  • 1. Data: 2018-04-24 08:56:01
    Temat: Mocowanie elementów na płaskim betonowy dachu ze styropapą.
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam!

    Mam okazję załapać się na dotację do fotowoltaiki.
    Najkorzystniej byłoby ją zamontować na dachu domu (VAT 8%, najlepsze warunki
    słoneczne) ale pojawia się problem.

    Dom to typowy klocek lat 70 z płaskim dwupoziomowym dachem betonowym. Konstrukcja
    dachu (jak słyszałem, bo nie budowałem tego domu) to strop pokoi z betonu, no to
    wysypany luźny żużel a na nim cienka warstwa chudego betonu pokrytego papą.Kilka lat
    temu dla ocieplenia pokryłem dach styropapą wykończoną papą termozgrzewalną.

    Zastanawiam się, w jaki sposób można bezpiecznie, bez przecieków i zerwania dachu
    podczas wichury zamocować ogniwa (lub cokolwiek) na takim dachu?
    Mocowanie musiało by być na kilkunasto centymetrowych kołkach zamocowanych w
    niepewnym chudym betonie. Podczas wiatru całość na pewno będzie ruszać się wraz z
    tymi kołkami. Jak zapewnić szczelność dachu wokół kołków. Dodatkowo ze względu na
    niewielkie nachylenie dachu panele będą musiały być zamontowane pod kątem i będą
    narażone na podmuchy wiatru wyrywające je z dachu.

    Jest jakaś metoda na rozwiązanie tego problemu?

    Adam

  • 2. Data: 2018-04-24 12:50:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jakas kalkulacje zrobiles? Warto? Bo dla tego zeby dostac dotacje moze nie byc
    warto.

  • 3. Data: 2018-04-24 14:38:24
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 12:50:21 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > A jakas kalkulacje zrobiles? Warto? Bo dla tego zeby dostac dotacje moze nie byc
    warto.

    Dofinansowanie to max 14100 zł, ale sam muszę zapłacić VAT (na domu 8%, na domku
    gospodarczym lub ziemi 23%) oraz prace/elemty dodatkowe, obowiązkowo ubezpieczyć,
    robić przeglądy i naprawiać w razie awarii przez 5 lat.
    Firma wstępnie wyceniła ( bo i tak był potrzebny audyt OZE w zgłoszeniu) na ok 20000
    zł.

    Adam

  • 4. Data: 2018-04-24 15:01:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz policz ile pradu z tego zrobisz. Mozesz w uproszczeniu przyjac ze wyprodukujesz
    tyle pradu w kilowatogodzinach ile watow maja nominalnie ogniwa. Np ogniwa 1000W
    rocznie 1000kWh.

  • 5. Data: 2018-04-24 17:51:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 14:38 <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Firma wstępnie wyceniła ( bo i tak był potrzebny audyt OZE w zgłoszeniu)
    > na ok 20000 zł.

    Jaka moc/ilość ogniw? - u mnie (zach Mazowsze) wszelkie tego typu
    "dotacje" to było do tej pory szukanie jeleni. Przelicz 3x razy czy Ci się
    to na pewno opłaci...

    TG

  • 6. Data: 2018-04-24 21:04:27
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 17:51:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Jaka moc/ilość ogniw? - u mnie (zach Mazowsze) wszelkie tego typu
    > "dotacje" to było do tej pory szukanie jeleni. Przelicz 3x razy czy Ci się
    > to na pewno opłaci...
    >

    > TG

    Wymagane co najmniej 10 ogniw 280W czyli około 3 kW i falownik raczej 3-fazowy.
    Może ktoś orientuje się ile kosztuje rocznie ubezpieczenie i przegląd, bo może to
    zjeść cały zysk. Rocznie zużywam ok. 4000 kWh

    No i co sądzicie o mocowaniu do mojego typu dachu.
    Wycięcie kilku kawałków styropapy, przygotować łączniki z kawałków blachy z otworami
    do zamocowania na kilka kołków i przyspawanym trzpieniem (płaskownik/kątownik/rurka)
    wystającym ponad styropapę do którego mocowany byłby stelaż ogniw, zakrycie wyciętą
    styropapą i jakoś uszczelnić wystający trzpień, tylko właśnie jak ?

    Adam

  • 7. Data: 2018-04-24 21:21:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 21:04:30 UTC+2 użytkownik a...@p...onet.pl
    napisał:

    > Wymagane co najmniej 10 ogniw 280W czyli około 3 kW i falownik raczej 3-fazowy.

    Optymistycznie patrząc ok 1000kWh rocznie uzyskasz. Na pln to ok 500zł pewnie

    > No i co sądzicie o mocowaniu do mojego typu dachu.
    Przy takim niepewnym dachu szedłbym w kierunku montowania tego ustrojstwa na jakiś
    szynach metalowych/metalowej kratownicy zamontowanej końcami do ścian bocznych.
    Kilka/ kilkanaście cm nad dachem żeby ta konstrukcja była- ew tylko w kilku miejscach
    podpierała się o dach
    Dziurawienie mocowaniem czegokolwiek płaskiego dachu to proszenie sie o duże kłopoty
    Ale trudno radzić nie widząc na żywo budynku
    Zaproś kogo kumatego z okolicy żeby temat obadał na miejscu
    A najlepiej firme która to montować będzie to od razu cene poznasz
    Bo wcale nie musi byc tanie

  • 8. Data: 2018-04-24 23:51:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiecej uzyska. Tak pomiedzy 2500-3000kWh.

  • 9. Data: 2018-04-25 07:14:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 23:51:25 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wiecej uzyska. Tak pomiedzy 2500-3000kWh.

    Racje masz, mój błąd

  • 10. Data: 2018-04-25 17:41:20
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam

    > Jest jakaś metoda na rozwiązanie tego problemu?
    Sposób jest, ale wcale ci się nie spodoba.
    T zasadzie można by przymocować elementy konstrukcji do stropu.Potem tylko pręty
    przez żużel i wierzchni beton.Tyle, że nie wiem jak ten strop jest zrobiony, więc ja
    bym tego bym nie ryzykował.Zostaje tylko konstrukcja z profili, przymocowana do ścian
    i rusztowanie na dachu.Szczyt urody to nie będzie, ale przy takiej konstrukcji nic
    innego stabilnego mi do głowy nie przychodzi.
    Ale może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
    Pozdro.abomito?