  • 11. Data: 2011-05-24 19:23:28
    Temat: Re: filtr sieciowy
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24-05-2011 19:00, P apaS merf napisał/a:

    > odezwał się trol adminowy z elektrody, s tamtont go wywalili to tutaj
    > szaleja!:O(
    > *PLONK* kreaturo!:O)

    Już się ciebie kiedyś pytałem - jesteś osłem czy uparcie jak osioł
    dążysz do tego aby być kretynem?

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2011-05-24 19:42:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Czarek,

    Tuesday, May 24, 2011, 9:23:28 PM, you wrote:

    > W dniu 24-05-2011 19:00, P apaS merf napisał/a:

    [...]

    > Już się ciebie kiedyś pytałem - jesteś osłem czy uparcie jak osioł
    > dążysz do tego aby być kretynem?

    Nie dokarmiaj i nie cytuj, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-05-25 18:03:38
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-24 19:00, P apaS merf pisze:

    > potrzebuję filtrów zasilania na częstotliwości graniczne rzędu 50Hz, bo mam
    > bardzo czułe urządzenie pomiarowe mierzące sygnały rzendu mikrowoltuf i mi
    > ta sieć ze fszystkiego włazi!:O(

    Jeżeli potrzebujesz _filtrów_zasilania_ na 50Hz to wykonuje się je w
    formie aktywnej, czyli np. stabilizator napięcia. Bardzo skuteczne.
    Tyle na podstawie wróżenia z Twojego postu.
    K.

  • 14. Data: 2011-05-25 21:23:25
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli potrzebujesz _filtrów_zasilania_ na 50Hz to wykonuje się je w
    > formie aktywnej, czyli np. stabilizator napięcia. Bardzo skuteczne.
    > Tyle na podstawie wróżenia z Twojego postu.

    Tez, ale i stabilizator stabilizatorowi nie rowny ;)
    Swego czasu chcialem sobie ulatwic i podmienilem
    w PH-metrze transformatorowy zas. stab. (wtyczkowy)
    na niby taki sam ale impulsowy - bo lzejszy i sie mniej grzeje :D
    .... no i cuda sie działy przy odczycie z sondy ;)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-05-25 22:47:44
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-25 23:23, Waldek pisze:

> [...]
    > na niby taki sam ale impulsowy - bo lzejszy i sie mniej grzeje :D
    > .... no i cuda sie działy przy odczycie z sondy ;)

    Autor wątku nie opisał dokładnie problemu, ma jedynie problemy z
    mierzeniem napięć na poziomie mikrowoltów. Czy używa własnego ADC czy
    gotowego przyrządu, nie wiadomo.
    Z odfiltrowaniem 50Hz we własnej konstrukcji nie ma wielkiego problemu.

    A w Twoim PH-metrze sprawa jest prosta, z przetwornicy poprzez zasilanie
    przeniosły się zakłócenia. Gdy ja projektuję ADC który ma mierzyć
    napięcia z dokładnością uV, to uwzględniam nawet szumy stabilizatora
    liniowego. A tu mogą trafić się niespodzianki, są stabilizatory które
    mają szumy na poziomie 1mV w szerokim paśmie i do zasilania czułych
    torów analogowych się nie nadają.
    Pozdrawiam,
    K.

  • 16. Data: 2011-05-26 08:41:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-05-2011 o 00:47:44 John Smith <d...@b...pl> napisał(a):

    > Autor wątku nie opisał dokładnie problemu, ma jedynie problemy z
    > mierzeniem napięć na poziomie mikrowoltów.
    Przepraszam gdzie to wyczytałeś? bo ja tego nie widzę, za to widzę trolla
    który pisze bzdury na grupy tylko po to żeby zaistnieć.

> [...]
    > niespodzianki, są stabilizatory które mają szumy na poziomie 1mV w
    > szerokim paśmie i do zasilania czułych torów analogowych się nie nadają.
    Czyli szukasz innch czy odszumasz RC lub LC fitrem na zasilaniu?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-05-26 09:12:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Przepraszam gdzie to wyczytałeś? bo ja tego nie widzę, za to widzę trolla
    > który pisze bzdury na grupy tylko po to żeby zaistnieć.
    Nietrudno znaleźć, wątkotwórca napisał zaledwie kilka postów w tym
    wątku, zanim zniknął, zgnojony przez doświadczonych uczestników grupy.
    Cytuję: "potrzebuję filtrów zasilania na częstotliwości graniczne rzędu
    50Hz, bo mam bardzo czułe urządzenie pomiarowe mierzące sygnały rzendu
    mikrowoltuf i mi ta sieć ze fszystkiego włazi!:O( "

    > Czyli szukasz innch czy odszumasz RC lub LC fitrem na zasilaniu?

    Stosuję inne stabilizatory. Szum zasilania na poziomie 20-40uV
    najczęściej nie przeszkadza, a takie stabilizatory są tanie. Oczywiście,
    nie wolno zaniedbać blokowania zasilania przy samym ADC który ma pracować
    z rozdzielczościami uV i lepiej.
    K.

  • 18. Data: 2011-05-26 09:52:57
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 11:12, John Smith pisze:
> [...]
    > nie wolno zaniedbać blokowania zasilania przy samym ADC który ma pracować

    Skoro już piszesz to mogłeś podać kilka przykładów tych szumiących i
    tych z małymi szumami. Zostałaby w archiwum jakaś korzyść z tego pisania.

    MD

  • 19. Data: 2011-05-26 10:24:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-26 11:52, Mario pisze:

    > Skoro już piszesz to mogłeś podać kilka przykładów tych szumiących i
    > tych z małymi szumami. Zostałaby w archiwum jakaś korzyść z tego pisania.

    Stabilizatorów są tysiące! Jeśli nie więcej. W pdf szukaj pod nazwą
    "Output noise voltage".

    Z liniowych bardzo szumią:
    TPS71550 - 575uV (RMS) czyli 3795uVpp
    i ten właśnie stabilizator kiedyś mnie zaskoczył.

    popularny 78L05 - 30uVrms

    niskoszumny TPS79101 - 15uV

    Oczywiście nie można stosować przetwornic do bezpośredniego zasilania
    precyzyjnych ADC, gdyż tu wahania zasilania sięgają setek mV.
    K.

  • 20. Data: 2011-05-26 10:46:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    John Smith wrote:
    (ciap)
    > Cytuję: "potrzebuję filtrów zasilania na częstotliwości graniczne
    > rzędu 50Hz, bo mam bardzo czułe urządzenie pomiarowe mierzące sygnały
    > rzendu mikrowoltuf i mi ta sieć ze fszystkiego włazi!:O( "

    Uprzejmie informuję, że troll watkotwórca potrafi pisać poprawnie, dotyczy
    to przypadków kiedy rzeczywiscie potrzebuje pomocy.
    Powyższy przypadek to typowe dokarmianie.

    --
    Włodek