  • 1. Data: 2017-06-26 01:34:41
    Temat: futeraly na obiektywy
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Gdzie znalezc futeraly na obiektywy?
    Mam kilka obiektywow. W zasadzie obiektywikow, do MTF.
    Uzywam glownie LowePro i CCS i jestem zadowolony, ale oni takich malych
    futeralow nie robia.
    Na rynku widze pelno pokrowcow z neoprenu, ale ja szukam czegos bardziej
    sztywnego.
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-06-26 12:18:34
    Temat: Re: futeraly na obiektywy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 01:34, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > futeralow nie robia.
    > Na rynku widze pelno pokrowcow z neoprenu, ale ja szukam czegos bardziej

    Ostatnie, jakie pamiętam solidne, to skórzane z ZSRR albo DDR.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2017-06-26 22:44:10
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 01:34:50 UTC+2 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
> [...]
    > futeralow nie robia.
    > Na rynku widze pelno pokrowcow z neoprenu, ale ja szukam czegos bardziej

    Popatrz czy Tamrac czegoś nie wypuścił.
    Ja osobiście używam starych futerałów z DDR i ZSRR, tanie, sztywne, w małych
    rozmiarach.
    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2017-06-28 20:18:06
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > futeralow nie robia.
    > Na rynku widze pelno pokrowcow z neoprenu, ale ja szukam czegos bardziej

    Kiedyś - 30 lat temu - uzywałem jako sztywny futerał
    plastikowy pojemnik z nakrętką po jakimś kremie.
    Helios 2/58 zawiniety w kawałek szmatki od okularow nawet nie klekotał.
    Ale odwrotnie nie wchodziło - tzn portretówka się nie mieściła.
    Spokojnie wlazły by teraz jakieś stałki i szerokie kąty, ale
    nie każdy by się dobrze czuł z takim gadżetem :-).

  • 5. Data: 2017-06-29 00:58:41
    Od: T...@s...in.the.world

    Juz myslalem o starych futeralach.
    Raczej skorzanych niz plastikowych, ale gdzie ja takie teraz znajde?
    No i moj nalesnik 12-32 ma srednice 50mm, wysokosc - 30.

    Jeden kolega radzil wizyte u kaletnika.
    Trzeba sie chyba pospieszyc bo to ginacy zawod:
    http://innpoland.pl/135671,najstarszy-warszawski-kal
    etnik-pracuje-w-zawod
    zie-od-73-lat-niestety-musi-zamknac-swoj-zaklad?sgnt
    --
    TA

  • 6. Data: 2017-12-29 10:38:04
    Od: T...@s...in.the.world

    Wciaz nie moge znalezc futeralow na moje malenstwa.
    :-(
    Jedno to Panas Lumix 12-32 a drugie to Oly 9mm Lens Cap.
    Naprawde nosicie takie rzeczy luzem po kieszeniach?
    --
    TA

  • 7. Data: 2017-12-29 15:51:40
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-12-29 10:38, T...@s...in.the.world wrote:
    > Wciaz nie moge znalezc futeralow na moje malenstwa.
    > :-(
    > Jedno to Panas Lumix 12-32 a drugie to Oly 9mm Lens Cap.
    > Naprawde nosicie takie rzeczy luzem po kieszeniach?

    Do tego drugiego jakoś nie potrafię sobie wyobrazić futerał. Włożyć do
    portfela? ;)

    A poważnie - korzystam z niedużych toreb fotograficznych z przesuwanymi
    przegródkami i dodatkowymi kieszonkami. Do jednej przegródki czasem
    wkładam dwa nieduże obiektywy lub obiektyw i jeszcze coś. Wtedy co
    najmniej jeden z przedmiotów jest w woreczku - zazwyczaj są już z nimi
    sprzedawane (tak jak np. moje Samyang 7,5 mm, Panas 14-140 czy wizjer
    VF-4). Jak gdzieś się wybieram, wsadzam taką torbę do plecaka.

  • 8. Data: 2017-12-30 12:08:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p25kph$h5g$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > sprzedawane (tak jak np. moje Samyang 7,5 mm, Panas 14-140 czy wizjer
    > VF-4). Jak gdzieś się wybieram, wsadzam taką torbę do plecaka.

    Dzieki, Wuju.
    Ale ja wlasnie szukam czegos zeby sie obyc calkiem bez torby (chodzi o
    krotkie wyjazdy gorskie na calkiem lekko).
    Poza tym - gdzie ja znajde takie male woreczki? Nawet Chinczycy takich
    nie produkuja.
    --
    TA

  • 9. Data: 2017-12-30 14:36:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Moje były sprzedawane z woreczkami w komplecie. Używam także naprawdę
    małych woreczków po słuchawkach i jeszcze jakichś drobiazgach.

    Jeżeli jest wystarczająco ciepło, można zastanowić się nad kamizelką
    fotograficzną (ale ujdzie i myśliwska/wędkarska). Noszenie obiektywów w
    kieszeniach jest naprawdę wygodne. Miałem kiedyś kurtkę zimową Killy,
    która tych kieszeni miała dużo, i łaziłem w grudniu po Nowym Yorku z
    Pentaksem 100-300 w wewnętrznej kieszeni, a w bocznych leżały filmy,
    filtry Cokin i ukraiński shift Arsat PCS 2,8/35.

  • 10. Data: 2017-12-30 17:52:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <p284p0$oos$1@node1.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Moje były sprzedawane z woreczkami w komplecie. Używam także naprawdę
    > małych woreczków po słuchawkach i jeszcze jakichś drobiazgach.

    A moje nie.

    > Jeżeli jest wystarczająco ciepło, można zastanowić się nad kamizelką
    > fotograficzną (ale ujdzie i myśliwska/wędkarska).

    Mhm. Tylko ze ja o zimie w gorach mysle.
    Wymiarowo i wagowo te obiektywy sie kazdej kieszeni zmieszcza. Ale
    chcialbym zeby jakas ochrona minimalna jedna byla.
    --
    TA