  • 11. Data: 2019-09-28 22:51:54
    Temat: Re: Dane osobowe osób zmarłych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:45, Trefniś pisze:

    > Jesteś genialny :)
    > Czytałeś co podlinkowałem?
    > Dokładnie i ze zrozumieniem?
    >
    > Wyjaśnij, jak można w rejestrze PESEL trzymać informacje o:
    > "data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu oraz urząd
    > stanu cywilnego, który sporządził akt"
    > skoro zapis nie istnieje?
    >
    > No chyba, że zakładasz oszustwo ze strony Ministerstwa Cyfryzacji, które
    > wprowadza w błąd obywateli.

    Dane zmarłego z PESEL są usuwane po pewnym dość długim czasie. Nie chce
    mi sie szukać dokąłdnie, ale nie sądzę, by to było mniej, niż 25 lat.

  • 12. Data: 2019-09-28 22:52:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > Wyjaśnij, jak można w rejestrze PESEL trzymać informacje o:
    > "data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu oraz urząd

    stwierdzam fakt, numeru PESEL nie ma osoba zmarła, wiec nie można
    wyszukać jej rekordu po tym numerze, co skutkuje tym, że jedyny
    dokument, który można uzyskać to odpis aktu zgonu w USC

    --
    I love love

  • 13. Data: 2019-09-28 22:56:55
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:49, Trefniś pisze:
    > Jak MSWiA może planować umieszczenie w przyszłości numeru PESEL w akcie
    > zgonu, skoro zmarły jest według ciebie wykreślany z rejestru PESEL i
    > takowego nie posiada?

    no wiesz,ja twierdzę, że osoba zmarła nie ma numeru PESEL i nie można
    jej rekordu wyszukać w bazie PESEL po identyfikatorze PESEL, tylko tyle
    i aż tyle:)

    --
    I love love

  • 14. Data: 2019-09-28 23:14:07
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 22:51 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Dane zmarłego z PESEL są usuwane po pewnym dość długim czasie. Nie chce
    > mi sie szukać dokąłdnie, ale nie sądzę, by to było mniej, niż 25 lat.

    Byłoby ciekawe, kiedy są "usuwane", a co znacznie ciekawsze - przy jakich
    warunkach.
    Jeśli istnieją w bazie oficjalnie, to raczej na pewno są jej częścią. Tu
    nie mam wątpliwości.
    Zakładam, że owo "usunięcie" jest czynnością zaledwie administracyjną w
    sensie bazy danych.
    Usunięcie może polegać na przesunięciu do osobnego zasobu. Jednak nadal są
    częścią rejestru PESEL.

    To, że MSWiA nie wyklucza umieszczenia PESEL w akcie zgonu IMHO dowodzi,
    że zmarły PESEL posiada i raczej nie będzie go tracił. Bo i po co?
    Chyba, że założymy, że władze chcą po pewnym czasie _anihilować_ wszelką
    wiedzę o mieszkańcach, żeby nie można było w jakikolwiek sposób dotrzeć do
    historii.
    Jeśli tak właśnie jest - możesz mieć rację, a ja nadmiernie wierzę
    biurokracji.

    --
    Trefniś

  • 15. Data: 2019-09-28 23:15:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:56, u2 pisze:

    > no wiesz,ja twierdzę, że osoba zmarła nie ma numeru PESEL i nie można
    > jej rekordu wyszukać w bazie PESEL po identyfikatorze PESEL, tylko tyle
    > i aż tyle:)

    Mylisz się :-)

  • 16. Data: 2019-09-28 23:17:01
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2019 o 22:52 u2 <u...@o...pl> pisze:

    > stwierdzam fakt, numeru PESEL nie ma osoba zmarła, wiec nie można
    > wyszukać jej rekordu po tym numerze, co skutkuje tym, że jedyny
    > dokument, który można uzyskać to odpis aktu zgonu w USC

    Linkowałem ci:
    "MSWiA planuje umieścić numer PESEL w odpisach aktu zgonu":
    http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.procedury/
    172606/PESEL-do-zgonu--MSWiA-planuje-umiescic-numer-
    PESEL-w-odpisach-aktu-zgonu

    To skąd MSWiA będzie brało PESEL? Losowało???

    Kolejny wątek, w którym mam tracić swój cenny czas?
    Niedoczekanie...

    --
    Trefniś

  • 17. Data: 2019-09-28 23:47:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Mylisz się

    no wiesz ty co masz sik, może przez jakiś czas, n.p. rok jeszcze być ten
    numerek w bazie, ale raczej nie dłużej:)

    --
    I love love

  • 18. Data: 2019-09-29 07:25:58
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 23:47, u2 pisze:

    > no wiesz ty co masz sik, może przez jakiś czas, n.p. rok jeszcze być ten
    > numerek w bazie, ale raczej nie dłużej:)

    Jak się matole nie znasz to się nie odzywaj. Numer PESEL i inne dane
    zostają w bazie na czas nieokreślony. Dla przykładu - miesiąc temu
    ustaliłem dane, w tym PESEL, osoby która zmarła 27 lat temu.

  • 19. Data: 2019-09-29 07:32:30
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.09.2019 o 07:25, grzech pisze:
    > Jak się matole nie znasz to się nie odzywaj. Numer PESEL i inne dane
    > zostają w bazie na czas nieokreślony. Dla przykładu - miesiąc temu
    > ustaliłem dane, w tym PESEL, osoby która zmarła 27  lat temu.

    serio ? jaki miałeś w tym interes ? pewnikiem szukałeś słupa do przekrętu ?

    --
    I love love

  • 20. Data: 2019-10-02 03:01:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Dane zmarłego z PESEL są usuwane po pewnym dość długim czasie. Nie chce
    > mi sie szukać dokąłdnie, ale nie sądzę, by to było mniej, niż 25 lat.

    Wiem, ze to niezbyt mocny arument, ale to nie ma sensu. Przeciez są
    czynności/zalezności prawne, które wykraczają poza okres tych 25. lat,
    to jaki byłby sens usuwać unikatowy identyfikator takiej osoby? To
    musiałoby byc jakieś minimum lat 70.

    --
    Marcin