    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <p3galrsofmh6$.dlg@myjk.org> <lqlmlq$3g4$1@node2.news.atman.pl>
    <9vpeis3tiu0l$.dlg@myjk.org> <lqns30$iv0$1@node1.news.atman.pl>
    <1diswmivbbdbg$.dlg@myjk.org> <lqqegh$7ac$1@node1.news.atman.pl>
    <1wd5zd6aixv45$.dlg@myjk.org> <lqqjmr$ckg$1@node1.news.atman.pl>
    <l6un94yrzt3d$.dlg@myjk.org>
    <5...@g...com>
    <1...@m...org>
    <c...@g...com>
    Date: Fri, 25 Jul 2014 11:20:02 +0200

    Fri, 25 Jul 2014 01:33:44 -0700 (PDT), Adam

    > Bijący chłód od muru przykrytego styropianem?

    No i co z porażającym argumentem o chłodzie od styropianu, bo mnie
    zaciekawiłeś. :P

    > A posiada tansze zamienniki? Nie maja na to jakiegos patentu? :)

    Patent na dwa styropiany połączone pręcikami?

    > Nigdy nie slyszalem o podobnym produkcie procz "oryginalu"
    > ale moze dlatego ze ta technologia jest bardzo malo popularna.

    Zatem po co snujesz znowu argument, skoro nie wiesz.

    > Koszt podalem - ekipa na slasku kasuje obecnie za wymurowanie jednej
    > kondygnacji ok 5-6k pln. Czas to 3-7 dni roboczych w zaleznosci od
    > ilosci ludzi w ekipie.

    Oczywiście zapomniałeś, zapewne przez zupełny przypadek, o podliczeniu
    czasu i kosztów pracy nad izolacją.

    > Thermomuru tak szybko raczej nie postawisz bo zabawa w ukladanie
    > warstw po max 60-80cm i ciecie / wkladanie zbrojenia potrwa IMHO
    > dluzej. A zalewanie jak - co warstwa chcesz wolac pol gruszki
    > z pompa? Czy robic beton w betoniarce?

    Czyli tylko się domyślasz, panie teoretyku. :P

    > Dziwnie, bo nie blisko srodka, jak w 99% domach.

    Wow. 99% much je kupę, jedz i ty.

    > W takim razie bedziesz mocno zawiedzony bo takie wneki bedziesz widzial
    > na codzien od srodka :-)

    Irytują mnie zewnętrzne wnęki. Są wynikiem tylko i wyłącznie grubej
    izolacji, niczym innym. Żadnej sensownej funkcji nie pełnią poza rolą
    negatywną, tj. ograniczaniem ilości docierającego światła. Parapet w środku
    się czasem nawet przydaje, więc siłą rzeczy mi nie przeszkadza zupełnie.

    --
    Pozdor
    Myjk