  • 81. Data: 2014-11-28 13:59:51
    Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.11.2014 um 12:17 schrieb Wiesiaczek:

    > Tak z ciekawości: Jak jest różnica między żarówką a lampą żarową?

    Określenie popularne/fachowe.

    Waldek

  • 82. Data: 2014-11-28 15:17:22
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 07:54:29 +0100, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rtęć zawierają świetlówki- czyli także te obecnie rozpowszechnione
    > energooszczędne żarówki. Do LEDów zastrzeżenie główne jest takie, że w
    > zasadzie emitują światło w wąskim zakresie widma widzialnego (zauważ proszę,
    > że żarowa żarówka emituje całe, ciągłe widmo widzialne- jak ognisko). Jest
    > więc szkodliwa dla wzroku.

    Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
    ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
    Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
    szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.

    > Ten film pokazuje też dwulicowość etatowych "obrońców" środowiska- jak
    > Greeanpeace.
    > Jeśli interesują Cię informacje o LEDach- to w tym filmie ich nie ma.

    Tak, interesuje mnie info o ledach wyłącznie. Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 83. Data: 2014-11-28 15:54:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2014 11:17, Stefan pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Znaczy się w Gnieźnie?
    >
    > ************************
    > mówiąc o stolicy mam na myśli miasto w którym koronowano królów a nie
    > miejsce pobytu kacyka plemiennego :))))

    A jaka to różnica? Poza nomenklaturą?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 84. Data: 2014-11-28 16:28:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    Am 28.11.2014 um 12:40 schrieb Ghost:

    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
    .jpg

    >Jakbyś nie definiował, jak widać na załączonym przez ciebie obrazku, są te
    >spektra dość różne. A do żarówek po prostu przyzwyczailiśmy się.

    Dosc rozne, ale LED jakby najmniej.

  • 85. Data: 2014-11-28 18:09:55
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2014-11-27 00:55, obywatel Borys Pogoreło uprzejmie donosi:

    > Co za bełkot. Dopisz jeszcze, że kury się gorzej niosą.

    Znoszą, znoszą.

    - ja tu chciałam być wolnym ptakiem, a za niedługo bede kurą domową :P
    - i gołębiem pocztowym ;d
    - czemu gołębiem?
    - no ktoś musi latać po piwo ;d

  • 86. Data: 2014-11-28 18:12:27
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2014-11-27 18:06, obywatel Ghost uprzejmie donosi:
    > Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Dnia 2014-11-27 08:48, obywatel Ghost uprzejmie donosi:
    et...

    > Hmm, no tak.
    >
    > Tylko co z tymi LEDami np. z Ikei, co som łocieplone?

    Ajronia była.

  • 87. Data: 2014-11-28 18:46:59
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:21:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Nie wiem, nie jestem przekonany.

    http://www.carrefour.pl/~/media/publications/7955975
    f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
    3szt za 12zyla.

    --
    ZZ@private

  • 88. Data: 2014-11-28 18:49:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Dnia 2014-11-27 08:48, obywatel Ghost uprzejmie donosi:

    Nje no weź nie pszypuszczaj ze nie zauwazona :-)
    Momo, ze ballentines brasil bylo :-D

  • 89. Data: 2014-11-28 18:51:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >http://www.carrefour.pl/~/media/publications/795597
    5f9f5b4a0c909761523e15daf9/h42bv1_pdf.ashx
    >3szt za 12zyla.

    ile ljumensóf?

  • 90. Data: 2014-11-28 20:41:57
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    > Mój wzrok i tak jest tysiac razy bardziej zagrożony innymi czynnikami,
    > ogromnie szkodliwymi, więc żarówki ledowe to dla mego wzroku pikuś :)
    Napiszesz, co takiego szkodliwego Twoje oczy muszą oglądać ?
    :-)))

    > Żarówki ledowe mają za to inne zalety (m.in. zdrowotne właśnie), a z tą
    > szkodliwoscią dla wzroku to też dziesiątki różnych teorii.
    Jakie zdrowotne?

    --

    Chiron

    ---