    Subject: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 5 Jun 2016 16:51:05 +0200

    Dach
    W dniu 2016-06-03 o 23:27, Marek pisze:

    > Masz tu artykul naukowy na ten temat, jesli cokolwiek z tego zrozumiesz.
    > Na drugi raz nie posądzaj innych ludzi o debilizm, jesli sam czegos nie kapujesz.
    >

    > http://www.dachyplaskie.info.pl/realizacje/rodzaj-hy
    droizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    Kolego po pierwsze zarzucasz mi, że kogoś posądzam o debilizm czy też
    komuś ubliżam. Nie przypisuj mi takich rzeczy, bo nie użyłem takich
    określeń ani sugestii.

    Po drugie porównanie dachu płaskiego i skośnego to tak jakby porównać
    które auto lepsze: sportowe Porsche czy ciężarówka MAN?

    Każde ma inne zadania i jest inaczej zbudowane.

    Podobnie jest też z dachami. Dachy skośne to zazwyczaj lekkie
    konstrukcje, stanowiące jednocześnie część przegród zewnętrznych
    poddaszy użytkowych. Jako ocieplenie zazwyczaj stosuje się wełnę
    mineralną, która MUSI być wentylowana i MUSI z niej być odprowadzana wilgoć.

    W przypadku dachów płaskich nigdy nie spotkałem takiego dachu
    stanowiącego zewnętrznej przegrody poddasza użytkowego. Zawsze takim
    dachom towarzyszyły poddasza nieużytkowe w pełni wentylowane. Budowane
    jako tzw. stropodachy, pokryte papą lub konstrukcje lekkie z pełnym
    deskowaniem.

    Oczywiście jeżeli ktoś myśli o poddaszu użytkowym i ociepleniu wełną to
    w tym przypadku lepszym rozwiązaniem będzie dach skośny.

    W przypadku dachów płaskich tylko i wyłącznie poddasze nieużytkowe.

    Podobnie jak nikt nie będzie się ścigał ciężarówką z autami sportowymi i
    jak nikt nie będzie woził autem sportowym betonu czy cegieł na budowę.

    Jeżeli chcesz porównywać to porównuj dach skośny z dachem płaskim przy poddaszu
    nieużytkowym.

    Piszesz:

    "Za to latem, gorące powietrze zawiera mnóstwo wilgoci i jest korzystnie, jesli jest
    przemieszczane do przewiewnego strychu."

    Albo usuwane sprawną wentylacją.
    A jak przemieścisz do przewiewnego strychu to jeden ch.... czy dach nad tym strychem
    jest spadzisty czy też płaski. W jednym i w drugim przypadku musi to być przestrzeń
    wentylowana.
    Zaletą dachu płaskiego jest to, że jest łatwiej cokolwiek zrobić na tym dachu.
    Pomalować, wymienić, zamontować antenę, zamontować solary czy panele fotowoltaiczne,
    wyczyścić czy też wymienić rynny, a w budowie o wiele niższe koszty.

    Poza tym nie wiesz o jednej bardzo ważnej sprawie. Wilgotność względna powietrza,
    które się przemieści z wnętrza domu na strych spada, bo powietrze na poddaszu ma
    wyższą temperaturę.

    Wskazany przez Ciebie artykuł jest tendencyjny i ma na celu sprzedać super-hiper
    materiały izolacyjne do dachów płaskich.
    W tym celu jako przykładem posłużono się typową konstrukcją lekką z izolacją
    wełnianą, któa w praktyce w ogóle nie występuje. Nikt o zdrowych zmysłach takich
    konstrukcji nie buduje. Dach płaski to dach bez wełny mineralnej lub ocieplony
    styropianem, w przypadku którego w ogóle nie występuje zawilgocenie.