  • 71. Data: 2015-07-08 11:19:44
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    >Jakoś, jak nasz rząd nas zadłuża to za chiny nie potrafię wytworzyć w
    >sobie poczucia, że bardziej sobie cenię dysponowanie tymi pieniędzmi
    >niż koszt na nie wydany.

    Bo to nie o dysponowanie pieniedzmi chodzi, tylko o inwestycje -
    autostrade, most, tomograf w szpitalu pewnie byc docenil.
    Choc tak po prawdzie - budujemy je w takim tempie, ze moze by sie
    obeszlo bez kredytow ...

    >A to pewnie głównie dlatego, że dysponuje kto inny (ośmiorniczki,
    >tanie linie, autostrady zamiast 2x więcej dróg szybkiego ruchu,

    No, za osmiorniczki "podatnik nie placil" :-)
    Zreszta pieniadze w wiekszosci zostaly w kraju, ucieszyli sie
    kelnerzy, kucharze, restaurator ...

    Drog przybywa, ale malo. Tanie linie ... dzieki nim masz mniejszy ruch
    na drogach i mozliwosc zaparkowania :-)

    >niedochodowe stadiony, podobno 4 razy więcej urzędników niż za
    >Jaruzelskiego) a koszt spada na nas (ile to już ten chwilowo wyższy
    >VAT mamy ?).

    Uwazaj, bo pomysli jeszcze ktos, ze za Jaruzelskiego mielismy swietnie
    prosperujacy kraj :-)
    Urzednikow moze i przybylo - wtedy zobacz, ze np emeryture naliczal
    zaklad pracy.

    A z drugiej strony - produkcja to teraz zajecie dla 5% spoleczenstwa.
    Czesc ulokuje sie z potrzebnych uslugach.
    Wiekszosc trzeba jakos zatrudnic w systemie redystrybucji dobr ... np
    na urzednikow.
    Co prawda to najgorszy sposob, bo urzednik bedzie wymagal jeszcze
    wiecej

    >Raz miałem okazję widzieć urzędników przy pracy. W pokoju kilkunastu
    >urzędników i jeden klient (ja). Kazali poczekać. Zanim po 20 minutach
    >ktoś znalazł czas to 4 razy przechodzili koło mnie z czajnikiem po
    >wodę.

    Przerwa sniadaniowa ?
    Bo z drugiej strony - rejestruje np samochod i widze ile maja roboty.
    Nie op* sie.
    Aczkolwiek nie zawsze - mamy np system numerkowy, mam ten numerek, za
    biurkami siedzi ich cos 5 i nic nie robi ... a moj numerek nie jest
    wolany.
    Nie wiem o co chodzi.

    Oczywiscie mozna by im tez uproscic robote, zarejestrowac pojazd, 5
    roboczominut powinno wystarczyc.

    J.

  • 72. Data: 2015-07-08 14:22:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Jul 2015 11:06:36 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Zamienić przymusowo nie powinni. Ale mogą umożliwić wypłaty w DRH 1:1
    > każdej ilości, jeśli ktoś chce. A w EUR limity wypłat będzie im trudno
    > szybko znieść, bo skąd euro maja brać?

    Wyraźnie zapominasz o drugiej (zresztą chyba trudniejszej) stronie
    bankowej układanki. Co ze spłatą kredytów?

  • 73. Data: 2015-07-08 14:28:31
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > Wyraźnie zapominasz o drugiej (zresztą chyba trudniejszej) stronie
    > bankowej układanki. Co ze spłatą kredytów?

    Nie no, nie zapominam. Kredyty muszą być spłacane w euro. Albo w posiadanych
    euro albo w nabytych na wolnym rynku za drachmy albo spłata w drachmach i
    bank przelicza po kursie rynkowym. To jest wariant podstawowy.

    Naturalnie banki powinny umożliwić przewalutowanie kredytu na DRH, związane
    z aneksowaniem umowy z naturalnie rynkową stopą procentową dla DRH albo z
    indeksowaniem do EUR.

    To wszystko naturalnie nie będzie takie proste jak w dwuzdaniowym opisie,
    ale nikt nie pisał, że będzie łatwo wyzwolić się od euro.

  • 74. Data: 2015-07-08 14:32:39
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    a.pl...

    > taaa ... lot nad przepascia :-)

    Muszą. Albo teraz albo przy jakiejś kolejnej okazji, bardzo niedługo potem.
    Ja wiem, że instytucje finansowe uważają, że da się utrzymać obecne status
    quo nieskończenie długo, ale intuicja mi podpowiada, że nie.

    > czyli ruski bank ? Nie ukradna, ale i nie wyplaca ?
    > Kto chce, niech trzyma dalej na euro na koncie, komu sie spieszy - moze
    > wyplacic w drh i stracic ... na razie przewidujesz 30% straty.
    > To nie lepszy ten 8% podatek ?

    Nie lepszy. Bo to otwarcie nowego rozdania. A propozycja wierzycieli niczego
    nie zmienia tylko po raz kolejny transferuje środki od obywateli do
    instytucji finansowych.

    > Jakich splat chyba chciales napisac, bo dlugi maja :-)

    Tak, tak, miałem na myśli "jakich spłat". :-)

  • 75. Data: 2015-07-08 14:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >posiadanych euro albo w nabytych na wolnym rynku za drachmy albo
    >spłata w drachmach i bank przelicza po kursie rynkowym. To jest

    I to wszystko zmierza do tego, ze :
    -ludziom obnizamy wyplaty,
    -wprowadzamy podatek od oszczednosci.

    Nie prosciej ? Oczywiscie to nie zapewnia mozliwosci wlasnego druku
    pieniedzy, ale jak pisalem - IMO - na dlugo nie starczy :-)

    >To wszystko naturalnie nie będzie takie proste jak w dwuzdaniowym
    >opisie, ale nikt nie pisał, że będzie łatwo wyzwolić się od euro.

    Byloby znacznie latwiej, gdyby robic to w stabilnej gospodarce, a nie
    takiej
    co stala nad przepascia i zrobila jeszcze milowy krok naprzod ...

    J.

  • 76. Data: 2015-07-08 14:50:38
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    >
    > Nie prosciej ? Oczywiscie to nie zapewnia mozliwosci wlasnego druku
    > pieniedzy, ale jak pisalem - IMO - na dlugo nie starczy :-)

    Na upartego to Grecja chyba może drukować piątki, dziesiątki i dwudziestki
    euro obecnie, nie wiem jak to dokładnie technicznie wygląda, chyba są jakieś
    okresowe limity, ale nie wiem czy roczne czy np. 5-letnie.

    Wg mnie Europa nie ma kompletnie pomysłu na Grecję, sama sobie ten problem
    wypracowała, panicznie boi się jej ucieczki ze strefy euro, a jednocześnie
    zdaje sobie sprawę, że dawanie im kasy to 100% wtopy. W takim przypadku do
    coraz większej ilości ludzi będzie docierała fikcja funkcjonującego systemu
    finansowego.

    Tak czy inaczej to wg mnie początek końca, ale większe szansę dałbym
    przetrwaniu EU w przypadku wyjścia Grecji ze strefy.

  • 77. Data: 2015-07-08 14:53:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-08 o 14:28, MarekZ pisze:
> [...]
    > posiadanych euro albo w nabytych na wolnym rynku za drachmy albo spłata
    > w drachmach i bank przelicza po kursie rynkowym. To jest wariant

    Dlaczego "muszą być spłacane w euro"? Waluta kraju się zmienia, to i
    zobowiązania wyrażone w tej walucie muszą być przeliczone na nową.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2015-07-08 14:58:00
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    > Dlaczego "muszą być spłacane w euro"? Waluta kraju się zmienia, to i
    > zobowiązania wyrażone w tej walucie muszą być przeliczone na nową.

    Umowa kredytowa nie została zawarta z krajem tylko z instytucją udzielającą
    kredytu.

  • 79. Data: 2015-07-08 15:06:40
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 8 lipca 2015 14:58:00 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:

    > Umowa kredytowa nie została zawarta z krajem tylko z instytucją udzielającą
    > kredytu.

    a jak to dziala w druga strone?

    Powiedzmy ze mam kredyt w PLN i wchodzimy do EUR.
    Tez beda aneksy itp czy to pojdzie z automatu?
    Jesli z automatu to jak - warunki sie zmieniaja.
    Jesli nie z automatu to banki bede mialy sporo papierkowej roboty (kosztow)
    i ludzie tez.

  • 80. Data: 2015-07-08 15:36:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >Jesli z automatu to jak - warunki sie zmieniaja.
    >Jesli nie z automatu to banki bede mialy sporo papierkowej roboty

    Z automatu w drodze ustawy.
    Ale ... jakos trzeba przeliczyc te zlotowki na euro, sklepy powinny w
    pewnym okresie podwojne ceny podawac, to moze i banki tez ...

    J.