  • 1. Data: 2010-06-21 23:08:04
    Temat: głośniki dwa pytania
    Od: "$" <m...@p...onet.pl>

    1) Mam w samochodzie średnią półkę (jakość) głośników Herz. Po półtorej roku
    od montaży jeden z głośników zaczął charczeć, z jakiego powodu?

    2) Czy głośniki które przeleżały 4 lata na półce sklepowej, przed
    zamontowaniem, uległy uszkodzeniu?

  • 2. Data: 2010-06-21 23:39:55
    Temat: Re: głośniki dwa pytania
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    $ pisze tak:

    > 1) Mam w samochodzie średnią półkę (jakość) głośników Herz. Po
    > półtorej roku od montaży jeden z głośników zaczął charczeć, z
    > jakiego powodu?

    Głośnik można spalić wtedy cewka ociera o magnes albo w ogole nie gra
    albo rozerwać membranę. Charczy pewnie z winy radia. Zamieniałeś
    głosniki miejscami na próbę?

    > 2) Czy głośniki które przeleżały 4 lata na półce sklepowej, przed
    > zamontowaniem, uległy uszkodzeniu?

    nie sądze

    --
    mariusz

  • 3. Data: 2010-06-22 20:36:35
    Temat: Re: g?o?niki dwa pytania
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-22 01:08, $ pisze:
    > 1) Mam w samochodzie ?redni? p?k? (jako??) g?o?nik?w Herz. Po p?torej roku
    > od monta?y jeden z g?o?nik?w zacz?? charcze?, z jakiego powodu?
    Nie zdefiniowałeś konkretniej jakie to odgłosy charczenia, ale powodów
    może być kilka:
    - uszkodzona cewka głośnika przez jej przegrzanie - zbyt duża moc radia
    zbyt długo użytkowana, przy zbyt słabym głośniku, głośniki mają podawane
    moce typu 200W-max (i małym drukiem 35W rms) - cewka po przegrzaniu
    odkształciła się i ociera o magnes
    - uszkodzone zawieszenie membrany (pianka/gąbka zawiasu) albo sama
    membrana - albo głośnik nie był samochodowy i nie był odporny na
    temperatury i wilgotność, albo stał bez osłony w słońcu i tego nie
    wytrzymał, albo ktoś coś mu mechanicznie zrobił i się nie przyznał (albo
    wilgoć w nadmiarze ci się tam dostaje, choćby z skraplania się zimno-ciepło)
    - wpadł jakiś paproch/syf w szczelinę pomiędzy cewką a magnesem - jest
    szansa uratować głośnik, przez wykręcenie go, puszczenie niskiej
    częstotliwości i dużej mocy, i obracanie - może paproch wyleci

    > 2) Czy g?o?niki kt?re przele?a?y 4 lata na p?ce sklepowej, przed
    > zamontowaniem, uleg?y uszkodzeniu?
    Jeśli leżały prawidłowo przechowywane - nie jeden wprost na drugim, nie
    zostały zniekształcone membrany/zawieszenia, nie naleciała do nich woda,
    nie spadły 10x i nie popękały magnesy, nie dostawał się kurz (jeśli to
    głośnik z odsłoniętym dostępem do cewki, ale to rzadkość raczej), to nic
    nie powinno im się stać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173