  • 1. Data: 2012-01-22 13:08:27
    Temat: float zmienno cechowy
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zaczalem troche myslec nad alternatywna forma floata
    normalnie powiedzmy ze float ma 20 bit na mantyse
    i 10 bit na ceche - swietnie ze cecha jest wielka
    ale problemem jest to ze mantysa jest o wiele mniejsza,

    gdyby zrobic inaczej tj ceche kodowac wylacznie zapalonymi
    bitami od lewej to byloby malo informacji na ceche (tylko
    ok 30 stanow, zamiast np 1024 stany) ale za todokladnie
    pol zakresu inta byloby ocalone innymi slowy (np dla unsigned
    32 bit) taki 'float' dla zakresu 0-2miliardy) bylby zwyklym
    intem dopiero od wartosli lewy bit = 1 bylby folatem:
    i byloby to czyms w rodzaju floatointa czy intofloata
    blendem inta z floatem w jednej formia danych
    (podlegaloby w wiekszosci intowej arytmetyce tylko dla
    przepelnien floatowej) - mozna tez nazwac hiperintem

    mialoby to swoje znaczne zalety (np int bylby intem i
    bylby bezpieczny), mz ciekawy koncept

  • 2. Data: 2012-01-22 14:20:56
    Temat: Re: float zmienno cechowy
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > przepelnien floatowej) - mozna tez nazwac hiperintem
    >
    > mialoby to swoje znaczne zalety (np int bylby intem i

    kwestia jak przydzielic te zmienen uklady cecha
    mantysa bo np dla bajta dla wartosci

    1xxxxxxx
    11xxxxxx
    111xxxxx
    1111xxxx
    11111xxx
    111111xx
    1111111x
    11111111

    mozna by zrobic np

    xxxxxxx 7
    1xxxxxx. 128+ 6
    1xxxxx... 256+ 5
    1xxxx..... 512+ 4
    1xxx....... 1024+ 3
    1xx......... 2048+ 2
    1x........... 4096+ 1
    1............. 8192 0

    1-127 dokladnie
    128-255 64 liczby co 2
    256-511 32 liczby co 8
    512 1024 16 liczb co 32
    1k - 2k 8 liczb co 128
    2k - 4k 4 liczby co 512
    4096, 6144
    8192

    dla 32bit unsigned byloby analogicznie
    od 0 - 2mlrd dokladnie a pozniej w podobny sposob
    do ok 10^18 niedokladnie

  • 3. Data: 2012-01-22 17:18:08
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    chcoc z drugiej strony jest to dziwne,
    bo niedokladne liczby mz nie sa calkiem normalne
    i bardziej to pasuje pod jakis exception state niz
    normalne uzywanie (tak wogole to przydaloby mi
    sie moze troche odpoczac od kompow (i chocby
    wiecej poczytac) skoro jestem niezadowoloby z za
    bardzo komputerowego trybu zycia - musze to przemyslec,
    ale i tak watpie czy mi sie uda :/ )