    Date: Mon, 20 Apr 2015 18:43:22 +0200
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jak chronić drewniane schody?

    Wewnętrzne. Namawiali mnie na marmur, ja się uparłem na drewno i teraz
    trochę żałuję gdy widzę, jak stopniowo przybywa rys. Są różne nakładki
    chroniące, dywanowe lub z folii samoprzylepnej. Czy ktoś to używa?

    *Dywanowe - średnia ozdoba, i podobno pod nakładką zbiera się syf i też
    matowi schody.
    *Przezroczysta folia - chyba bym nie umiał na tak dużej powierzchni
    nakleić równo i bez pęcherzyków. Poza tym na zdjęciach w necie widać, że
    mimo że przezroczysta, to odróżnia się od stopnia.

    Czy jest coś innego? Może jakiś super twardy lakier? Jak to można
    zabezpieczyć na długie lata?