  • 1. Data: 2010-06-19 21:58:31
    Temat: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.unplggd.com/unplggd/lighting/ultracapacit
    or-flashlight-charges-up-in-90-seconds-lasts-135-yea
    rs-069308
    Przeznaczona niby dla policji i wojska - raz naładowana trzyma
    energię 135 lat i przewidują trwałość 50 tysięcy cykli ładowania.
    Stawia to w cieniu wszystkie inne baterie, nawet te liniowo-jonowe...

  • 2. Data: 2010-06-19 22:08:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-19 23:58, Pszemol pisze:
> [...]
    > energię 135 lat i przewidują trwałość 50 tysięcy cykli ładowania.
    > Stawia to w cieniu wszystkie inne baterie, nawet te liniowo-jonowe...

    270 lm, ładnie

    mnie jednak marzy się taka latarka:

    http://www.spymodex.com/hid.htm

  • 3. Data: 2010-06-19 22:19:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Jak się ją włącza to chyba ma odrzut. :-)

    no bez przesadyzmu. Mój samochód ma 2 sztuki takich lamp i nie jeździ do
    tyłu bez silnika, chyba, że z górki ;-)
    Ale latarka fajna, tylko trochę za tania.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-06-19 22:24:27
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > energię 135 lat i przewidują trwałość 50 tysięcy cykli ładowania.
    > Stawia to w cieniu wszystkie inne baterie, nawet te liniowo-jonowe...

    gdzie ty wyczytales ze TRZYMA energie 135 lat?
    latarka _wytrzymuje_ (lasts) 135 lat.
    superkondensatory (jak i zwykle kondensatory) szybko traca ladunek wskutek
    wyladowan koronowych w dielektryku wywolanych promieniowaniem jonizujacym...

    oprocz tego zauwaz ze podaja SZCZYTOWA moc swiecenia 270 lumenow. to oznacza
    ze latarka moze co najwyzej lagodnie mrugnac pelna moca a pozniej zaledwie
    sie tlic...

    no i nie podaja nigdzie ile latarka SWIECI po naladowaniu. w komentarzach
    ktos zasugerowal 1.5h... ile swieci faktycznie nie wiadomo...

    tak ze spokojnie, nic tu nie stawia w cieniu baterii, ot po prostu dales sie
    nabrac reklamie...

  • 5. Data: 2010-06-19 22:59:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 00:15:28 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    >Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"
    >
    >Jak się ją włącza to chyba ma odrzut. :-)

    Ale niemierzalnie maly niestety :-)

    ksenonowy palniczek ma swoja moc, ale ma tez wady - bateryjka starcza
    na 100 minut i ani chwili dluzej. Po pewnym czasie pewnie tylko na 50
    minut.
    To sie nie nadaje do wielu zastosowan.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-19 23:15:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > mnie jednak marzy się taka latarka:
    >
    > http://www.spymodex.com/hid.htm

    Jak się ją włącza to chyba ma odrzut. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2010-06-20 01:00:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > no bez przesadyzmu. Mój samochód ma 2 sztuki takich lamp i nie jeździ do
    > tyłu bez silnika, chyba, że z górki ;-)
    > Ale latarka fajna, tylko trochę za tania.

    Te droższe mają to samo w środku tylko płacisz za naklejkę.
    Kupiłem sobie podobną lampę HID do nurkowania, też tania
    chinszczyzna i nie narzekam specjalnie. Ładnie daje po oczach.
    Moja kosztowała jakieś $260 - porównywalnie mocne latarki
    lepszych marek do nurkowania kosztują w granicach $1000.

  • 8. Data: 2010-06-20 01:04:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in
    message news:4c1d43a0$0$2594$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > superkondensatory (jak i zwykle kondensatory) szybko traca ladunek wskutek
    > wyladowan koronowych w dielektryku wywolanych promieniowaniem

    OK, skąd zatem te 135 lat wzięli?

    > oprocz tego zauwaz ze podaja SZCZYTOWA moc swiecenia 270 lumenow. to
    > oznacza
    > ze latarka moze co najwyzej lagodnie mrugnac pelna moca a pozniej zaledwie
    > sie tlic...

    Skąd ten wniosek?

> [...]
    > ktos zasugerowal 1.5h... ile swieci faktycznie nie wiadomo...
    >
    > tak ze spokojnie, nic tu nie stawia w cieniu baterii, ot po prostu dales

    Dałbym się nabrać gdybym ją kupił - podałem tylko artykuł jako ciekawostkę.

  • 9. Data: 2010-06-20 09:59:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Jun 2010 20:04:50 -0500, Pszemol wrote:
    >"Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in

    >OK, skąd zatem te 135 lat wzięli?

    135*365=49275 cykli ?

    >Skąd ten wniosek?

    Z doswiadczenia ? :-)
    Mam nadzieje ze nie jest tak zle

    >Dałbym się nabrać gdybym ją kupił - podałem tylko artykuł jako ciekawostkę.

    ciekawe, choc podobne zabawki sa juz od ~10 lat dostepne.
    Ale ciagle jeszcze akumulatorow nie wyparly.

    J.

  • 10. Data: 2010-06-20 11:26:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > energię 135 lat i przewidują trwałość 50 tysięcy cykli ładowania.
    > Stawia to w cieniu wszystkie inne baterie, nawet te liniowo-jonowe...

    90lm przez pierwsze 60 min, potem 25 i na końcu 15 - nie powala
    90lm da przeciętny power led 1W - kondensator więc gromadzi około 1.5Wh

    istnieją ogniwa modelarskie 5Ah Li-Po, które można ładować prądem 5C -
    czyli do pełna w 12 minut, załóżmy nawet, że tak traktowane aku będzie
    miało 4Ah, przy 7.2V (2S) daje to ponad 28Wh

    czyli można spokojnie wykonać latarkę, która będzie miała:
    - 8 raz dłuższy czas ładowania
    - 14 razy dłuższy czas świecenia
    - 28 razy dłuższy czas świecenia z pełną mocą
    - prawdopodobnie wytrzymałość koło 4..5 lat (nowe aku kosztują ~150zł)

    Michoo