  • 1. Data: 2011-05-06 16:47:13
    Temat: Jak prostować alu-felgi?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Zastanawiam się jaką techniką najlepiej jest prostować samochodowe felgi
    aluminiowe.
    Jeżeli chodzi o "fachowców", to co zakład, to inne pomysły.

    Szkoły zasadniczo są dwie - jedna to nadawanie kształtu za pomocą
    impulsów siły (czyli po prostu walenie młotem), druga to przykładanie
    siły statycznej, czyli używanie do tego siłowników hydraulicznych
    którymi prostuje się felgę.

    Jeszcze tak się zastanawiam czy byłoby to korzystne żeby przed
    działaniem siłą, materiał nagrzać.

  • 2. Data: 2011-05-06 17:23:28
    Temat: Re: Jak prostować alu-felgi?
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-05-06 18:47, Tomasz Pyra pisze:
    > Zastanawiam się jaką techniką najlepiej jest prostować samochodowe felgi
    > aluminiowe.

    Jeśli chodzi o krawędzie to jak się da jeśli o więcej to moim zdaniem
    mało bezpieczne.

  • 3. Data: 2011-05-06 18:45:49
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Zastanawiam się jaką techniką najlepiej jest prostować samochodowe felgi
    > aluminiowe.

    A po co je prostowac ? One musza byc okragle. Jak potrzebujesz proste
    aluminium,
    to kup sobie plaskownik.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 4. Data: 2011-05-06 18:53:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A po co je prostowac ? One musza byc okragle. Jak potrzebujesz proste
    > aluminium,
    > to kup sobie plaskownik.

    Ale on chce z felgi.

    A do pytającego, bo jakoś nie widzę jego postu :-)
    W znanych mi wypadkach to prostowanie odbywa się na tokarce z taką rolką.

  • 5. Data: 2011-05-08 08:55:15
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Zastanawiam się jaką techniką najlepiej jest prostować samochodowe
    > felgi aluminiowe.
    > Jeżeli chodzi o "fachowców", to co zakład, to inne pomysły.

    Mi jak goś felge prostował to miał 2 maszyny. Coś w rodzaju wyważarki. na
    pierwszej był zestaw sIłowników. Obracając felge facet z grubsza ją
    prostował. Na drugiej podobnej był zestaw walców na śrubach do korygowania
    docisku. Felga obracając się opierała się o walce i po kilu poprawkach było
    z grubsza OK. Później powrót na pierwszą maszynę i śladu nie było po
    wykszywieniu ok 1 cm na boki i ok 1 cm w jajo. Czas ok 3 godzin prostowania
    dosłownie po 1 mm.
    Innej metody oprócz młotem nie widziałem

    Pozdr

    Marek P.

  • 6. Data: 2011-05-09 22:54:59
    Od: Krzysztof Zagórski <s...@w...pl>

> [...]
    > którymi prostuje się felgę.
    >
    > Jeszcze tak się zastanawiam czy byłoby to korzystne żeby przed

    Nie jestem pewien z jakich konkretnie stopów aluminium robi się
    alufelgi, ale generalnie nagrzewaniem ryzykujesz przyśpieszenie procesów
    korozyjnych oraz spadek właściwości na skutek zmiany struktury
    materiału. Bezpieczniej robić to na zimno.

  • 7. Data: 2011-05-16 18:02:17
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 20:45:49 +0200, pluton napisał(a):

    > A po co je prostowac ? One musza byc okragle. Jak potrzebujesz proste
    > aluminium,
    > to kup sobie plaskownik.

    wisisz mi czyszczenie monitora i podłogi :-P Miłosiernie nie pozwę o
    sprowadzenie zagrożenia dla życia, bo prawie się udławiłem :-D

    --
    pzdr
    meping :-D