  • 1. Data: 2017-05-01 11:59:10
    Temat: finite incantatem czyli sposób na Radio Zet w telefonii Play
    Od: Tomasz C <t...@w...eu>

    Mam starego ojca. On ponad 90 lat i nie chce się uczyć nowych trików. Ma telefon
    seniora (drugi kolejny egzemplarz tego samego modelu, czwarty kolejny seniorofon) i
    nigdy nie nauczył się czytać i pisać SMSów. Tylko dlatego ma telefon GSM, a ze ścian
    usunąłem mu kabel telefonu stacjonarnego, że ci złodzieje łupili go na abonament
    powyżej 50 zł za miesiąc, czy rozmawiał czy nie, podczas gdy ten sam "stacjonarny"
    numer po przeniesieniu go na kartę SIM kosztuje dużo mniej i zawsze jest pod ręką,
    poza domem też.

    Wytropiło go radio Zet. Nękali go telefonami i SMSami reklamującymi loterie. Każdy z
    nas dla samego siebie dodał by takiego spamera do czarnej listy, nie zawracając głowy
    dostarczycielowi sieci, ale w przypadku telefonu taty, nie istnieje usługa czarnej
    listy. Co gorsza, tata każdy SMS, mimo że dźwięk był wyraźnie inny, podnosił do ucha
    i usiłował odbierać jak telefon. Niestety prosty model telefonu taty uniemożliwia też
    całkowite wyłączenie usługi SMS, co choć częściowo załatwiło by problem tych
    spamerów. Poprosiłem więc sieć, Play, o całkowite wyłączenie tej usługi dla jego
    numeru na poziomie serwerów. Odpowiedzieli, że nie mogą, ze względów prawnych, bo
    technicznie to możliwe, ale znaleźli nam inne skuteczne rozwiązanie. Każdy z was, na
    użytek waszych seniorów może skorzystać. To dwa SMSy platne jak zwykłe w sieci.

    1. STOP SPAM
    można poslać sms o tteści "STOP" na numer 252

    a jak nie zadziała

    2. KONIEC PRENUMERAT
    można posłać sms o treści "KONIEC" na numer 6000
    ten numer kończy wszelkie prenumeraty, w tym te niechciane, na poziomie centrali Play

    na razie wykonalem tylko punkt pierwszy i problem zniknął, jak by nie zniknął
    próbował bym 2

    polecam się
    Tomasz

  • 2. Data: 2017-05-01 18:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 May 2017 02:59:10 -0700 (PDT), Tomasz C napisał(a):
    > Mam starego ojca. On ponad 90 lat i nie chce się uczyć nowych trików.

    > Wytropiło go radio Zet. Nękali go telefonami i SMSami reklamującymi loterie.

    Zaczac od ustawienia blokady na uslugi premium, szczegolnie te MT
    (Mobile terminated).

> [...]
    > telefonu taty, nie istnieje usługa czarnej listy. Co gorsza, tata
    > każdy SMS, mimo że dźwięk był wyraźnie inny, podnosił do ucha i

    A dzwieku SMS nie da sie wyciszyc, zmienic na inny ?

    > Niestety prosty model telefonu taty
    > uniemożliwia też całkowite wyłączenie usługi SMS, co choć częściowo

    Gdzies tam jest ustawienie centrum SMS ... ale chyba warto zostawic.
    Siec czasem cos przysle, rodzina, lekarze, bank.

> [...]
    Play

    > na razie wykonalem tylko punkt pierwszy i problem zniknął, jak by nie zniknął

    Ciekawe na jak dlugo zniknal ... i w innych sieciach chyba nie dziala.

    Ustaw mu te blokady.

    J.

  • 3. Data: 2017-05-03 06:27:09
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Gdzies tam jest ustawienie centrum SMS ... ale chyba warto zostawic.
    > Siec czasem cos przysle, rodzina, lekarze, bank.

    Zmiana numeru centrum SMS (najlepiej na nieprawidłowy i zupełnie fikcyjny,
    poza istniejącym planem numeracji) powinna zadziałać dokładnie tak samo jak
    wyłączenie usługi SMS.

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 4. Data: 2017-05-03 09:25:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@f...am4
    *Krzysztof Staniorowski* napisał(-a):

    > Zmiana numeru centrum SMS (najlepiej na nieprawidłowy i zupełnie
    > fikcyjny, poza istniejącym planem numeracji) powinna zadziałać
    > dokładnie tak samo jak wyłączenie usługi SMS.

    Czyli uwali SMS-y wychodzące, ale nie przychodzące ;)
    Sprawdzone empirycznie

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2017-05-05 13:23:47
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    Play

    > Ciekawe na jak dlugo zniknal ... i w innych sieciach chyba nie dziala.
    >
    > Ustaw mu te blokady.

    W playu działa blokowanie sms-ów przychodzących: *35*0000*16#. Ja tak
    ustawiłem swojej 80-letniej mamie i jest spokój. W każdej chwili można
    zdjąć blokadę #35*0000*16#.

    --
    Grzexs