  • 11. Data: 2006-08-20 22:24:12
    Temat: Re: Ile może dorobić rencista?
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Artur napisał(a):

    > *Może* zadeklarować inną, wyższą podstawę - pytanie tylko - po co?
    >
    > No i najistotniejsze - mówimy o działalności gospodarczej tego rencisty czy
    > o dochodach z tytułu umowy o pracę, dzieło, zlecenia?

    Umowa o pracę. 2000 zł brutto.

    Pozdrawiam,
    Marta

    Ps. Jestem siostrą cioteczną Kaji. Przyjechałam do niej na urlop z
    Kołobrzegu i piszę z jej konta. Mój mąż jest na rencie i właśnie ma
    zacząć pracować w państwowej instytucji.

  • 12. Data: 2006-08-21 06:42:21
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 21 Aug 2006 00:24:12 +0200, Kaja napisał(a):

    > Umowa o pracę. 2000 zł brutto.

    No to nie ma zastosowania to ci napisałem poprzednio w tym przypadku.
    Podstawą oZUSowania jest jego fizyczny przychód .... i renta podlegała
    będzie zmniejszeniu lub zawieszeniu.
    To co przytoczyłem dotyczy rencistów którzy prowadzą DG - oni mogą i po
    200tys miesięcznie uzyskiwać - a i tak renta im nie ulegnie zawieszeniu.

  • 13. Data: 2006-08-21 10:17:48
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > To co przytoczyłem dotyczy rencistów którzy prowadzą DG - oni mogą i po
    > 200tys miesięcznie uzyskiwać - a i tak renta im nie ulegnie zawieszeniu.

    Dziękuję.
    Dodzwoniłam się dzisiaj do ZUS-u i powiedzieli mi, że rencista może (bez
    zawieszenia renty) dorobić 1771 zł. m-cznie.

    Pozdrawiam,
    Marta