  • 91. Data: 2014-07-25 10:41:14
    Temat: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 10:26:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Zatem jeśli ma taką zaletę, to można ją wykorzystać dla oszczędności na
    > ogrzewaniu -- tj. pędzić niżej instalację, bo mury tak nie będą chłonąć jak
    > w klasycznej ścianie. Twierdzenie, że z tego tutułu nie można w ogólnym
    > rachunku wypracować oszczędności na CO jest naginaniem faktów -- delikatnie
    > mówiąc. :P

    Panie teoretyk a liczyles w ogole jakie to moga byc oszczednosci ?
    Zrobiles kiedys choc jedno OZC i widziales wyniki ile energii idzie
    w grunt? Odejmij od tego jeszcze wszystkie podlogi na gruncie to wyjda
    pojedyncze Waty warte pare zlotych w skali sezonu :-) Juz Ci to chyba
    Ergie ladnie wyjasnil ze beton w tym thermomurze przewodzi znacznie lepiej
    cieplo niz ytong czy ceramika poryzowana wiec to jest akurat raczej
    wada tego systemu niz zaleta :)

    > Dlaczego zakładasz, że cena na stronie z Thermomurem to cena sztywna i
    > ostateczna?

    Bo to jedyny producent tego systemu? A bloczki ytongopodobne produkuje kilka-
    nascie innych firm i konkurencja wymusza obnizenie cen? :-)

    > Ale czasu a co za tym idzie pieniędzy, się nie zaoszczędzi w żaden sposób.
    > Trzeba najpierw objechać bloczki, a potem drugi raz objechać styropian. W
    > Thermomurze na tym się oszczędza, tj. na JEDNOCZESNYM stawianiu "muru" i
    > izolacji. Ponadto położenie lżejszego elementu o większych gabarytach, bo
    > beton dolewa rura, jest zdecydowanie łatwiejsze, a więc praca idzie
    > szybciej i jest mniej kosztowna -- nie wiem z czym tutaj dyskutować.

    W zyciu nie widziales murarzy przy robocie chyba :-) Thermomur IMHO jest
    technologia znacznie wolniejsza w wykonaniu niz standardowe murowanie z
    duzych elementow.

    > Ponieważ technologia to wymusza. Elementy są na tyle duże, że niedokładne
    > położenie gołym okiem widać. Nawet laik skapuje się, że "klocki lego" są
    > niedokładnie połączone i to poprawi,

    Ciekawe jak poprawisz krzywo polozona i zalana betonem pierwsza warstwe
    "klockow" :) Zalewales kiedys cos betonem? Wiesz jaka on ma sile i co
    potrafi zrobic z szalunkami? A wiesz ze 1mm roznicy w poziomie na 18m
    dlugosci domu bedzie mogl w efekcie dac np. 10cm roznicy wysokosci na drugim
    koncu ? :D Liczysz na to ze co do mm wypoziomujesz, ustawisz zazbroisz i
    zalejesz betonem styropianowe klocki.. Powodzenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2014-07-25 11:20:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 01:33:44 -0700 (PDT), Adam

    > Bijący chłód od muru przykrytego styropianem?

    No i co z porażającym argumentem o chłodzie od styropianu, bo mnie
    zaciekawiłeś. :P

    > A posiada tansze zamienniki? Nie maja na to jakiegos patentu? :)

    Patent na dwa styropiany połączone pręcikami?

    > Nigdy nie slyszalem o podobnym produkcie procz "oryginalu"
    > ale moze dlatego ze ta technologia jest bardzo malo popularna.

    Zatem po co snujesz znowu argument, skoro nie wiesz.

    > Koszt podalem - ekipa na slasku kasuje obecnie za wymurowanie jednej
    > kondygnacji ok 5-6k pln. Czas to 3-7 dni roboczych w zaleznosci od
    > ilosci ludzi w ekipie.

    Oczywiście zapomniałeś, zapewne przez zupełny przypadek, o podliczeniu
    czasu i kosztów pracy nad izolacją.

    > Thermomuru tak szybko raczej nie postawisz bo zabawa w ukladanie
    > warstw po max 60-80cm i ciecie / wkladanie zbrojenia potrwa IMHO
    > dluzej. A zalewanie jak - co warstwa chcesz wolac pol gruszki
    > z pompa? Czy robic beton w betoniarce?

    Czyli tylko się domyślasz, panie teoretyku. :P

    > Dziwnie, bo nie blisko srodka, jak w 99% domach.

    Wow. 99% much je kupę, jedz i ty.

    > W takim razie bedziesz mocno zawiedzony bo takie wneki bedziesz widzial
    > na codzien od srodka :-)

    Irytują mnie zewnętrzne wnęki. Są wynikiem tylko i wyłącznie grubej
    izolacji, niczym innym. Żadnej sensownej funkcji nie pełnią poza rolą
    negatywną, tj. ograniczaniem ilości docierającego światła. Parapet w środku
    się czasem nawet przydaje, więc siłą rzeczy mi nie przeszkadza zupełnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2014-07-25 11:28:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 01:41:14 -0700 (PDT), Adam

    > Thermomur IMHO jest technologia znacznie wolniejsza
    > w wykonaniu niz standardowe murowanie z duzych elementow.

    Ale to tylko Twoja teoria.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2014-07-25 11:41:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 01:35:57 -0700 (PDT), WS

    > Z tego co pamietam ze swojej budowy (ponad 10 lat temu) to sciany sa w
    > sumie jedna z najszybszych i najtanszych czesci domu ;)

    Nie przeczę przecież.

    > Dlatego wg mnie nalezy wybrac material jaki sie podoba, szkoda liczyc
    > osczednosci ~kilkaset PLN ;) (ja mam 2W ceramiczny pustak + styropian
    > 12cm)
    > w Thermomurze nie podoba mi sie: styro od srodka,

    Mnie się właśnie ten element podoba. Głównie dlatego, że chcę mieć CO
    wspomagane nadmuchem -- poza ciepłą podłogą naturalnie -- i mógłbym ten
    element wykorzystać dużo lepiej dla swoich potrzeb. Faktycznie boję się
    tylko tej wilgotności. Z drugiej strony w zimie i tak jest sucho, więc tak
    czy siak nawilżanie rozważam.

    > dialbli wiedza jaki beton do zalania (raczej trzeba go
    > w betoniarce na miejscu mieszac, mam porownanie co wtedy
    > wychodzi a co z betoniarni przywoza)

    Nie popadajmy w paranoję, na strop też trzeba mieszać samemu dla pewności?
    ;)

    > Gotowe zewn. ocieplenie jest niby zaleta, ale: trzeba dosc szybko
    > otynkowac, bo slonce (UV) niszczy styropian, a np. u mnie gole sciany
    > staly ~3 lata.

    Przy czym w Thermomurze już styro jest i wystarczy tylko otynkować. To już
    stosunkowo mały koszt i raczej nikt normalny nie będzie zwlekać, skoro już
    poszła gduba kasa w izolację.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2014-07-25 12:32:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 11:41:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > tylko tej wilgotności. Z drugiej strony w zimie i tak jest sucho, więc tak

    U mnie bezwladnosc ogrzewania jest taka, ze w ciagu obnizenia nocnego (1-2 stopnie)
    ogrzewanie wlacza sie dopiero jak jest z 15 mrozu na zewnatrz...
    Standardowo przez noc nie grzeje i temp. jest praktycznie stala...

    Z tym wychladzaniem przez sciany o ktorym kilka razy napisales to przesadziles...
    taki efekt obserwowale, gdy na wies jezdzilem na weekendy, a na reszte tygodnia
    ustawialem 10stopni... i tak do tych 10 raczej nie spadalo...

    > Nie popadajmy w paranoję, na strop też trzeba mieszać samemu dla pewności?

    zle zrozumiales ;) - thermo zakladam, ze trzeba z betoniarki na budowie, bo gruszka i
    pompa to droooogo wyjdzie - pompa na kilka dni + dowozic po pol beczki?

    Wiercilem troche dziur w betonie z betoniarni B15 (B20?) i tym, co mi zalali murarze
    - w tym fabrycznym wiercilo sie kilka razy dluzej... robiony na budowie prawie sam
    pekal ;)

    WS

  • 96. Data: 2014-07-25 12:42:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 11:28:04 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale to tylko Twoja teoria.

    Coz - murowalem sciany poddasza swojego domu wiec costam o murowaniu wiem.
    Wiele razy zalewalem tez cos betonem - od wszystkich nadprozy w domu,
    przez slupy (40x40x400), fundamenty murow okolo-tarasowych (ze 15m dlugosci),
    fundament pod brame, betonowe szambo 15m3 ze stropem wiec mysle ze jestem
    dalece bardziej praktykiem niz Ty i na tej podstawie wlasnie twierdze,
    ze Thermomur na MOJE oko jest znacznie wolniejsza technologia w wykonaniu
    od standardowych murow :)

    Tak samo jest ze stropami - co wedlug Ciebie jest szybsze w wykonaniu - strop
    monolityczny zelbetowy czy strop typu teriva?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2014-07-25 13:37:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Same utrzymują? W lecie mury też oddają energię do gruntu

    Dokładnie tak samo ja te w technologii kształtek styropianowych, a nawet
    lepiej bo mniej.

    > -- a że nie ma to
    > większego znaczenia bo dostają jej więcej niż oddają to już inna sprawa. W
    > okresie grzewczym utrzymują temperaturę, bo dostarcza się im cały czas
    > odpowiedniej ilości energii -- ale energia nadal jest tracona nie tylko na
    > zewnątrz. Dlatego nie bez powodu część osób kusi się na ocieplaną płytę
    > fundamentową -- właśnie aby efekt pompowania energii w grunt
    > zminimalizować.

    Ileż razy można to powtarzać. Aby efekt zminimalizować wystarczy pierwszą
    warstwę wymurować z betonu komórkowego.

    > Zatem jeśli ma taką zaletę, to można ją wykorzystać dla oszczędności na
    > ogrzewaniu -- tj. pędzić niżej instalację, bo mury tak nie będą chłonąć
    > jak
    > w klasycznej ścianie.

    Mylisz dwa pojęcia. Akumulacyjność cieplna to nie to samo co przewodność
    cieplna.
    Jeśli wewnątrz jest ciągle 21 stopni. To akumulacyjność cieplna murów nie ma
    _żadnego_ znaczenia dla kosztów ogrzewania.

    > Twierdzenie, że z tego tutułu nie można w ogólnym
    > rachunku wypracować oszczędności na CO jest naginaniem faktów --
    > delikatnie
    > mówiąc. :P

    Akumulacyjność ma znaczenie w przypadku gdy cyklicznie zwiększamy i
    zmniejszamy temperaturę. Np na czas weekendowych wyjazdów. Przy dużej
    akumulacyjności przez dwa dni dom ochłodzi się np. o 3 stopnie, a przy małej
    o 10. I przez chwilę będą mniejsze straty (bo te zależą od różnicy
    temperatur).

    > W jedynym możliwym kontekście używam -- trzymania temperatury tego co
    > akurat chroni termos. W tym wypadku rzeczy najistotniejszej dla człowieka,
    > powietrza -- bez nadmiernego oddawania energii w mur.

    Wobec tego dom w technologii klasycznej jest większym termosem niż dom w
    technologii kształtek styropianowych. Bo klasyczny będzie _dłużej_ trzymał
    ciepło po wyłączeniu ogrzewania.

    > Przecież sam zrobiłeś porównanie.
    > Jaki jest cel w porównaniu nieporównywalnych cen? 8-|

    Nie manipuluj. Podałem cenę cennikową oraz informację różnicy do ceny
    realnej. Mogłeś licząc procent użyć tej informacji ale tego nie zrobiłeś.

    > Dlaczego zakładasz, że cena na stronie z Thermomurem to cena sztywna i
    > ostateczna?

    Nie ma powodu by zakładać że jakiś sklep celowo podaje wyższą cenę by
    zniechęcać klientów.

    > Duża ta różnica?

    To zależy od inwestora.

    W przypadku BK możesz dać od środka gładź (10-15 zł / m2) albo tynk gipsowy
    (25-30 zł / m2), albo tynk CW + gładź (30-40 zł / m2)
    Na zewnątrz tynk CW + farba elewacyjna (30-35 zł / m2) lub tynk
    cienkowarstwowy barwiony w masie (od 30zł / m2)

    W przypadku kształtek styropianowych na zewnątrz p[od tynk cienkowarstwowy
    trzeba doliczyć klej i siatkę (oczywiście z robocizną) ok. 5-10 zł / m2
    Od wewnątrz można zrobić to samo (siatka + klej + tynk), ale akustyka jest
    wtedy fatalna więc lepiej dać płyty KG na klej/piankę. Tu niestety nie znam
    cen robocizny. Sama płyta to 5zł / m2 do tego klej, taśmy i masa do
    spoinowania.

    > Ale należy mimo wszystko ocenić czas pracy, aby stwierdzić który system
    > jest mniej kosztowny ogólnie, a nie brać tylko i wyłącznie koszt
    > materiałów
    > pod uwagę i w ten sposób budować sobie argument przeciwko danemu
    > systemowi.

    Murowałem ściany z BK i w ciągu jednego wieczoru robiliśmy jedną warstwę
    czyli ok. 50mb * 20cm wysokości co daje 10m2 na 2-3 ludzi na 3-4 godziny.
    Wychodzi mniej więcej 1m2 na osobę na godzinę - czyli jakies 7,2 minuty na
    ustawienie jednego bloczka - baaaardzo wolno :-) Fachowcy (4 ludzi) jedną
    kondygnację stawiają 2-3 dni.

    Nie wiem, czy w technologii kształtek styropianowych da się zrobić to
    szybciej bo przecież trzeba jeszcze włożyć zbrojenie, i zalewać betonem.

    > Ale czasu a co za tym idzie pieniędzy, się nie zaoszczędzi w żaden sposób.
    > Trzeba najpierw objechać bloczki, a potem drugi raz objechać styropian.

    To było porównanie do ściany jednowarstwowej. Nie trzeba dodatkowego
    styropianu.

    > Thermomurze na tym się oszczędza, tj. na JEDNOCZESNYM stawianiu "muru" i
    > izolacji.

    W przypadku ścian 2W masz rację oszczędzi się 1-2 dni na przyklejeniu
    styropianu do elewacji, ale jedna i druga ścianę trzeba następnie obkleić
    siatką i zatynkować. Czyli na zewnątrz oszczędzamy 1-2 dni. Ale od wewnątrz
    _tracimy_ bo przy ścianie murowanej można od razu dawać tynk a w przypadku
    styropianu najpierw siatkę i klej. A jeśli użyjemy płyt to oprócz ich
    przyklejenia trzeba je zaspoinować.

    > Ponadto położenie lżejszego elementu o większych gabarytach, bo
    > beton dolewa rura, jest zdecydowanie łatwiejsze, a więc praca idzie
    > szybciej i jest mniej kosztowna -- nie wiem z czym tutaj dyskutować.

    Nie idzie szybciej co napisałem szczegółowo wyżej. To czy jest mniej
    kosztowna to zależy czy ekipa liczy robotę na kilogramy czy na godziny :-)

    > Niewiele to zmienia, ponieważ tyle już lat się praktykuje ciepły montaż
    > okien, a ludzie nadal często montują je w ścianie. To jest papka? Rzecz w
    > tym, że przy Thermomurze NIE DA się tego zrobić źle.

    To nie jest argument. Porównywanie dobrze zrobionej ściany w jednej
    technologii do powszechnych _błędów_ w drugiej to marketing w czystej
    postaci.

    > Ponieważ technologia to wymusza. Elementy są na tyle duże, że niedokładne
    > położenie gołym okiem widać.

    Źle zamontowane okno też gołym okiem widać. Szpary w styropianie też gołym
    okiem widać. To nie jest argument - to jest marketing.

    > Nawet laik skapuje się, że "klocki lego" są
    > niedokładnie połączone i to poprawi, a źle technicznie przyklejonego
    > styropianu, nawet gapiąc się na pracę, może nie wyłapać.

    Powtarzam to nie jest argument.

    > Pół biedy jak na
    > grupę dyskusyjną napisze i się zapyta jak powinno być. :P We wspomnianym
    > przykładzie z grupy nie było mowy tylko o niedokładnym klejeniu, ale
    > przede
    > wszystkim o WADLIWYM klejeniu z punktu technicznego (bo dokładnie, tj.
    > równo, bez szpar, mogło być mimo wszystko zrobione).

    Dobra, widzę że się nakręciłeś to Ci napiszę argument w tym samym stylu
    "technologia jest zła - bo można coś zrobić źle i nikt się nie zorientuje".
    Jak betoniarnia oszuka na cemencie to nikt się nie zorientuje a ściana się
    zawali.

    > Napisałem, że w klasycznej technologii da się to RÓWNIE dobrze zrobić. Ale
    > można też zrobić źle. W Thermomurze sama technologia konstrukcji "muru"
    > wymusza ciepły montaż. Zawsze.

    W jaki to sposób wymusza? Jak montować okna przyjdzie partacz pokroju
    Użytkownika to Ci je zamontuje w warstwie betonu na zwykłe kotwy a nie na te
    wysunięte do warstwy izolacji. I jak się nie zorientujesz Ty albo kierownik
    to będziesz miał tak samo źle zrobione jak przy ścianie 2W.

    > Ograniczenie ilości energii włożonej w ogrzanie powietrza (które nie
    > oddaje
    > ciepła BEZPOŚREDNIO w mur), to mniej energii zużywanej ogólnie.

    Ale mur nie jest czarna dziurą. Powietrze oddaje tylko tyle ciepła ile ten
    mur jest w stanie oddać na zewnątrz i do ziemi.

    ???
    Nie rozumiem powyższej wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2014-07-25 14:43:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 13:37:41 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > ???
    > Nie rozumiem powyższej wypowiedzi.

    Myjk chce przez to powiedziec ze w lato mury pelnia role klimatyzacji bo
    wysysaja cieplo z powietrza i oddaja w grunt :-)

    A tak naprawde on po prostu nie zdaje sobie sprawy z tego ile Wat energii
    ktoredy ucieka i ze ucieczka przez mury w dol do fundamentow to tylko
    niewielki procent energii potrzebny do ogrzania domu w zimie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 99. Data: 2014-07-25 15:36:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.07.2014 14:58, Maniek4 pisze:

    > Daj spokoj. Powszechnie wiadomo, ze on ma ptasi mozg bo mu spuchl, wiec
    > za wiele nie wymagaj.
    >
    > Pozdro.. TK

    Skurwysyn maniuś oczywiście musi oczerniać, nie wytrzyma...

    Do budy, psie!

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 100. Data: 2014-07-25 16:01:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 15:36:37 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Skurwysyn maniu� oczywi�cie musi oczernia�, nie wytrzyma...
    I kto to pisze;)
    W co drugim poście bluzgi i wyzwiska