    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Date: Fri, 25 Jul 2014 13:37:41 +0200
    <p3galrsofmh6$.dlg@myjk.org> <lqlmlq$3g4$1@node2.news.atman.pl>
    <9vpeis3tiu0l$.dlg@myjk.org> <lqns30$iv0$1@node1.news.atman.pl>
    <1diswmivbbdbg$.dlg@myjk.org> <lqqegh$7ac$1@node1.news.atman.pl>
    <1wd5zd6aixv45$.dlg@myjk.org> <lqqjmr$ckg$1@node1.news.atman.pl>
    <l6un94yrzt3d$.dlg@myjk.org> <lqqrlt$2t3$1@node2.news.atman.pl>
    <u...@m...org>

    dyskusyjnych:u...@m...org...

    > Same utrzymują? W lecie mury też oddają energię do gruntu

    Dokładnie tak samo ja te w technologii kształtek styropianowych, a nawet
    lepiej bo mniej.

    > -- a że nie ma to
    > większego znaczenia bo dostają jej więcej niż oddają to już inna sprawa. W
    > okresie grzewczym utrzymują temperaturę, bo dostarcza się im cały czas
    > odpowiedniej ilości energii -- ale energia nadal jest tracona nie tylko na
    > zewnątrz. Dlatego nie bez powodu część osób kusi się na ocieplaną płytę
    > fundamentową -- właśnie aby efekt pompowania energii w grunt
    > zminimalizować.

    Ileż razy można to powtarzać. Aby efekt zminimalizować wystarczy pierwszą
    warstwę wymurować z betonu komórkowego.

    > Zatem jeśli ma taką zaletę, to można ją wykorzystać dla oszczędności na
    > ogrzewaniu -- tj. pędzić niżej instalację, bo mury tak nie będą chłonąć
    > jak
    > w klasycznej ścianie.

    Mylisz dwa pojęcia. Akumulacyjność cieplna to nie to samo co przewodność
    cieplna.
    Jeśli wewnątrz jest ciągle 21 stopni. To akumulacyjność cieplna murów nie ma
    _żadnego_ znaczenia dla kosztów ogrzewania.

    > Twierdzenie, że z tego tutułu nie można w ogólnym
    > rachunku wypracować oszczędności na CO jest naginaniem faktów --
    > delikatnie
    > mówiąc. :P

    Akumulacyjność ma znaczenie w przypadku gdy cyklicznie zwiększamy i
    zmniejszamy temperaturę. Np na czas weekendowych wyjazdów. Przy dużej
    akumulacyjności przez dwa dni dom ochłodzi się np. o 3 stopnie, a przy małej
    o 10. I przez chwilę będą mniejsze straty (bo te zależą od różnicy
    temperatur).

    > W jedynym możliwym kontekście używam -- trzymania temperatury tego co
    > akurat chroni termos. W tym wypadku rzeczy najistotniejszej dla człowieka,
    > powietrza -- bez nadmiernego oddawania energii w mur.

    Wobec tego dom w technologii klasycznej jest większym termosem niż dom w
    technologii kształtek styropianowych. Bo klasyczny będzie _dłużej_ trzymał
    ciepło po wyłączeniu ogrzewania.

    > Przecież sam zrobiłeś porównanie.
    > Jaki jest cel w porównaniu nieporównywalnych cen? 8-|

    Nie manipuluj. Podałem cenę cennikową oraz informację różnicy do ceny
    realnej. Mogłeś licząc procent użyć tej informacji ale tego nie zrobiłeś.

    > Dlaczego zakładasz, że cena na stronie z Thermomurem to cena sztywna i
    > ostateczna?

    Nie ma powodu by zakładać że jakiś sklep celowo podaje wyższą cenę by
    zniechęcać klientów.

    > Duża ta różnica?

    To zależy od inwestora.

    W przypadku BK możesz dać od środka gładź (10-15 zł / m2) albo tynk gipsowy
    (25-30 zł / m2), albo tynk CW + gładź (30-40 zł / m2)
    Na zewnątrz tynk CW + farba elewacyjna (30-35 zł / m2) lub tynk
    cienkowarstwowy barwiony w masie (od 30zł / m2)

    W przypadku kształtek styropianowych na zewnątrz p[od tynk cienkowarstwowy
    trzeba doliczyć klej i siatkę (oczywiście z robocizną) ok. 5-10 zł / m2
    Od wewnątrz można zrobić to samo (siatka + klej + tynk), ale akustyka jest
    wtedy fatalna więc lepiej dać płyty KG na klej/piankę. Tu niestety nie znam
    cen robocizny. Sama płyta to 5zł / m2 do tego klej, taśmy i masa do
    spoinowania.

    > Ale należy mimo wszystko ocenić czas pracy, aby stwierdzić który system
    > jest mniej kosztowny ogólnie, a nie brać tylko i wyłącznie koszt
    > materiałów
    > pod uwagę i w ten sposób budować sobie argument przeciwko danemu
    > systemowi.

    Murowałem ściany z BK i w ciągu jednego wieczoru robiliśmy jedną warstwę
    czyli ok. 50mb * 20cm wysokości co daje 10m2 na 2-3 ludzi na 3-4 godziny.
    Wychodzi mniej więcej 1m2 na osobę na godzinę - czyli jakies 7,2 minuty na
    ustawienie jednego bloczka - baaaardzo wolno :-) Fachowcy (4 ludzi) jedną
    kondygnację stawiają 2-3 dni.

    Nie wiem, czy w technologii kształtek styropianowych da się zrobić to
    szybciej bo przecież trzeba jeszcze włożyć zbrojenie, i zalewać betonem.

    > Ale czasu a co za tym idzie pieniędzy, się nie zaoszczędzi w żaden sposób.
    > Trzeba najpierw objechać bloczki, a potem drugi raz objechać styropian.

    To było porównanie do ściany jednowarstwowej. Nie trzeba dodatkowego
    styropianu.

    > Thermomurze na tym się oszczędza, tj. na JEDNOCZESNYM stawianiu "muru" i
    > izolacji.

    W przypadku ścian 2W masz rację oszczędzi się 1-2 dni na przyklejeniu
    styropianu do elewacji, ale jedna i druga ścianę trzeba następnie obkleić
    siatką i zatynkować. Czyli na zewnątrz oszczędzamy 1-2 dni. Ale od wewnątrz
    _tracimy_ bo przy ścianie murowanej można od razu dawać tynk a w przypadku
    styropianu najpierw siatkę i klej. A jeśli użyjemy płyt to oprócz ich
    przyklejenia trzeba je zaspoinować.

    > Ponadto położenie lżejszego elementu o większych gabarytach, bo
    > beton dolewa rura, jest zdecydowanie łatwiejsze, a więc praca idzie
    > szybciej i jest mniej kosztowna -- nie wiem z czym tutaj dyskutować.

    Nie idzie szybciej co napisałem szczegółowo wyżej. To czy jest mniej
    kosztowna to zależy czy ekipa liczy robotę na kilogramy czy na godziny :-)

    > Niewiele to zmienia, ponieważ tyle już lat się praktykuje ciepły montaż
    > okien, a ludzie nadal często montują je w ścianie. To jest papka? Rzecz w
    > tym, że przy Thermomurze NIE DA się tego zrobić źle.

    To nie jest argument. Porównywanie dobrze zrobionej ściany w jednej
    technologii do powszechnych _błędów_ w drugiej to marketing w czystej
    postaci.

    > Ponieważ technologia to wymusza. Elementy są na tyle duże, że niedokładne
    > położenie gołym okiem widać.

    Źle zamontowane okno też gołym okiem widać. Szpary w styropianie też gołym
    okiem widać. To nie jest argument - to jest marketing.

    > Nawet laik skapuje się, że "klocki lego" są
    > niedokładnie połączone i to poprawi, a źle technicznie przyklejonego
    > styropianu, nawet gapiąc się na pracę, może nie wyłapać.

    Powtarzam to nie jest argument.

    > Pół biedy jak na
    > grupę dyskusyjną napisze i się zapyta jak powinno być. :P We wspomnianym
    > przykładzie z grupy nie było mowy tylko o niedokładnym klejeniu, ale
    > przede
    > wszystkim o WADLIWYM klejeniu z punktu technicznego (bo dokładnie, tj.
    > równo, bez szpar, mogło być mimo wszystko zrobione).

    Dobra, widzę że się nakręciłeś to Ci napiszę argument w tym samym stylu
    "technologia jest zła - bo można coś zrobić źle i nikt się nie zorientuje".
    Jak betoniarnia oszuka na cemencie to nikt się nie zorientuje a ściana się
    zawali.

    > Napisałem, że w klasycznej technologii da się to RÓWNIE dobrze zrobić. Ale
    > można też zrobić źle. W Thermomurze sama technologia konstrukcji "muru"
    > wymusza ciepły montaż. Zawsze.

    W jaki to sposób wymusza? Jak montować okna przyjdzie partacz pokroju
    Użytkownika to Ci je zamontuje w warstwie betonu na zwykłe kotwy a nie na te
    wysunięte do warstwy izolacji. I jak się nie zorientujesz Ty albo kierownik
    to będziesz miał tak samo źle zrobione jak przy ścianie 2W.

    > Ograniczenie ilości energii włożonej w ogrzanie powietrza (które nie
    > oddaje
    > ciepła BEZPOŚREDNIO w mur), to mniej energii zużywanej ogólnie.

    Ale mur nie jest czarna dziurą. Powietrze oddaje tylko tyle ciepła ile ten
    mur jest w stanie oddać na zewnątrz i do ziemi.

    ???
    Nie rozumiem powyższej wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    Ergie