  • 1. Data: 2006-08-17 17:21:07
    Temat: firma windykacyjna
    Od: "-" <d...@g...pl>

    Otrzymalem listownie nakaz do zaplaty calej kwoty dlugu od firmy
    windykacyjnej (chodzi o niezaplacony rachunek telefoniczny i naliczona z
    tego tytulu kare). Jakie sa uprawnienia firmy windykacyjnej, i jakie sa moje
    prawa i obowiazki jako dluznika, tzn:

    1. Czy firma windykacyjna ma obowiazek rozlozyc mi naleznosc na dogodne _dla
    mnie_ raty -tzn takie, jakie bede w stanie splacac?

    2. Jesli nie ma obowiazku rozlozenia na raty, a ja nie wplace rzadanej
    naleznosci w terminie -jakie sa tego konsekwencje dla mnie (zajecie majatku
    itp)?

    Dodam, ze jestem studentem, jestem zameldowany u rodzicow, a w czasie
    studiow mieszkam na kwaterze. W zwiazku z tym nie mam stalego
    zatrudnienia -czyli dochodu, nie mam majatku (samochod, mieszkanie itp).
    Jestem w stanie placic miesiecznie maksymalnie kilkadziesiat zl, alug to
    ponad 900zl. Prosze o rade, jak to zalatwic.

  • 2. Data: 2006-08-17 17:49:57
    Temat: Re: firma windykacyjna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "-" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy firma windykacyjna ma obowiazek rozlozyc mi naleznosc na dogodne _dla
    > mnie_ raty -tzn takie, jakie bede w stanie splacac?

    Nie. Z regóły, to nawet nia ma takiego prawa, bo wierzycielem nadal jest firma
    telekomunikacyjna, a nie oni. Ich zdanie w tym zakresie jest niestotne.

    > 2. Jesli nie ma obowiazku rozlozenia na raty, a ja nie wplace rzadanej
    > naleznosci w terminie -jakie sa tego konsekwencje dla mnie (zajecie majatku
    > itp)?

    Żadnych konsekwencji z tego tytułu nie będzie. Muszą Cię pozwać do sądu, uzyskać
    prawomocny tytuł wykonawczy i udać się z nim do komornika. Komornik dopiero może
    już coś tam zajmować. Tyle, że za te wszystkie czynności Ty zapłacisz.

  • 3. Data: 2006-08-17 18:00:12
    Od: "-" <d...@g...pl>

    > Nie. Z regóły, to nawet nia ma takiego prawa, bo wierzycielem nadal jest
    > firma telekomunikacyjna, a nie oni. Ich zdanie w tym zakresie jest
    > niestotne.

    Przepraszam, nie napisalem: dodatkowo otrzymalem list od firmy
    telekomunikacyjnej:

    "Zawiadamiamy, ze zgodnie z art 509 KC, z dniem 31/07/06 wierzytelnosci
    wobec [ja] z tytulu uslug (...), zgodna co do zasady i bezsporna w wysokosci
    [kwota] wraz z wszelkimi zwiazanymi z nia prawami, w tym przedewszystkim z
    odsetkami ustawowymi zostala przelana na rzecz [adres firmy w Koszalinie].
    Wplaty na poczet powyzszej wierzytelnosci nalezy dokonywac wylacznie na
    rachunek [nr konta]."

    Rozumiem, ze firma windykacyjna odkupila ,oj dlug od firmy
    telekomunikacyjnej -i teraz jestem winny wlasnie firmie windykacyjnej?

> [...]
    > uzyskać prawomocny tytuł wykonawczy i udać się z nim do komornika.
    > Komornik dopiero może już coś tam zajmować. Tyle, że za te wszystkie
    czyli napisac do nich o ratach, samemu splacac po tyle, ile mnie stac (i
    zachowywac dowody wplaty z poczty), czy moze cos innego zrobic?

  • 4. Data: 2006-08-17 18:28:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    - wrote:
    > Otrzymalem listownie nakaz do zaplaty calej kwoty dlugu od firmy
    > windykacyjnej (chodzi o niezaplacony rachunek telefoniczny i naliczona z
    > tego tytulu kare). Jakie sa uprawnienia firmy windykacyjnej, i jakie sa

    Nawet mniejsze, niż wierzyciela - mogą się tylko domagać zwrotu
    należności plus ewentualne odsetki od dnia doręczenia listem poleconym
    za potwierdzeniem odbioru wezwania do zapłaty.
    [ciach]

    > Dodam, ze jestem studentem, jestem zameldowany u rodzicow, a w czasie
    > studiow mieszkam na kwaterze. W zwiazku z tym nie mam stalego
    > zatrudnienia -czyli dochodu, nie mam majatku (samochod, mieszkanie itp).

    Skoro niczego nie masz, to ewentualny komornik nie miałby niczego do
    zajęcia.

    > Jestem w stanie placic miesiecznie maksymalnie kilkadziesiat zl, alug to
    > ponad 900zl. Prosze o rade, jak to zalatwic.

    Zanim się zaoferujesz windykatorkowi z jakimikolwiek ratami powiedz, jak
    stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.

  • 5. Data: 2006-08-17 19:33:02
    Od: "-" <d...@g...pl>

    > Nawet mniejsze, niż wierzyciela - mogą się tylko domagać zwrotu
    > należności plus ewentualne odsetki od dnia doręczenia listem poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru wezwania do zapłaty.

    czyli ta suma, ktora mi przysla poleconym (jesli przysla, bo narazie jest
    list zwykly do skrzynki) moze byc powiekszona o odsetki od dnia odebrania
    przeze mnie ewentualnego listu poleconego?

    > Zanim się zaoferujesz windykatorkowi z jakimikolwiek ratami powiedz, jak
    > stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    > windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.

    chodzi o powstanie dlugu - list od operatora telefonii o zerwaniu ze mna
    umowy z powodu niezaplacenia w terminie rachunku, czy od momentu przekazania
    sprawy windykatorowi, czy chodzi o jeszcze inna date?

  • 6. Data: 2006-08-17 19:35:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    - napisał(a):

> [...]
    > czyli napisac do nich o ratach, samemu splacac po tyle, ile mnie stac (i
    > zachowywac dowody wplaty z poczty), czy moze cos innego zrobic?

    Najprościej będzie zadzwonić do tej firmy windykacyjnej i powiedzieć co
    i jak. Powinni się zgodzić na spłacanie zadłużenia w ratach.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2006-08-17 19:36:25
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    > windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.

    o, wlasnie jestem w takiej sytuacji. mam dlug starszy niz 2 lata
    (ale nie 3). ja dlugu nie uznaje. tepsa przerzucila wierzytelnosc
    na firemke: http://www.eos-ksi.pl/zv
    nie przysylajac zreszta ani razu informacji o dlugu
    (rozstalismy sie z Tepsa 31 kwietnia 2004) wiec moga sie sie
    czepiac czegokolwiek co powstalo przed tym terminem.

    zastanawiam sie, jak ich spuscic wlasnie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-08-17 21:05:40
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zanim się zaoferujesz windykatorkowi z jakimikolwiek ratami powiedz, jak
    > stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    > windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.

    Jestes pewien ze nie 3 lata?

  • 9. Data: 2006-08-17 21:50:49
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    - napisał(a):
    > chodzi o powstanie dlugu - list od operatora telefonii o zerwaniu ze mna
    > umowy z powodu niezaplacenia w terminie rachunku, czy od momentu
    > przekazania sprawy windykatorowi, czy chodzi o jeszcze inna date?

    Chodzi o datę wymagalności, czyli innymi słowy jaki był termin zapłaty.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-08-17 21:59:40

    > Jestes pewien ze nie 3 lata?

    to raczej dla mnie nieistotne, bo przez ten dlug nikomu z rodziny nie chca
    dac telefonu -wiec chyba lepiej to splacic.