  • 1. Data: 2010-08-18 21:42:30
    Temat: gorący zasilacz do lapka
    Od: "Michał" <n...@d...pl>

    witam,
    ma lkupiony zamiennik zasilacza do laptopa -grzeje się przy ładowaniu
    baterii tak, że nie da się go utrzymać w ręce - normalnie parzy:) czy takie
    coś można reklamować, czy to jest normalne? Oryginał zdaje się nie był taki
    goracy,był ciepły, ale nie aż tak.
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-08-18 22:33:37
    Temat: Re: gorący zasilacz do lapka
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

> [...]
    > takie coś można reklamować, czy to jest normalne? Oryginał zdaje się nie
    > był taki goracy,był ciepły, ale nie aż tak.

    Nie pamiętam jak mówi norma ale chyba 60'C może mieć dotykalna przez
    użytkownika powierzchnia plastikowa urządzenia. teraz pytanie czy całego
    urządzenia ale nie wnikałem w to.

    W sumie dobre pytanie bo właśnie kończę zasilacz, ma 33W, i sprawność rzędu
    80% przy najniższym napięciu wejściowym więc będzie miał pewnie z 40'C na
    wierzchu.

    Pytanie do doświadczonych: czy 80% sprawności przy 33W wyjściowej mocy,
    zakres wejścia 40-375V to znośnie?

    Co do zasilacza laptopowego: obawiam się że nie zareklamujesz, mimo że IMHO
    jest za gorący.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 3. Data: 2010-08-19 05:40:25
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    trzeba stosować oryginalne zasilacze a nie zamienniki za parę złotych

  • 4. Data: 2010-08-19 08:15:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Wednesday, August 18, 2010, 11:42:30 PM, you wrote:

> [...]
    > coś można reklamować, czy to jest normalne? Oryginał zdaje się nie był taki

    Normalne, niestety. Zasilacze do laptopów są robione zazwyczaj w
    topologii flyback a ta do sprawnych nie należy - sprawność rzędu 80%
    jest normą. Czyli przy mocy na wyjściu 60W na ciepło idzie 15W...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-08-20 10:52:19
    Od: "Michał" <n...@d...pl>

    > trzeba stosować oryginalne zasilacze a nie zamienniki za parę złotych

    Wyobraź sobie, że kosztował tyle samo, tylko był na miejscu od ręki w
    sklepie, a oryginałów przynajmniej w Częstochowie nikt nie sprzedaje.
    pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-08-20 18:38:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Michał napisał:
> [...]

    Nie zawsze zamiennik jest taki zły. Niedawno kupiłem zasilacz w
    Mediamarkecie, firma i-tec, 90W, napiecia od 12 do 24V. Grzeje sie
    znacznie mniej niż oryginalny. Stary działał i nadal działa. Nowy miał
    być źródłem prądu dla bardziej prądożernych konstrukcji a tymczasem
    wygryzł "oryginał" i na stałe trafił do torby. Po prostu okazał się
    sprawniejszy. Stary zasilacz miał już 8 lat - podobnie jak laptop ale
    zawsze grzał się jak głupi, wręcz parzył przy bardziej wymagającej pracy
    (np. odtwarzaniu filmu) i przy wysokich temperaturach otoczenia.
    Maciek