  • 1. Data: 2012-01-22 10:49:32
    Temat: świetlny pomysł
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    wpadłem na świetlny pomysł, polegajacy na
    uświetlomieniu sobie że naturalną postacią
    wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
    od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
    to cecha devica (co wiadomo dobrze z wykladow o hdr
    itd)

    wiadome sa problemy z dodawaniem swiatla przez to wlasnie
    przyciecie na 255, rozwiazaniem tych problemow byloby
    wlasnie przyjecie naturalnych koordynatow (w tych
    koordynatach mozna spokojnie dodawac i mnozyc swiatlo)
    i tylko na koniec przemapowanie tego na device

    tak sie zreszta chyba robi, cos czytalem,z tym ze nie pamietam

    pytanie jaka to powinna byc dokladnie transformacja

    mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
    widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
    wartosci dla tej logarytmicznej skali

    ???????

  • 2. Data: 2012-01-22 11:06:12
    Temat: Re: świetlny pomysł
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    zachacza tez o pojecie logarytmicznego inta
    tj takie wykorzystanie np 4mlrdow stanow bu
    pokryc wygodnie calt zakres 'logarytmiczny'

  • 3. Data: 2012-01-22 11:42:32
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    sam moglbym sobie to nazwac transformacją Light-Device
    (albo światło\ deska) ale nie wiem jak wyszukać jakieś
    wieksze info o tym w necie, o ile kojarze w uzyciu moze
    byc nawet kilka wzorkow i ew dobrze by bylo wyszukac tez
    uzasadnienia - ktos zna konkretne info? (linki, czy
    obszerniejsze artykuly? )

    fir

  • 4. Data: 2012-01-22 19:16:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 11:49, f...@W...gazeta.pl pisze:
    > wpadłem na świetlny pomysł, polegajacy na
    > uświetlomieniu sobie że naturalną postacią
    > wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
    > od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255

    Przemyśl tą linijkę raz jeszcze.

    Zresztą, było:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_number_syst
    em

    > mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
    > widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
    > wartosci dla tej logarytmicznej skali

    Pomyśl nad sprawna implementacją dodawania w takiej
    reprezentacji. Przecież ln ( exp(repr_x) + exp(repr_y) )
    to trochę niewygodne. Daje się to robić (popatrz
    w link)

    pzdr
    bartekltg

    PS. Nie wiem, czy na pewno o tym mówisz, ale nic
    innego z tego posta nie da się odczytać;)

  • 5. Data: 2012-01-22 19:44:39
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Przemyśl tą linijkę raz jeszcze.

    co to za odzywki (nieladnie)

> [...]
    > bartekltg
    >

    > PS. Nie wiem, czy na pewno o tym mĂłwisz, ale nic
    > innego z tego posta nie da się odczytać;)

    tez nie wiem o czym ty mowisz, mi chodzi o tematy pokrewne
    hdr, (sa w necie ciekawe artykuly)

    generalnie chodzi o to ze o ile na monitorze mozna miec
    256 stopni jasnosci koloru to w realu znacznie szersze
    spektrum (z grubsza mowiac do nieskonczonosci, bo
    niekoniecznie wazna czy 1:10 000 czy 1:200 tys, nawet
    przy sloncu mozna zapalic 10 razy mocniejsze slonce )
    i z tego mw wynika mz ze jasnosc ma ten charakter 0 do
    nieskonczonosc) wiec podskornie warto operowac na tego
    typu wartosciach na koniec na device je tylko przemapowywujac
    (tak by np wartosci znacznie wieksze niz normalne np 1000 do
    1 mln i powyzej przemapowac na 250-255 itp

    pytanie jest tylko o konkretny wzorek

  • 6. Data: 2012-01-22 19:48:39
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    > co to za odzywki (nieladnie)

    (to troche element humorystyczny)

  • 7. Data: 2012-01-22 19:55:24
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > (tak by np wartosci znacznie wieksze niz normalne np 1000 do
    > 1 mln i powyzej przemapowac na 250-255 itp

    np

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Parque_Balboa_-_Sa
    n_Diego,_California.jpg

    czytalem o tym juz dawniej (to wychodzi zreszta przy
    bardzo prostych rzeczach typu jakiekolwiek dodawanie swiatla)
    - teraz tylko nieco lepiej zrozumialem temat z tym 'podskornym'
    zakresem a i tak nie znam dobrego wzorka i uzasadnienia

  • 8. Data: 2012-01-22 20:18:46
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    tak wogole to zdawaloby sie ze ten wiekszy zakres
    dynamiczny w monitorze mozna by osiagnac przez
    podkrecanie bialego na maksa (by swiecil jak
    najmocniej) przy tym pilnowaniu by przy tym czarny
    byl jak najczarniejszy, po czym w softwarze
    generowaniu dosyc malych wartosci rgb - tak by przy
    tym podkreconym nie za mocno swiecilo i uzywaniu
    tych mocnych bieli > 200 200 200 oszczednie w sofcie

    jak osiagnac taki efekt w monitorze przy kreceniu
    pokretlami? brightnes na max? contrast na max? temperatura
    na max? kolory pikseli na niskie wartosci?

  • 9. Data: 2012-01-22 20:21:31
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 22-01-2012 o 11:49:32 <f...@w...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
    > widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych

    https://groups.google.com/group/pl.comp.programming/
    msg/1d010770ce235241?hl=pl

    --
    Jordan Szubert

  • 10. Data: 2012-01-22 20:28:36
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    widac z tego ze bezposrednie pisanie do rgb w devicu
    powinno odejsc do lamusa, nz aplikacja powinna
    miec przykazane by uzywac wartosci np 0...1000 gdzie
    1000 byloby bielą przy okreslonej standardowej
    wartosci luminancji a wyzsze wartosci by byly
    mozliwe ale niezalecane jako dajace po oczach