  • 21. Data: 2010-06-20 23:34:09
    Temat: Re: filtr UV
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-20 17:45, Janko Muzykant wrote:
    > Żaden. Całkiem serio.

    Cośty,
    Najlepszy, czyli bardzo drogi
    do tego tani, żeby chronił ten drogi
    a jak ktoś chce być w pełni pewnym - to jeszcze folię ;)

    BPPNMSP

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 22. Data: 2010-06-20 23:36:36
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-20 21:55, Marcin [3M] wrote:
    > A mnie raz filtr ochronił przednią soczewkę. Poległ, ale soczewka w moim
    > 105/2.5 ocalała.

    Bo to badziewie się kruszy na kawałki i tylko szkody może narobić zamiast
    realnie pomóc ochronić :)
    Chociaż z drugiej strony jak ktoś ma szczęście to i deklem przy zakładaniu
    porysuje.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 23. Data: 2010-06-20 23:37:50
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-20 22:22, rabin wrote:
    > właśnie w Himalaje się wybieram :)

    I z kliszą? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 24. Data: 2010-06-21 01:13:13
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-20 17:45, Janko Muzykant pisze:

    > Żaden. Całkiem serio.

    Chyba, że ma uszczelniane szkło i zależy mu na szczelnym przodzie. Nie
    wiem jak Nikoś, ale C. w instrukcjach podaje, że aby przednia soczewka
    była szczelna, trzeba nakręcić filterek.

    Swoją drogą też jestem antyfiltrowy - ale tyle razy mi rozne
    nieprzyjemne rzeczy lataly centymetry od przedniej soczewki, ze
    momentami dmucham na zimne. Na sama mysl rysniecia eLek zakrecam Marumi
    jak ide gdzies, gdzie wiem, ze soczewka moze byc zagrozona. Ale to juz
    takie moje tam dziwactwo - opinie o nieprzydatnosci filtrow sa w pelni
    sluszne ;)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 25. Data: 2010-06-21 06:00:28
    Od: rabin <t...@g...com>

    > I z kliszą? :)

    z cyfrą :P

  • 26. Data: 2010-06-21 06:56:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kuba_k1 pisze:
    > Proponuję lekturę :)
    > http://foto.pszoniak.net/porady_foto/porady/artykuly
    /artykuly.htm
    > poz. 26. "Co daje filtr?"

    Dodałbym właśnie - deszcz. Używam filtra na deszczu (ale prawdziwym,
    który leje aż w uszach bębni) żeby łatwo było przetrzeć powierzchnię z
    przodu obiektywu, bo przecieranie wypukłej soczewki jest trudniejsze,
    woda włazi w miejsce, gdzie się soczewka łączy z obudową. Filtr ma
    zawsze pewien margines poza i gromadząca się tam woda nie jest widoczna
    na zdjęciach.
    Nie wspomniałem o tym, bo większość na wspomnienie deszczu i aparatu
    dostaje zawału :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 27. Data: 2010-06-21 09:03:53
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 22:04:01 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > Raz na ile przypadków? Na 100 sytuacji w których używałeś aparatu? Na 1000?
    > 10000??

    Raz czasem wystarczy. To jak np z ubezpieczeniem auta. Niektórzy płacą i
    nigdy nie korzystają. Do momentu kiedy muszą i wtedy są wdzięczni za
    ubezpieczenie :)

    > Dziesiątki tysięcy ludzi używają swoich aparatów i szybciej im mechanika
    > obiektywu padnie niż porysuje się przednia soczewka.

    Jw.

    > Filtr przed obiektywem pogarsza jakość zdjęcia, _każdego_ zdjęcia które
    > zrobiłeś a przydał Ci się raz w ciągu całej Twojej dotychczasowej kariery
    > foto.

    Ubezpieczenie pogarsza zawartość mojego portfela. Co roku. A przyda się
    kiedyś może raz, a może dwa :)

    --
    marcin

  • 28. Data: 2010-06-21 09:35:55
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-21 08:56, Janko Muzykant pisze:
    > Nie wspomniałem o tym, bo większość na wspomnienie deszczu i aparatu
    > dostaje zawału :)

    Właściwie... ciekawie czemu? Praktyka pokazuje, że nawet nieuszczelniany
    350D daje spokojnie rade w ostrej ulewie i nigdy się z nim nie cackałem ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 29. Data: 2010-06-21 09:58:11
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/21/2010 11:03 AM, zly pisze:

    > Ubezpieczenie pogarsza zawartość mojego portfela. Co roku. A przyda się
    > kiedyś może raz, a może dwa :)

    Porównanie jest nieścisłe, ubezpieczenie nie powoduje spadku parametrów
    technicznych samochodu a użycie filtra UV wpływa na jakość zdjęć :-)

    Uzasadnieniem użycia filtra UV, tak jak każdego innego, jest sytuacja
    gdy zdjęcia bez filtra będą gorsze niż z filtrem, ale nakręcenie go na
    obiektyw na stałe, tak "na wszelki wypadek" jest błędem.
    Równie dobrze można włożyć aparat na stałe do obudowy do zdjęć
    podwodnych - daje jeszcze większy stopień bezpieczeństwa ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 30. Data: 2010-06-21 10:30:04
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-21 11:58, Dariusz Zygmunt pisze:
    > Porównanie jest nieścisłe, ubezpieczenie nie powoduje spadku parametrów
    > technicznych samochodu a użycie filtra UV wpływa na jakość zdjęć :-)

    Masz jakieś realistyczne sample tej teorii? Lub pomysł na konkretne
    warunki, kiedy to najbardziej wyłazi, żeby sobie samemu potestować?

    Bo ja się w 100% teoretycznie zgadzam - sęk w tym, że niestety (a
    próbowałem) nie udało mi się od pewnej jakości filtrów zauważyć różnic.

    Na tanich szrotach różnica w jakości jest widoczna nawet w rozmiarze
    mniejszym niż 1:1 - ale przy wysokich seriach Hoyi, Marumi, B+W i
    Heliopana choć nie wiem jak się staram nie potrafię zauważyć spadku
    ostrości lub kontrastu.

    Jedyne czego nie testowałem za bardzo to podatność na flary.

    W tej chwili jestem na etapie, że ponieważ strat na jakości nie widzę, a
    filtry dodatkowo uszczelniają przednie soczewki, to mam pozakładane. Ale
    może naprawdę nie wiem co tracę?

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net