  • 1. Data: 2019-09-17 19:12:47
    Temat: Dane osobowe osób zmarłych
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Gdzie i w jaki sposób uzyskać dane osobowe osoby zmarłej ? Podejrzewam, że
    wydziale meldunkowym dowolnej gminy. Ktoś z szanownych grupowiczów
    praktykował uzyskanie takiej informacji ?
    Podobno RODO nie ma zastosowania do osób zmarłych.

    motyw: (27)
    Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do danych osobowych osób
    zmarłych. Państwa członkowskie mogą przyjąć przepisy o przetwarzaniu danych
    osobowych osób zmarłych.

    Mam imię i nazwisko i PESEL tej osoby.
    Interesuje mnie ostatni adres zamieszkania/zameldowania tej osoby.

    Podejrzewam, że nie ma tej informacji, ale to jest pomysł dla ustawodawcy,
    aby wpisywać do PESEL aktualny adres osoby zmarłej, czyli adres cmentarza.

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2019-09-17 21:49:23
    Temat: Re: Dane osobowe osób zmarłych
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 19:12 Karol <b...@d...waw.pl> pisze:

> [...]
    > ustawodawcy,
    > aby wpisywać do PESEL aktualny adres osoby zmarłej, czyli adres

    Jakim problemem jest znacznie łatwiejsze umieszczenie PESEL w odpisie aktu
    zgonu:

    http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.procedury/
    172606/PESEL-do-zgonu--MSWiA-planuje-umiescic-numer-
    PESEL-w-odpisach-aktu-zgonu

    Poczytajcie - nie wykluczają, ale problemy chyba uniemożliwią wykonanie w
    rozsądnym czasie.

    Powiązanie PESEL zmarłego z adresem pochówku jest technicznie i prawnie
    możliwe, ale proceduralnie skomplikowane i mało przydatne (IMHO
    jednostkowo i z rzadka).

    Nb. we Wrocławiu mamy serwis umożliwiający poszukiwanie miejsca pochówku
    na podstawie
    co najmniej jednej z danych:
    nazwisko; imię; data urodzenia; data zgonu; data pochowania.
    Jak widać, cmentarze komunalne raczej nie dysponują danymi nt. PESEL
    pochowanych.

    --
    Trefniś

  • 3. Data: 2019-09-17 23:03:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 21:49, Trefniś pisze:

    > Jak widać, cmentarze komunalne raczej nie dysponują danymi nt. PESEL
    > pochowanych.

    Nie ma tego w odpisie aktu zgonu, więc skad by to mogli mieć?

  • 4. Data: 2019-09-17 23:32:21
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 23:03 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie ma tego w odpisie aktu zgonu, więc skad by to mogli mieć?

    Ustawodawca nie wyklucza umieszczenia PESEL w odpisie, zatem w przyszłości
    może dysponować.
    Bardziej chodziło mi o wykazanie, że problem jest wydumany i o zerowej
    przydatności.

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2019-09-28 20:51:05
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 19:12, Karol pisze:
> [...]
    > praktykował uzyskanie takiej informacji ?
    > Podobno RODO nie ma zastosowania do osób zmarłych.

    Właściwe w zakresie udostępnienia danych z rejestru PESEL są wyłącznie
    organy gmin. Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL można zatem
    skierować do dowolnego organu gminy na terenie kraju. Trzeba przy tym
    wykazać się interesem.

  • 6. Data: 2019-09-28 21:36:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 20:51, grzech pisze:

> [...]
    > organy gmin. Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL można zatem
    > skierować do dowolnego organu gminy na terenie kraju. Trzeba przy tym

    osoby zmarłe są wykreślane z bazy PESEL, czyli nie mają już przypisanego
    numeru PESEL.

    ale można wystąpić o akt zgonu do USC.

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-09-28 22:16:27
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 21:36 u2 <u...@o...pl> pisze:

    > osoby zmarłe są wykreślane z bazy PESEL, czyli nie mają już przypisanego
    > numeru PESEL.

    Mylisz się:
    https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/czy
    m-jest-rejestr-pesel

    "Informacje zawarte w rejestrze PESEL
    (...)
    * data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu oraz urząd
    stanu cywilnego, który sporządził akt.
    "

    > ale można wystąpić o akt zgonu do USC.

    W którym niestety nie będzie numeru PESEL:

  • 8. Data: 2019-09-28 22:25:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:16, Trefniś pisze:

> [...]
    >
    > "Informacje zawarte w rejestrze PESEL
    > (...)
    > * data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu oraz urząd

    niestety osoba zmarła nie ma PESEL-u, czyli nie można wyszukiwać w bazie
    po numerze PESEL, to jest prosta sprawa

    > W którym niestety nie będzie numeru PESEL:
    > http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.procedury/
    172606/PESEL-do-zgonu--MSWiA-planuje-umiescic-numer-
    PESEL-w-odpisach-aktu-zgonu

    ano, osoba zmarła nie ma już przypisanego numeru PESEL, jedyny sposób na
    uzyskanie danych takiej osoby, to uzyskanie aktu zgonu w USC
    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-09-28 22:45:25
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 22:25 u2 <u...@o...pl> pisze:

    m-jest-rejestr-pesel

    > niestety osoba zmarła nie ma PESEL-u, czyli nie można wyszukiwać w bazie
    > po numerze PESEL, to jest prosta sprawa

    Jesteś genialny :)
    Czytałeś co podlinkowałem?
    Dokładnie i ze zrozumieniem?

    Wyjaśnij, jak można w rejestrze PESEL trzymać informacje o:
    "data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu oraz urząd stanu
    cywilnego, który sporządził akt"
    skoro zapis nie istnieje?

    No chyba, że zakładasz oszustwo ze strony Ministerstwa Cyfryzacji, które
    wprowadza w błąd obywateli.

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2019-09-28 22:49:11
    Od: Trefniś <t...@m...com>

> [...]

    > ano, osoba zmarła nie ma już przypisanego numeru PESEL, jedyny sposób na
    > uzyskanie danych takiej osoby, to uzyskanie aktu zgonu w USC

    Nie zauważyłem kolejnej ciekawostki :)
    Jak MSWiA może planować umieszczenie w przyszłości numeru PESEL w akcie
    zgonu, skoro zmarły jest według ciebie wykreślany z rejestru PESEL i
    takowego nie posiada?

    Wal linkami dowodzącymi twoje rewelacje!

    --
    Trefniś