  • 11. Data: 2010-06-14 20:26:06
    Temat: Re: fiat punto, problem z silnikiem
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:
    > Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
    > Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
    > sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
    > bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
    > przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
    > Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
    > Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
    > do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow

    Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo.
    Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas
    instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z
    ponownycm zlozeniem :)
    A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc
    tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc
    jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze
    to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
    pozdrawiam
    michu

  • 12. Data: 2010-06-15 07:51:52
    Od: Luke <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-14 20:26, michu pisze:

    > to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
    > pozdrawiam
    > michu

    Witam

    Z tego co pamietam to nie ma zadnego rozkrecania. Po prostu podnosisz
    tylna kanape w strone siedzen przednich. Jakbys fotele rokladal.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-06-15 08:11:00
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    michu pisze:

> [...]
    > jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze
    > to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?

    Przekaznik pompy paliwa jest sterowany impilsami z czujnika polozenia
    walu, oczywiscie za posrednictwem kompa.
    Czesto awaria tegoz czujnika lubi powodowac ww. klepanie przekaznikow.
    Odlacz czujnik i zobacz, czy klepanie ustanie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2010-06-15 09:25:28
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    michu pisze:
> [...]
    > Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas
    > instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z

    odpinasz wszystkie przewody, rozkładasz obudowę zaciskasz trochę styki,
    żeby ciaśniej trzymały przekaźniki i po sprawie. Nie da się tego źle zrobić.

> [...]
    > jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze
    > to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic

    szkoda na to czasu, demontaż elementu jak wyżej i zrobienie tego co
    trzeba. Robiłem już tak w 3 punto w każdym problem już się nie pojawił.

    --
    krzysiek82