  • 91. Data: 2022-08-01 11:49:17
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 11:39:29 +0200, Cavallino wrote:

    > Problem w tym, że jak już zaleje to będzie za późno, to trzeba robić od
    > razu.
    > Potem już nic nie zrobisz, proces nie jest odwracalny, chyba że Słońce
    > zmniejszy aktywność.

    Przypominam, ze mielismy 4 zlodowacenia, jesli nie wiecej ..

    J.

  • 92. Data: 2022-08-01 11:59:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, August 1, 2022, 11:49:17 AM, you wrote:

    > Przypominam, ze mielismy 4 zlodowacenia, jesli nie wiecej ..

    Więcej. Cykle są dość regularne. Wielkich zlodowaceń było 4 w ciągu
    ostatnich 550 milionów lat. Ale są też inne cykle - m.in. cykl ok. 110
    tysięcy lat.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 93. Data: 2022-08-01 12:03:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2022 o 11:49, J.F pisze:

    > Przypominam, ze mielismy 4 zlodowacenia, jesli nie wiecej ..

    Czytaj ze zrozumieniem - chodziło o to że MY (ludzie) go nie odwrócimy.

  • 94. Data: 2022-08-01 12:04:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jul 2022 07:25:09 +0200, Cavallino wrote:

    > O wymyślanie nieistniejących problemów.

    No ale na razie BEV nie maja zasiegu 800km, przynajmniej nie typowo.

    przyznaje, ze i po 400km obiad to nic zlego, chyba, ze sie jedzie
    1000-1200 km i chce to zrobic w jeden dzien :-)

    Wiec jesli juz, to pytaj sie o fiksacje amerykanow - po co im te 800km
    zasiegu ..

    > I już masz prądu na 250 km.
    > Potem następny pisuar.
    > Problem nie istnieje.
    >
    > Kwestia tylko kasy, żeby kupić auto z odpowiednio szybkim ładowaniem.

    No wlasnie - czyli takie samochody sa, ale nie dla nas, biednych :-)
    Napisz za pare lat, jak to juz bedzie standard.

    W dodatku wymaga odpowiedniej ładowarki ... gdzie taka najblizsza
    Poznania ?

    Czyli znow pare lat.
    A potem przeczytaj artykuł :-)

    > Nie.
    > Ale też mam więcej czasu, mogę poszukać darmowych ładowarek.

    Czyli kupie sobie bev na emeryturze.

    > A trasy którę robię zazwyczaj, nie wymagają w ogóle podładowania.

    No i tu wracamy do zrodla problemu - jakie trasy jezdzic.
    Bo wiesz ... mnie ciagle chodza te narty w austrii czy np Chorwacja..

    > Jak trzeba to jest.

    Adresy podaj :-)

    > Zazwyczaj.

    Patrz Daniela filmy z Wloch.
    Ładowarki w szczerym polu.

    Ale elektryczne hulajnogi w bagazniku, to dobry pomysl ... a moze
    lepiej kanapki z domu ? :-)

    > Nie muszę czytać wypocin.
    > Oglądam na yt dość filmów z prawdziwych podróży i czytam wpisy praktyków.
    > Ten problem nie istnieje.

    W Niemczech tez nie ?

    > W Polsce czy na Zachodzie?

    W Polsce, na zachodzie, na południu ...

    > Postęp dobra rzecz.
    > Akurat teraz mu zasięg pasuje, żeby móc ładować się tylko w domu i na
    > letnisku.

    > No i rzadziej po drodze do Chorwacji.

    Wow - to teraz zaleta? A przeciez pisales, ze lubisz pozwiedzac i
    pokonsumowac po drodze :-)

    J.

  • 95. Data: 2022-08-01 12:05:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jul 2022 07:25:53 +0200, Cavallino wrote:

    > Wybierasz huby i nie ma tematu.

    Gorzej, jak nie jestes jedyny i wszyscy tak powybierali :-)

    J.

  • 96. Data: 2022-08-01 12:11:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2022 o 12:05, J.F pisze:

    > Gorzej, jak nie jestes jedyny i wszyscy tak powybierali :-)

    Znowu się niepotrzebnie martwisz na przyszłość...

  • 97. Data: 2022-08-01 12:20:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jul 2022 14:56:21 +0200, cef wrote:

    > Jest to problem czysto logistyczny, żeby sikać tam
    > gdzie można a nie tam gdzie Ci się zachce.
    > Bo ja jak jadę w trasę ponad 500km, to sikam wtedy kiedy chcę
    > i jak staję na parkingu z toaletą, to czasami oprócz toalety nic tam nie ma.

    Nie calkiem rozumiem - to w koncu planujesz postoje na toalete,
    czy zatrzymujesz sie jak sie zachce.

    > Nie zawsze sikam tam gdzie jest pełna infrastruktura.
    > Ostatnio jak jechałem A4 pod Rzeszów, to w końcówce nawet
    > o benzynę byłoby trudno (potrzebowałem tylko fastfooda, bo paliwa w baku
    > dość było)
    > a co dopiero jakieś ładowarki.

    Spokojnie, rozwiniemy sie i my.
    Amerykanie tez to znaja, bo u nich wieksze pustkowia ... no i moze
    dlatego chca 800km :-)

    Stacje na nowych autostradach ... i tak jest IMO niezle, bo pamietam
    A4 przy Wroclawiu.

    No ale stacji pod Rzeszowem troche jest, to moze i jakis hotdog jest,
    tylko trzeba kawaleczek zjechac.
    fastfood ... jest w Debicy, jest Rzeszowie - a to tylko 20 minut
    jak przycisniesz, albo 30 elektrykiem :)

    J.

  • 98. Data: 2022-08-01 12:20:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2022 o 12:04, J.F pisze:

    > No ale na razie BEV nie maja zasiegu 800km,

    I takiego nie potrzebują.

    > Wiec jesli juz, to pytaj sie o fiksacje amerykanow - po co im te 800km
    > zasiegu ..

    Napisałem po co i skąd.
    Przykład miałeś w wątku - dddddddd sam przyznał, że wymyślał z niewiedzy
    kolejne nieistniejące problemy.

    > No wlasnie - czyli takie samochody sa, ale nie dla nas, biednych :-)

    W ogóle nowe samochody nie są dla biednych.
    Skąd przekonanie że powinny?

    Naciskajcie raczej sobie na rozwój PKP i MPK.

    > W dodatku wymaga odpowiedniej ładowarki ... gdzie taka najblizsza
    > Poznania ?

    W smamym Poznaniu nawet taka jest.
    Na razie nie jet ogólnie dostępna (SC), tylko dla Tesli.
    Ale to się zmienia.

    > No i tu wracamy do zrodla problemu - jakie trasy jezdzic.
    > Bo wiesz ... mnie ciagle chodza te narty w austrii czy np Chorwacja..

    Żaden problem, byłem sprawdziłem.
    Problem jest wyłącznie w głowie.
    Chodzi o tą ew. godzinę czy dwie, która urasta do wielkości "problemu"

    www.plugshare.com

    > Patrz Daniela filmy z Wloch.

    Świat Ci się zatrzymał wtedy?
    HINT: nie ma obowiązku stawać akurat tam.

    > W Niemczech tez nie ?

    Zwłaszcza tam.
    Oczywiście da się znaleźć obciążonego huba.
    I od razu kilka innych w bezpośrednim sąsiedztwie.

    > W Polsce, na zachodzie, na południu ...

    W Polsce - trzeba planować na hubach.
    W cywilizowanej Europie - w pobliżu masz kilkadziesiąt innych stanowisk.

    > Wow - to teraz zaleta? A przeciez pisales, ze lubisz pozwiedzac i
    > pokonsumowac po drodze :-)

    Nic się nie zmieniło.
    Nadal staję na posiłek w tym samym miejscu.
    I czasem nawet podładuję, żeby zrobić sobie zapas prądu.

  • 99. Data: 2022-08-01 12:38:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2022 o 12:20, J.F pisze:

    > Spokojnie, rozwiniemy sie i my.

    > No ale stacji pod Rzeszowem troche jest,

    Tych z ładowarkami też.

    Tylko trzeba to sprawdzić ZANIM się zacznie pyszczyć.
    Dotyczy każdego kawałka elektromobilności, o którym chciałby się
    wypowiedzieć laik, o hejterze nie wspominając.

    Inaczej jest się tylko durnym hejterem i niczym więcej.

  • 100. Data: 2022-08-01 13:01:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 12:20:41 +0200, Cavallino wrote:

    > I takiego nie potrzebują.

    > Napisałem po co i skąd.

    No coz, jestem sklonny przyznac, ze te 800 km to jakas fiksacja
    wynikajaca ze sklerozy i niewiedzy - przeciez ich samochody takich
    duzych bakow nie maja :-)
    Chyba ze ... wiedza gdzie tankuja, i wiedzą, ze ładowarki tam nie ma.
    Na razie.
    Ale zeby tak wszyscy jezdzili takie trasy w dziczy?
    Na Alasce pytali czy co?

    A jak na razie ... Tesla sprzedaje 50 tys samochodow kwartalnie w
    Kaliforni. 200 tys rocznie ... ale jak na 40 mln stan, to nie jest
    duzo. 13%
    https://thedriven.io/2022/05/03/tesla-dominates-firs
    t-quarter-ev-sales-in-california/

    A co z resztą ludzi?
    Za drogie, niedobre, boja sie bezpodstawnie?

    > Przykład miałeś w wątku - dddddddd sam przyznał, że wymyślał z niewiedzy
    > kolejne nieistniejące problemy.

    > W ogóle nowe samochody nie są dla biednych.
    > Skąd przekonanie że powinny?

    Ale na razie, to nie podales co to za auto.
    Porsche ?

    > Naciskajcie raczej sobie na rozwój PKP i MPK.

    Ciebie tez na takie nie stac, wiec nie dorabiaj ideologii :-)
    I modl sie, zeby prad nie podrozał, bo skoncza sie darmowe ladowarki
    :-)

    > W smamym Poznaniu nawet taka jest.
    > Na razie nie jet ogólnie dostępna (SC), tylko dla Tesli.

    Wow. I to tesla sie laduje w 18 minut?

    > Ale to się zmienia.

    Niewatpliwie. Bedzie lepiej.
    Tylko kiedy.

    > Żaden problem, byłem sprawdziłem.
    > Problem jest wyłącznie w głowie.
    > Chodzi o tą ew. godzinę czy dwie, która urasta do wielkości "problemu"

    Problem w glowie jest taki, ze ja nie chce tam jechac dwa dni.
    Wiec to jest chyba jednak ponad godzine na koniecznie ladowania na
    1200km. Ty masz jeszcze dalej :-)

    > www.plugshare.com

    filtrowania po mocy nie ma.
    Ale "Tesla Fast" ... jest 11 w Polsce.
    Duzo, mało ?
    Malo ...

    > Świat Ci się zatrzymał wtedy?
    > HINT: nie ma obowiązku stawać akurat tam.

    No ale mial samochod czekac na kierowce.
    Wiec ma byc szybka ladowarka, pasującego systemu i obok jadłodajni :-)

    > Zwłaszcza tam.
    > Oczywiście da się znaleźć obciążonego huba.
    > I od razu kilka innych w bezpośrednim sąsiedztwie.

    Patrz artykuł - zmyslili ?

> [...]
    >
    > Nic się nie zmieniło.
    > Nadal staję na posiłek w tym samym miejscu.
    > I czasem nawet podładuję, żeby zrobić sobie zapas prądu.

    A czemu "czasem"?
    Ładowarka zajęta ? :-)

    J.