  • 11. Data: 2014-06-19 01:56:40
    Temat: Re: [engine] tie50
    Od: firr <p...@g...com>

    > może pozniej rozwine troche uwagi merytoryczne

    troche przepatrzylem ten kod (ktory teraz renderuje u mnie w domyslnym oknie 550x400
    jakies 35 ms a na duzym
    1200 x 1000 tylko dwa razy wiecej okolo 70 ms (ciekawe ze tak malo zwolnilo bo
    niektore inne apki wraz ze wzrostem rozdziali zwalniaja o wiele mocniej)
    i niestety chyba dalej przyoptymalizowac byloby
    ciezko okolnie jest jakos tak ze okolo 8 ms zanmuje rysowanie tychtrojkatow ktore sa
    w calosci w oknie okolo 8 ms tych ktore sie przecinaja z brzegami okolo 8 ms zajmuje
    prosty shadong i okolo 8 ms transformacje i clipping - jak cos sie sklada z kilku
    szeregowych elementów to moge uskubac pewnie ze dwie milisekundy na jednym czy na
    drugim ale na calosc to nie za bardzo wplynie - tak ze niestety,
    przepisywanie na sse nie dosc ze trudne to i tak nie wiem czy cos by dalo pewnie nie,
    jakies lepsze podejscie do cache? moze by cos dalo ale nie wiem jak zrobic, co do
    wydajnosci to w stosunku do bcc32/p4, m32/core2 dziala tu chyba okolo 3 razy szybciej
    (czyi troszke mniej niz spodziewane bo wydaje mi sie ze sam procesor jest ze 3-4 razy
    szybszy a i kompilator moglby dorzucic cos od siebie
    ale nieststy - i tak jest w miare ok*, zawsze tez zostaje ew drugi rdzen

    z tego co wiem nowsze komputery sklepowe powinny byc jeszcze ze 2x szybsze tutaj -
    czyli na moim kompie na jednym rdzeniu uciaga 100 tys trojkaciakow na najnowszych
    kompach na wszystkich rdzeniach ew mogloby uciągnac moze nawet rzędu 700 tys
    trojkatow

  • 12. Data: 2014-06-19 19:01:58
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Wed, 18 Jun 2014 17:40:38 +0200, Kviat wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Za zwrócenie mu uwagi właśnie zasłużyłeś na miano dresa.
    > Nie Ty pierwszy to piszesz. Gość ma swój świat, bardzo hermetyczny i
    > niepodlegający dyskusji.

    Hermetyczny? Raczej nachalno-pretensjonalny.

    --
    Edek

  • 13. Data: 2014-06-19 22:59:29
    Od: firr <p...@g...com>

    https://www.dropbox.com/s/6618w9uf10x5lor/tie50.zip

    w srodku tie53 poprawiona wersja z obrotami
    (kólkomyszy do przodu przelacza na fullscreen
    (kolko do dolu 'uwalnia' kursor ale nie chcialomi sie na razie z lenistwa przelaczac
    by on sie pojawial) w kazdym razie polecam odpalic tie53 i najlepiej powiedziec ile
    milisekund dla jakiej rozdzialki

  • 14. Data: 2014-06-19 23:27:56
    Od: firr <p...@g...com>

    przy okazji, niby działa (te drobne bugi z oknem i mysza mozna latwo naprawic nie
    mialem czasu) ale jakos mnie od testowania tego glowa boli - chyba problemem
    jestcieniowanie ktore zawsze dla takich prostych modeli wychodzi jakos plastikowo
    (nie wiem czy wogole bez global ilumination da sie to poprawic)

  • 15. Data: 2014-06-20 11:28:05
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2014 19:06:44 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Sam teraz uprawiasz głąbizm. Gość zamiast olać Twój
    > post doradza, co zrobić, aby ktoś rzeczywiście w to
    > popatrzył. Zamiast podziękować i tak zrobić, ewentualnie
    > odpowiedzieć, że takie rozwiązanie jest niemożliwe,
    > bo nie checsz udostąpniać kodu, robisz głąbizm.
    >

    > Nikt tego nie lubi. Nie warchol więc na dobre rady.
    >
    > pzdr
    > bartekltg

    Hehe, alez sie prosisz o dolaczenie do firowej Hall of Fame dla glabow i
    warcholow ;-)

    Dla niewtajemniczonych wyjasniam, ze trafienie na czarna liste fira zalezy
    wprost proporcjonalnie od stopnia dostrzegania firowej nonszalancji
    edukacyjnej :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 16. Data: 2014-06-20 20:16:51
    Od: firr <p...@g...com>

    nowsza wersja z poprawiona myszą

    https://www.dropbox.com/s/m682fm4bqo00gvf/tie55.zip

    much nicer - worth taking a look

  • 17. Data: 2014-06-20 20:28:45
    Od: firr <p...@g...com>

    edukacja jest dla javowców itd, porzadny programista c wyprowadza wszystko sam od
    zera i jedynki ;/

  • 18. Data: 2014-06-22 17:25:14
    Od: firr <p...@g...com>

    > co do wydajnosci to w stosunku do bcc32/p4, m32/core2 dziala tu chyba

    jeszczt troche pooptymalizowalem i mozna powiedziec ze jest ok tak na oko wychodzi ze
    moj zestaw core2/m32 jest mw równo 3 razy szybszy niz stary b32/p4 (na jednym
    rdzeniu) - czyli ujdzie,

    wynika z tego ze na moim softowym engine mozna sie spokojnie pobawic w budżecie
    100k-50k trojkatow (moze bardziej 50k niz sto ale zawsze coś)

  • 19. Data: 2014-06-25 13:11:01
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 17:25:14 UTC+2 użytkownik firr napisał:

> [...]
    >

    > wynika z tego ze na moim softowym engine mozna sie spokojnie pobawic w budżecie
    100k-50k trojkatow (moze bardziej 50k niz sto ale zawsze coś)

    jeszcze przyoptymalizowalem z 10 %, teraz mam dla malej rozdzialki ok 20-25 ms a dla
    duzej ok 50-60

    przydaloby sie wiecej tak naprawde fizyczna rozdzielczosc dla ktorej prog dosciga moj
    monitor i jest naprawde plynnie to jest 10-13 ms - ale wiecej niz tyle co tu jest
    chyba nie wydole (bez jakiegos hiperciezkiego kursy asma
    bo moze wtedy by poszlo)

    optymalizowanie ciezka sprawa bo tutaj reguly tego optymalizowania sa mixem mojej
    wiedzy i testów - czyli taki set optymalizacyjny obejmuje siedzenie kilka dni nad
    ciezka robotą i przepisywanie /przerabianie procedur kilkadziesiat razy na
    najrozmaitsze sposoby i testowanie, dosyc ciezka robota

    na razie tyle bylem w stanie przyoptymalizowac
    wiecej niz tyle nei osiagne - trudno, moze czas odpoczac

    (fir)

  • 20. Data: 2014-06-25 13:19:30
    Od: firr <p...@g...com>

    wychodzi ze moj zestaw core2/m32 jest mw równo 3 razy szybszy niz stary b32/p4 (na
    jednym rdzeniu) - czyli ujdzie,

    link z tej 'ostatecznej' wersji

    https://www.dropbox.com/s/0fuwprhulldbejp/tie56.zip