  • 91. Data: 2015-07-09 08:16:25
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 23:16:43 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:

    > Natomiast przymusowe przeliczanie kredytów to dla mnie absolutne kuriozum.

    Dla nich moze byc kuriozalne ze bral kredyt w walucie w ktorej zarabia a teraz nagle
    sie to zmienilo i ma splacac w walucie ktora z dnia na dzien staje sie coraz drozsza
    albo ewentualnie zgodzic sie na jakas takze niekorzystna (bo bank bedzie probowal
    wykorzystac sytuacje) renegocjacje umowy.

  • 92. Data: 2015-07-09 09:47:25
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 07 Jul 2015 20:53:25 +0200, Trefniś wrote:

    > Hej Liwiuszu...
    > To teraz _zdradź_ nam profanom, kto na kredycie zyskuje a kto traci?
    > Śmiało!

    Myśli, że kredyt pozwoli kredytobiorcy zarobić więcej niz kosztuje nie dopuszczasz?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 93. Data: 2015-07-09 10:10:13
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    > A co w tym kuriozalnego? Jak Niemcy wprowadzali euro, to kredyty też
    > mieli nadal w DM spłacać?

    Kuriozalne jest w tym to, że po wprowadzeniu DRH, tej waluty będą dotyczyły
    całkowicie inne referencyjne oraz rynkowe stopy procentowe. I kto ma niby te
    stopy procentowe powpisywać do milionów umów - państwo greckie? Dalej, c z
    umowami pożyczek od instytucji niebankowych? Jak Jasiu pożyczył Stasiowi na
    umowę cywilnoprawną też im maja przeliczyć i ustalić jakąś nową stopę
    procentową?

    Spłata raty technicznie to sobie jak najbardziej może następować w
    drachmach, ale wg mnie po bieżącym rynkowym kursie EURDRH. Operacja
    przejścia na euro to była przygotowywana latami i obudowana przeróżnymi
    przepisami i mechanizmami.

    Tutaj się odbędzie (jeśli się odbędzie) eksperyment przeprowadzenia takiej
    operacji "na kolanie".

    Do końca tygodnia muszą to jakoś rozwiązać, w czymś muszą wypłacić
    wynagrodzenia (słyszałem o pomyśle z wekslami), bankomaty musza coś zacząć
    wypłacać. Inaczej tam się chyba zaczną zamieszki i rabowanie sklepów.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2015-07-09 10:39:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-09 o 10:10, MarekZ pisze:

> [...]
    > wynagrodzenia (słyszałem o pomyśle z wekslami), bankomaty musza coś
    > zacząć wypłacać. Inaczej tam się chyba zaczną zamieszki i rabowanie

    Cóż, problemy socjalizmu ;)

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2015-07-09 11:21:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Cóż, problemy socjalizmu ;)

    Nie tylko.
    "Bank run" to pojecie jak najbardziej z czasow nieograniczonego
    kapitalizmu,
    a calkiem niedawno w USA pracownicy federalni poszli na urlopy - bo
    budzetu nie udalo sie uchwalic, a wiec i ludziom placic nie mozna.
    A ile ci hamerykancy maja dlugu publicznego ....

    J.

  • 96. Data: 2015-07-09 11:24:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dotyczyły całkowicie inne referencyjne oraz rynkowe stopy procentowe.
    >I kto ma niby te stopy procentowe powpisywać do milionów umów -

    A widzisz jakas techniczna trudnosc ? Ustawą sie wpisze.

    > Dalej, c z umowami pożyczek od instytucji niebankowych? Jak Jasiu
    > pożyczył Stasiowi na umowę cywilnoprawną też im maja przeliczyć i
    > ustalić jakąś nową stopę procentową?

    Tez mozna ustawowo.

> [...]
    >wynagrodzenia (słyszałem o pomyśle z wekslami), bankomaty musza coś
    >zacząć wypłacać. Inaczej tam się chyba zaczną zamieszki i rabowanie

    Ano cos musza ...

    J.

  • 97. Data: 2015-07-09 13:08:44
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 8 Jul 2015 14:50:38 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Na upartego to Grecja chyba może drukować piątki, dziesiątki i dwudziestki
    > euro obecnie

    Masz jakieś źródło tej informacji, czy tylko tak przypuszczasz?
    Bo ja sądzę (przypuszczam), że kraje eurolandu mogą sobie bić tylko
    bilon, a banknoty muszą sobie kupić w EBC.
    Gdyby było inaczej, to trudno by było powstrzymać niekontrolowane
    drukowanie euro.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 98. Data: 2015-07-09 13:17:34
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 8 Jul 2015 23:16:25 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> [...]
    drozsza albo ewentualnie zgodzic sie na jakas takze niekorzystna (bo bank bedzie
    probowal wykorzystac sytuacje) renegocjacje umowy.

    W 1990 roku ludziom którzy mieli kredyty wzięte na kilkanaście procent w
    skali roku, z dnia na dzień podniesiono oprocentowanie tych kredytów do
    (AFAIR) 40% w skali miesiąca.
    Więc Państwo może wszystko :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 99. Data: 2015-07-09 13:41:28
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 08 Jul 2015 19:28:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ale kraj zmienia walutę, podobnie jak na przykład w 1995 kredyt z
    > 1000000zł zmienił się na 100zł.

    Ale tak było dlatego, że stare banknoty zachowały ważność i wszędzie
    można było płacić zarówno starymi, jak i nowymi banknotami.

    > Po prostu nie widzę sensu, aby przy zmianie waluty zostawiać stare umowy
    > w nieobowiązującej walucie. Po to jest przelicznik, aby wszystkie umowy
    > przeliczyć.

    Sens byś zobaczył, gdybyś sam komuś pożyczył EUR :)
    Przypomnij sobie okres superinflacji w Polsce u schyłku komuny. Niby
    wciąż jeszcze obowiązywała złotówka, ale wartość wszystkich prywatnych
    pożyczek była przeliczana na USD.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 100. Data: 2015-07-09 15:19:25
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > bilon, a banknoty muszą sobie kupić w EBC.
    > Gdyby było inaczej, to trudno by było powstrzymać niekontrolowane

    Szukałem na stronach ECB, ale pustki na podstronie o emisji banknotów.
    Faktycznie chyba cos mi się pomyliło i dotyczyło to emisji monet.