...

    ale te spawalnicze są z zasady NC... da się coś z tym zrobić?

    > jeden taki;http://allegro.pl/zawor-sirai-3-2-1-2-d332-i160
    0767325.html

    drogi bardzo... :-(

    BTW mam nadzieję, ze różnica ciśnień pomoże, tzn, jeden z obwodów
    będzie dużo krótszy, więc mniejszy opór i tam dam zawór, przy
    zamkniętym powietrze pójdzie do tego bez zaworu, a po otwarciu pójdzie
    tam gdzie dużo mniejsze opory, precyzja nie jest wymagana... jak
    myślicie, zadziała w ten sposób?

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-05-16 07:21:15
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-14 19:10, s_13 pisze:
> [...]
    > duże, poza tym nie chcę mieć strat na sprężu... pomóżcie coś dobrać za
    > niewielkie pieniądze, może coś z motoryzacji... a może są gotowe

    W pralkach automatycznych z systemem zraszania są takie elektrozawory
    trójdrożne. Jedna pompa obsługuje albo zraszanie albo wyrzut wody. Co
    prawda ciśnienia robocze praktycznie zerowe, ale i w/w pompa nie jest
    jakimś demonem.

    http://www.sklep.hurt-agd.pl/amica-zawor-przesterowa
    nia-p-111.html?cPath=18_24_40

    Tylko nie wiem czy spodoba Ci się czas zadziałania :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-05-17 08:08:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > http://www.sklep.hurt-agd.pl/amica-zawor-przesterowa
    nia-p-111.html?cP...

    > Tylko nie wiem czy spodoba Ci się czas zadziałania :)

    a jak wygląda ten czas zadziałania, bo to może być dobre
    rozwiązanie...
    i rozumiem, że przestawienie jest płynne, tzn, coś tam się nagrzewa i
    powoli przestawia zawór na drugi obieg...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-05-17 08:20:21
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-05-17 10:08, s_13 pisze:
> [...]
    > i rozumiem, że przestawienie jest płynne, tzn, coś tam się nagrzewa i
    > powoli przestawia zawór na drugi obieg...

    Dokładnie. Nie pamiętam ile, bo dawno tego nie miałem w rękach, ale to
    są dziesiątki sekund.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem