  • 1. Data: 2006-08-17 15:01:36
    Temat: Wysokosc i zwrot kosztow procesu - prosba
    Od: "Setes" <s...@p...com>

    Witam,

    Mam prosbe o pomoc w ustaleniu i ew. odzyskaniu IMHO naleznych kosztow
    procesowych.
    Ostatnio procesowalem sie z PZU (sprawa za niewyplacona czesc odszkodowania
    za naprawe samochodu). Sprawe wygralem, dzieki pewnej Pani radczyni prawnej,
    ktora mnie reprezentowala oficjalnie przed sadem.
    Pani ta, po zakonczeniu procesu i zainkasowaniu reszty honorarium nie jest
    juz zainteresowana wyjasnieniem sprawy w sadzie (mimo moich prosb) :-(
    Otoz Sad zasadzil wyplacenie mi przez PZU kwoty 8 tys zl z groszami +
    odsetki. Dodatkowo zasadzil na moja rzecz 1638 zl tytulem zwrotu kosztow
    procesu. Oprocz tego nakazal pobrac od PZU i ode mnie jakies tam pieniazki
    tytulem brakujacej czesci wpisu sadowego.
    Problem polega na tym ze ja wydalem:

    na wpis ~500 zl
    na bieglego ~900 zł
    + znaczki skarbowe
    radca prawny 2000 zl

    - to daje sume ok. 1400 zl. Sad zasadzil zwrot 1638 zl.

    Teraz nie wiem wydaje mi sie ze te 200 zl to troche malo na koszta radcy
    prawnego ?
    Wiem ze moge napisac do sadu zazalenie, ale nie wiem za bardzo jak ma ono
    wygladac, no i ile tak naprawde sad powinien zasadzic tytulem kosztow
    adwokackich ?

    Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie sugestie
    Pawel,

  • 2. Data: 2006-08-17 15:06:17
    Temat: Re: Wysokosc i zwrot kosztow procesu - prosba
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Setes napisał(a):
> [...]
    > Wiem ze moge napisac do sadu zazalenie, ale nie wiem za bardzo jak ma ono
    > wygladac, no i ile tak naprawde sad powinien zasadzic tytulem kosztow

    §2, 4 i 6 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z 28 września 2002
    roku w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez
    Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego z
    urzędu
    Wysokość zasądzanego przez sąd wynagrodzenia pełnomocnika zależy od
    wartości przedmiotu sprawy.

    KG

  • 3. Data: 2006-08-17 15:29:59
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

> [...]
    > urzędu
    > Wysokość zasądzanego przez sąd wynagrodzenia pełnomocnika zależy od

    a czy pani mecenas żądała kosztów zastępstwa ?

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2006-08-17 15:34:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marek Radwański napisał(a):
    > a czy pani mecenas żądała kosztów zastępstwa ?

    chyba masz rację, zasugerowałem się, że jednak coś zasądził

    KG

  • 5. Data: 2006-08-17 19:19:59
    Od: "Setes" <s...@a...com>

    > chyba masz rację, zasugerowałem się, że jednak coś zasądził

    Dziekuje wam za odpowiedzi.
    Hmmm, tak mysle czy doswiadczony prawnik (p. mecenas zajmuje sie tylko
    sprawami przeciw firmom ubezpieczeniowym) moze zapomniec o tym zeby zazadac
    kosztow zastepstwa ?
    Jesli tak - czy mam jakies szanse zeby cokolwiek od pozwanego wydusic, no i
    jak ewentualnie do tego sie zabrac ?
    Jesli jednak zazadala, wowczas moglaby to byc pomylka Sadu, zdaza sie to ?
    Sprobuje uzyskac (nie wiem czy dobrze okresle) odpis pozwu i wowczas chyba
    wszystko byloby jasne.

    Pozdrawiam i licze na pomoc ;-)
    Pawel
    P.S.
    Po jakiejs przerwie probowalem znowu skontaktowac sie z Pania mecenas,
    niestety bezskutecznie. W zwiazku z tym jestem zdany sam na siebie ;-)

  • 6. Data: 2006-08-17 19:29:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Setes napisał(a):

    > Jesli tak - czy mam jakies szanse zeby cokolwiek od pozwanego wydusic, no i
    > jak ewentualnie do tego sie zabrac ?

    Od pozwanego nie masz szans. Ale masz duże szanse w stosunku do pani
    mecenas, o ile rzeczywiście zapomniała złożyć wniosku o przyznanie
    kosztów lub wniosku o uzupełnienie wyroku, jeśli taki wniosek złożyła, a
    sąd go pominął.

    > Jesli jednak zazadala, wowczas moglaby to byc pomylka Sadu, zdaza sie to ?

    Zdarza się, ale pani mecenas w takim wypadku nie powinna być bezczynna.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-08-17 19:41:06
    Od: "Setes" <s...@a...com>

> [...]
    > lub wniosku o uzupełnienie wyroku, jeśli taki wniosek złożyła, a sąd go

    - hmmm, to moze tlumaczyc dlaczego mnie unika ! ;-)

    > Zdarza się, ale pani mecenas w takim wypadku nie powinna być bezczynna.

    - no wlasnie, jestem troche zdegustowany jej postawa

    Chyba ostatnie pytanie, (przepraszam ale "zielony" jestem) jak uzyskac od
    Sadu kopie pozwu ? Czy poprostu napisac podanie i zlozyc zaopatrzone w
    znaczek skarbowy ? Czy jak ?

    Pozdrawiam
    Pawel,

  • 8. Data: 2006-08-18 06:01:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Chyba ostatnie pytanie, (przepraszam ale "zielony" jestem) jak uzyskac od
    > Sadu kopie pozwu ? Czy poprostu napisac podanie i zlozyc zaopatrzone w
    > znaczek skarbowy ? Czy jak ?

    1) Za darmo możesz przeglądać akta swojej sprawy w kancelarii sądu
    2) Możesz złożyc wniosek o ksero - stawka chyba 2 PLN za stronę

  • 9. Data: 2006-08-18 07:23:37
    Od: "Setes" <s...@p...com>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Za darmo możesz przeglądać akta swojej sprawy w kancelarii sądu
    > 2) Możesz złożyc wniosek o ksero - stawka chyba 2 PLN za stronę

    Serdeczne dzieki za pomoc

    Pozdrawiam
    Pawel,

  • 10. Data: 2006-08-18 07:41:18
    Od: stern <s...@0...pl>

    William napisał(a):

    > 1) Za darmo możesz przeglądać akta swojej sprawy w kancelarii sądu
    > 2) Możesz złożyc wniosek o ksero - stawka chyba 2 PLN za stronę

    1 zł/strona

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911