  • 11. Data: 2016-01-06 12:44:14
    Temat: Re: elementy grzejne do ok. 1800 oC
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-06 o 09:26, Konrad Anikiel pisze:
    > A, dzięki. A co jest głównym problemem? Abyt szybkie (a co za tym idzie
    nierównomierne) podgrzanie, które powoduje naprężenia cieplne i pękanie materiału
    grzalki, czy zbyt duże uderzenie prądu w transformatorze, czyli zbyt duże obciążenie
    zasilania?
    Włączenie sylitów od razu na full skutkuje ich zniszczeniem. Nie
    próbowałem osobiście, ale podobno "nie ma co zbierać". Transformator
    powinien kilkusekundowe przeciążenie wytrzymać o ile bezpieczniki nie
    wyłączą.
    Jacek

  • 12. Data: 2016-01-06 13:06:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 12:44:16 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > próbowałem osobiście, ale podobno "nie ma co zbierać". Transformator
    > powinien kilkusekundowe przeciążenie wytrzymać o ile bezpieczniki nie

    Aha, czyli soft start w sensie grzania, a nie zasilania. To nie prościej obok tej
    grzałki sylitowej dać drucianą, włączyć najpierw drut, a po jakimś czasie przełączyć
    na ceramikę?

  • 13. Data: 2016-01-06 14:58:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-06 o 13:06, Konrad Anikiel pisze:

    > Aha, czyli soft start w sensie grzania, a nie zasilania. To nie prościej obok tej
    grzałki sylitowej dać drucianą, włączyć najpierw drut, a po jakimś czasie przełączyć
    na ceramikę?
    ZŁy trop. Drut oporowy nie wytrzymuje takiej temperatury, jak sylity i
    mimo, że odłączony, to się przepali/utleni.
    Byle jaki regulator z funkcją soft startu to kilka stówek, a jak się ma
    autotransformator do ręcznej regulacji, to miękki start zależy tylko od
    ręki operatora.
    Jacek

  • 14. Data: 2016-01-06 15:06:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 14:58:21 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > ZŁy trop. Drut oporowy nie wytrzymuje takiej temperatury, jak sylity i
    > mimo, że odłączony, to się przepali/utleni.

    A taki w rurce kwarcowej? Grzałka sylitowa kwarcu nie stopi, a w środku próżnia lub
    gaz szlachetny, krzywdy nie będzie.

    > Byle jaki regulator z funkcją soft startu to kilka stówek, a jak się ma
    > autotransformator do ręcznej regulacji, to miękki start zależy tylko od
    > ręki operatora.

    Sorry, zadaję głupie pytania, ale czasem coś się uda w ten sposób niegłupiego
    wymyślić.

  • 15. Data: 2016-01-06 19:42:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A taki w rurce kwarcowej? Grzałka sylitowa kwarcu nie stopi, a w
    > środku próżnia lub gaz szlachetny, krzywdy nie będzie.

    To juz chyba najlepiej pare zarowek halogenowych odpalic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2016-01-06 22:26:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-06 o 19:42, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > To juz chyba najlepiej pare zarowek halogenowych odpalic.

    Czemu nie piec indukcyjny?

  • 17. Data: 2016-01-06 23:27:28
    Od: 4...@g...com

    moze dlatego ze ceramike marnie grzeje.

  • 18. Data: 2016-01-07 11:08:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 19:42:07 UTC+1 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,

    > To juz chyba najlepiej pare zarowek halogenowych odpalic.

    Żarówki są ze szkła. O ile się orientuję to najczęściej jest szkło borosilikatowe,
    więc 820C i popłynie.

  • 19. Data: 2016-01-07 13:06:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    "O'Pajak" napisał:

    >Żarówki są ze szkła. O ile się orientuję to najczęściej jest szkło
    >borosilikatowe, więc 820C i popłynie.

    Halogenowe ponoc w kwarcowych.

    J.

  • 20. Data: 2016-01-07 13:19:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 13:07:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Halogenowe ponoc w kwarcowych.

    Nie wiem, ja nietutejszy. Takie 12-woltowe z biurowej lampki nie grzeją się aż tak
    żeby trzeba je było robić z kwarcu, ale upierał się nie będę. Tam jest duże
    ciśnienie, więc szkło nawet przy niskiej temperaturze być może mięknie na tyle że nie
    wytrzyma.