  • 1. Data: 2007-09-03 10:43:03
    Temat: "Hakowanie" kart płatniczych
    Od: Tolo <t...@g...com>

    Dzisiaj próbowałem dojść do porozumienia z pewną panią, będącą
    pracownikiem banku BZWBK.
    Chciałem zrezygnować z ubezpieczenia karty debetowej, które IMHO się
    nie opłaca. Zamiast tego chciałem ustalić mniejszy dzienny limit
    wypłat z karty. Wniosek o rezygnację z ubezpieczenia wypełniłem, ale
    jak zapytałem o zmniejszenie dziennego limitu wypłat z karty to
    najpierw coś mówiła, że to tylko na wniosek i za zgodą dyrektorki,
    później w komputerze jednak znalazła taką opcję i jak twierdzi -
    zmniejszyła dzienny limit na taki jaki chciałem.

    Ale co to ma wspólnego z "hakowaniem" kart. A mianowicie pani mnie
    poinformowała, że pomimo ustalonego limitu haker może "wyciągnąć"
    pieniądze co do grosza, bez względu na limit, że to przez Internet oni
    działają, że to to i tamto (odniosłem wrażenie, że kobieta sama nie
    wie co mówi). I próbowała mnie przekonać, żebym został przy tym
    ubezpieczeniu. Jak powiedziałem, że wiem jak ciężko wyciągnąć
    pieniądze od ubezpieczalni to dała se spokój z wciskaniem mi kitu.

    Z tego co ja wiem to debetówkami w Internecie płacić się nie da,
    jedynie można dokonywać operacji bezgotówkowych i pobierać pieniądze z
    bankomatu. A przecież tutaj wysokość tych transakcji ogranicza dzienny
    limit i nie da się wyciągnąć więcej pieniędzy niż poza wysokość
    limitu.

    Może się jednak mylę, ale wydaje mi się, że ta pani z BZWBK nie była
    obeznana w temacie a to ubezpieczenie to chciała mi wkręcić bo pewnie
    bank ma z tego jakąś prowizję od ubezpieczalni.

    Jak Wy uważacie?

  • 2. Data: 2007-09-03 11:00:57
    Temat: Re: "Hakowanie" kart płatniczych
    Od: Paul_Nitze <a...@g...com>

    1. "Z tego co ja wiem to debetówkami w Internecie płacić się nie da"

    Da się.

    2. "A przecież tutaj wysokość tych transakcji ogranicza dzienny
    limit i nie da się wyciągnąć więcej pieniędzy niż poza wysokość
    limitu."

    W skrajnym przypadku, gdyby trx byla puszczona offlineowo to limit
    moglby zostac przekroczony. Natomiast w poscie .owa o transakcjach
    MOTO a te podlegają autoryzacji zawsze, więc pani racji nie ma.

  • 3. Data: 2007-09-03 11:24:49
    Od: Tolo <t...@g...com>

    On 3 Wrz, 13:00, Paul_Nitze <a...@g...com> wrote:
    > 1. "Z tego co ja wiem to debetówkami w Internecie płacić się nie da"

    > Da się.

    Ale tymi z BZWBK bynajmniej chyba się nie da? O ile się orientuję to
    tylko nieliczne banki umożliwiają płacenie w Internecie za pomocą Visa
    Electron.

    > W skrajnym przypadku, gdyby trx byla puszczona offlineowo to limit
    > moglby zostac przekroczony. Natomiast w poscie .owa o transakcjach
    > MOTO a te podlegają autoryzacji zawsze, więc pani racji nie ma.

    Offlineowo o ile wiem to tylko kredytówki. Ale może debetowe też.
    Zresztą offlineowo to tylko na podpis chyba? Więc zawsze można
    udowodnić, że to nie mój w razie hipotetycznej kradzieży.

  • 4. Data: 2007-09-03 16:25:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tolo <t...@g...com> writes:

    > Ale tymi z BZWBK bynajmniej chyba się nie da? O ile się orientuję to
    > tylko nieliczne banki umożliwiają płacenie w Internecie za pomocą Visa
    > Electron.

    Liczne. Czy BZWBK to nie wiem.

    > Offlineowo o ile wiem to tylko kredytówki. Ale może debetowe też.
    > Zresztą offlineowo to tylko na podpis chyba? Więc zawsze można
    > udowodnić, że to nie mój w razie hipotetycznej kradzieży.

    To zalezy od rozmaitych ustawien, ale w skrajnym przypadku moze byc
    offline (w stosunku do srodkow na rachunku, limity moga, choc nie
    musza, byc uwzgledniane) i z PINem. Aczkolwiek to chyba nie jest
    standard.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2007-09-03 16:25:49
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Tolo pisze:

    > Ale tymi z BZWBK bynajmniej chyba się nie da? O ile się orientuję to
    > tylko nieliczne banki umożliwiają płacenie w Internecie za pomocą Visa
    > Electron.

    Debetowe są nie tylko "electrony", "maestro" i inne karty płaskie.
    Istnieją "pełnowartościowe" _wypukłe_ karty debetowe,
    np. Visa Classic Multibanku.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

  • 6. Data: 2007-09-03 20:40:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tolo wrote:

> [...]
    > pieniądze co do grosza, bez względu na limit, że to przez Internet oni
    > działają, że to to i tamto (odniosłem wrażenie, że kobieta sama nie

    Doskonale wiedziała co mówi.

    > Z tego co ja wiem to debetówkami w Internecie płacić się nie da,

    da się. Zależy do karty.

> [...]
    > bankomatu. A przecież tutaj wysokość tych transakcji ogranicza dzienny
    > limit i nie da się wyciągnąć więcej pieniędzy niż poza wysokość

    Minuta przed północa i i po północy to dwa różne dni, po za tym
    transakcje mogą schodzić przez kilka dni.

  • 7. Data: 2007-09-04 07:35:48
    Od: MM <m...@k...chip.pl>

    On 3 Wrz, 13:24, Tolo <t...@g...com> wrote:
> [...]
    >

    > Ale tymi z BZWBK bynajmniej chyba się nie da? O ile się orientuję to
    > tylko nieliczne banki umożliwiają płacenie w Internecie za pomocą Visa

    Mam allekartę w BZWBK. Da się

    MM

  • 8. Data: 2007-09-04 16:25:47
    Od: "se" <s...@s...org>

    Offlineowo o ile wiem to tylko kredytówki.

    Nie, debetowa wypukła to umożliwia. Poza tym bzwbk ma obecnie najlepszy i
    jedyny w Posce system bezpieczeństwa dla płatności internetowych kartami,
    też debetowymi, poprzez potwierdzanie każdej operacji kodem jednorazowym
    (verified by visa, albo 3d secure). Oczywiście jeśli ubezpieczenie karty nie
    przekracza 5 zł miesięcznie i jego warunki są dobre, to warto to zrobić.